Με στόχο την αποφυγή ατυχημάτων λόγω αλλαγής λωρίδας η Opel εξέλιξε το Σύστημα Προειδοποίησης Πλαϊνού Τυφλού Σημείου (Side Blind Spot Alert). Σημειώνεται ότι οι αλλαγές στη λωρίδα κυκλοφορίας είναι μία αιτία πρόκλησης ατυχήματος παλιά όσο και η οδήγηση. Στην Ευρώπη, ευθύνεται για το 10% όλων των σοβαρών ατυχημάτων και το 5% των θανάτων από τροχαίο ατύχημα. Οι μηχανικοί της Opel εξέλιξαν το Σύστημα Προειδοποίησης Πλαϊνού Τυφλού Σημείου (Side Blind Spot Alert) με σκοπό να προειδοποιεί τους οδηγούς για «κρυμμένους» κινδύνους. Στις αλλαγές λωρίδων κυκλοφορίας, στις προσπεράσεις ή ακόμα και σε μία στροφή, οι άλλοι χρήστες των δρόμων μπορεί να εξαφανίζονται στο τυφλό σημείο.
Ήδη το ηλεκτρονικό μάτι του SBSA «προστατεύει» τα ADAM, Corsa, Astra, Cascada και Zafira Tourer ανιχνεύοντας την κυκλοφορία στο πλάι του αυτοκινήτου μέσω τεσσάρων αισθητήρων υπερήχων. Τεχνολογία ραντάρ χρησιμοποιείται στο Insignia. Αυτή σαρώνει μεγάλες περιοχές γύρω από το όχημα. Εάν οι «ηλεκτρονικοί φύλακες» εντοπίσουν ένα αντικείμενο σε τροχιά σύγκρουσης, μία πορτοκαλί οπτική προειδοποίηση εμφανίζεται στο σχετικό εξωτερικό καθρέπτη. Η ένταση φωτισμού των λυχνιών LED είναι υψηλή και η προειδοποίηση είναι ευδιάκριτη ακόμα και στον ήλιο. Το Σύστημα Προειδοποίησης Πλαϊνού Τυφλού Σημείου (Side Blind Spot Alert) λειτουργεί με ταχύτητες από 10 έως 140 χλμ/ώρα και διατίθεται προαιρετικά με όλα τα προαναφερθέντα μοντέλα.
Πρόσφατα ο ανεξάρτητος οργανισμός πιστοποίησης της ασφάλειας των αυτοκινήτων Euro NCAP απένειμε το βραβείο Euro NCAP Advanced Reward στην Opel για το σύστημα Προειδοποίησης Πλαϊνού Τυφλού Σημείου (SBSA) αξιολογώντας την αξιόπιστη συμβολή του την ασφάλεια των αυτοκινήτων.
Υποψήφιοι για το βραβείο Euro NCAP Advanced Reward είναι κατασκευαστές αυτοκινήτων που προσφέρουν νέες τεχνολογίες, οι οποίες - επιστημονικά αποδεδειγμένα - παρέχουν πλεονεκτήματα ασφάλειας για τους καταναλωτές και την κοινωνία. «Η διάκριση Euro NCAP είναι μία επιβεβαίωση της στρατηγικής μας να βελτιστοποιήσουμε την ασφάλεια των αυτοκινήτων μας βάσει πραγματικών συνθηκών κυκλοφορίας και σεναρίων σύγκρουσης. Εσωτερικές μελέτες αποκαλύπτουν πόσο αυξάνει το Σύστημα Προειδοποίησης Πλαϊνού Τυφλού Σημείου (Side Blind Spot Alert) τη συνολική ασφάλεια.
Μία υψηλή διείσδυση του συστήματος στην Ευρωπαϊκή αγορά θα μπορούσε να βοηθήσει στη μείωση όλων των ατυχημάτων με μικρούς ή σοβαρούς τραυματισμούς σε ποσοστό 1% περίπου» δήλωσε ο Günther Schmall, Διευθυντής Ενσωμάτωσης Συστημάτων Ασφάλειας στο Αυτοκίνητο.
Σε πρόσφατη έρευνα, οι ιδιοκτήτες του Opel Insignia δήλωσαν ικανοποιημένοι με το Σύστημα Προειδοποίησης Πλαϊνού Τυφλού Σημείου (Side Blind Spot Alert) με το 97,2% από αυτούς να μην έχει απενεργοποιήσει ποτέ το σύστημα, το 87% να δηλώνει απόλυτα πεπεισμένο για τη λειτουργικότητά του και το 82% να διαβεβαιώνει ότι θα παράγγελνε και πάλι τους ‘ηλεκτρονικούς φύλακες’ αγοράζοντας ένα νέο αυτοκίνητο.