Μηχανοκίνητα

Νέο Honda SH150 …κάνει εύκολη την καθημερινή ζωή

Ως μέλος της οικογένειας SH, την οποία δημιούργησε το SH50 το 1984 και ξεπέρασε σε πωλήσεις το ένα εκατομμύριο, το τετράχρονο SH150 βγήκε στην αγορά της Ευρώπης το 2001. Για το 2017, το SH150i, το οποίο κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της Honda στην Atessa της Ιταλίας, παρουσιάζεται ανανεωμένο για άλλη μια φορά. Πιο κομψό, μοντέρνο και ακόμη πιο πρακτικό, παραμένει το ίδιο συμφέρον τόσο στην αγορά όσο και στη χρήση του

Δημοσίευση: 22.02.2017, 10:41 | Τελευταία ενημέρωση: 22.02.2017, 10:50

Ως μέλος της οικογένειας SH, την οποία δημιούργησε το SH50 το 1984 και ξεπέρασε σε πωλήσεις το ένα εκατομμύριο, το τετράχρονο SH150 βγήκε στην αγορά της Ευρώπης το 2001. 

Έκτοτε και για 15 χρόνια κατάφερε να φέρει σε πέρας την αποστολή του προσφέροντας στιλάτη, απολαυστική και απροβλημάτιστη μετακίνηση με αποτέλεσμα να εξελιχτεί σε ένα από τα πιο αγαπημένα σκούτερ της Ευρωπαϊκής αγοράς. Εκείνο το πρώτο σκούτερ εισήγαγε τη συνταγή της επιτυχίας: έναν οικονομικό όσο και ζωντανό κινητήρα και ευέλικτη όσο και ασφαλή συμπεριφορά, χάρη στη σταθερότητα που εξασφαλίζουν οι τροχοί των 16 ιντσών. Και όλα αυτά με μία κομψή εμφάνιση που αποπνέει κύρος. 

Διαθέτοντας σύστημα ψεκασμού PGM-FI από το 2005, εδώ και 11 χρόνια το SH150i έφτασε να θεωρείται κορυφαίο στις αστικές μετακινήσεις συνδυάζοντας ιδανικά στιλ, αξιοπιστία, οικονομία και χρηστικότητα. Η ιστορία του μοντέλου χαρακτηρίζεται από συνεχή, προσεκτική εξέλιξη η οποία αντανακλά τις αυξανόμενες ανάγκες και προσδοκίες των αναβατών καθώς και την επιθυμία της Honda να τους προσφέρει πάντα μία καλύτερη έκδοση του δικού τους SH. To 2013, το SH φόρεσε τον κινητήρα χαμηλών τριβών eSP (enhanced Smart Power) με τεχνολογία Idling Stop, ο οποίος διαθέτει μεγαλύτερη ισχύ και εξασφαλίζει καλύτερη οικονομία καυσίμου. 

Για το 2017, το SH150i, το οποίο κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της Honda στην Atessa της Ιταλίας, παρουσιάζεται ανανεωμένο για άλλη μια φορά. Πιο κομψό, μοντέρνο και ακόμη πιο πρακτικό, παραμένει το ίδιο συμφέρον τόσο στην αγορά όσο και στη χρήση του. Δεν θα μπορούσε να είναι κάτι διαφορετικό - είναι ένα SH αν μη τι άλλο. 

Περιγραφή Μοντέλου


Η βάση του SH150i για το 2016 παραμένει απαράλλαχτη
 - το στιβαρό πλαίσιο το οποίο εξασφαλίζει εύκολο χειρισμό και σωστή απόκριση, καθώς και ο αποδοτικός κινητήρας, ο οποίος χάρη στον εξελιγμένο ψεκασμό PGM-FI, προσφέρει καλύτερες επιδόσεις ενώ είναι πλέον εναρμονισμένος με τις προδιαγραφές EURO4.

Αυτό που έχει αλλάξει είναι η εμφάνιση, η οποία αποτελεί περαιτέρω εξέλιξη των αρμονικών γραμμών σήμα - κατατεθέν του SH. Τα φώτα εμπρός - πίσω είναι τεχνολογίας LED και, όπως γνωρίζουν οι αναβάτες των σκούτερ, οι λεπτομέρειες κάνουν τη διαφορά. Έτσι, το SH150i διαθέτει τώρα τεχνολογία Honda Smart Key και μεγαλύτερο ντουλαπάκι με ενσωματωμένη παροχή 12V.

SH150i – ΠΑΝΤΑ ΜΠΡΟΣΤΑ!

Όποια και να ήταν η σχεδιαστική εξέλιξη του SH150i για το 2017 έπρεπε να σέβεται τη δοκιμασμένη αρχική φόρμουλα όλων των SH - να είναι δηλαδή όμορφο και λειτουργικό. Και η ομάδα μηχανικών της Honda επέλεξε να δουλέψει πάνω στο προηγούμενο «οργανικό» σχέδιο χαρίζοντάς του πιο έντονες και στρογγυλεμένες γραμμές από εμπρός προς τα πίσω ώστε το αποτέλεσμα να είναι ακόμη πιο μοντέρνο και να αποπνέει περισσότερο κύρος. Τα χαρακτηριστικά φώτα εμπρός και πίσω είναι πλέον τεχνολογίας LED. 

Παρότι το σχήμα του SH150i είναι διαφορετικό, η λειτουργικότητά του παραμένει η ίδια. Η φυσική θέση οδήγησης, η οποία προσφέρει εξαιρετική προστασία από τον άνεμο, χαρίζει άνεση στον αναβάτη ενώ το επίπεδο δάπεδο προσφέρει ελευθερία κινήσεων για τα πόδια και διευκολύνει το «ανέβα – κατέβα» από το σκούτερ. 

Για να κάνει την καθημερινή ζωή λίγο πιο εύκολη το SH150i διαθέτει πλέον το σύστημα Smart Key της Honda. Το έξυπνο κλειδί αρκεί να βρίσκεται στην τσέπη του αναβάτη χωρίς να χρειάζεται ο ίδιος να το βάζει σε κάποιον διακόπτη, στην κλειδαριά της σέλας και της τάπας βενζίνης. Το κλειδί διαθέτει δύο πλήκτρα για την έξυπνη λειτουργία on/off και τη λειτουργία “ανταπόκρισης” η οποία ενεργοποιεί τα φλας από μακριά για καλύτερη αναγνώριση/εύρεση του οχήματος. 

Με το έξυπνο κλειδί στην τσέπη αρκεί να πιέσεις τον κεντρικό διακόπτη για να ξεκλειδώσει το τιμόνι και να πάρει μπροστά ο κινητήρας ενώ από ένα δεύτερο διακόπτη μπορείς να ξεκλειδώσεις την τάπα καυσίμου και τη σέλλα. Ο διακόπτης φωτίζεται με μπλε χρώμα όταν τον πιέζεις ή όταν πιέσεις το κουμπί “ανταπόκρισης” στο έξυπνο κλειδί. 

Το μπροστινό ντουλαπάκι είναι μεγαλύτερο και κρύβει ένα χρήσιμο φορτιστή 12V ενώ δεν λείπει ο πρακτικός γάντζος για τις σακούλες με τα ψώνια. Το ρεζερβουάρ των 7,5 λίτρων χαρίζει αυτονομία πάνω από 300 χλμ. 

Η επίπεδη σέλα προσφέρει σωστή στήριξη χαρίζοντας ελευθερία κινήσεων ενώ το μελετημένο σχήμα της και η σωστή γέμιση επιτρέπουν στον αναβάτη να πατάει με σιγουριά στο έδαφος. Και σε όσες διαδρομές υπάρχει και συνεπιβάτης, ο χώρος για δύο είναι αρκετός. Τα αναδιπλούμενα μασπιέ αλουμινίου κουμπώνουν όταν δεν χρησιμοποιούνται και είναι ιδιαίτερα σταθερά για τα πόδια του συνεπιβάτη ακόμη και στο φρενάρισμα. 

Ένα ζεύγος από γάντζους για κράνη βρίσκεται εκατέρωθεν του αποθηκευτικού χώρου κάτω από τη σέλα, στον οποίο χωράει ένα full face κράνος. Η μεγάλη πίσω βάση από πολύ ανθεκτικό πλαστικό είναι έτοιμη να υποδεχτεί την προαιρετική μπαγκαζιέρα. 

Τα όργανα είναι ευανάγνωστα με αναλογικές ενδείξεις για τη στάθμη καυσίμου και για τη θερμοκρασία κινητήρα ενώ το επίσης αναλογικό ταχύμετρο είναι μεγάλο και ιδιαίτερα ευανάγνωστο. Όταν ανοίξει ο κεντρικός διακόπτης, η βελόνα κινείται μέχρι το τέρμα και επιστρέφει. 

Κινητήρας

Ο κινητήρας του SH150i είναι μία μονάδα ιδιαίτερα συμπαγής και υψηλής αντοχής. Διαθέτει πολλή δύναμη εκεί που τη χρειάζεται ένας αναβάτης σκούτερ, δηλαδή στις χαμηλή και μεσαία περιοχή στροφών, ενώ είναι και ιδιαίτερα αθόρυβος στη λειτουργία του. Χάρη στην αναβαθμισμένη χαρτογράφηση του PGM-FI αποδίδει 11kW στις 8.250 σ.α.λ. με μέγιστη ροπή 13.9Nm στις 6.500 σ.α.λ.
Η ιδιαίτερα χαμηλή κατανάλωση - 43,8 χλμ./λίτρο σύμφωνα με τον κύκλο WMTC - εξασφαλίζει χαμηλό κόστος χρήσης για τον ιδιοκτήτη και στέλνει ένα θετικό μήνυμα για το περιβάλλον, δεδομένης και της συμβατότητας με τις προδιαγραφές EURO4. 
Η τεχνολογία - κλειδί για την εξοικονόμηση καυσίμου που έχει υιοθετήσει το SH150i είναι το Idling Stop. Όταν ενεργοποιείται από το διακόπτη στο δεξί γκριπ σβήνει αυτόματα τον κινητήρα όταν αυτός παραμείνει για 3 δευτερόλεπτα στο ρελαντί και τον ξαναβάζει μπροστά με το άνοιγμα του γκαζιού. 

Η λειτουργία του Idling Stop είναι πολύ διακριτική χάρη σε ένα σύστημα που επαναφέρει αυτόματα το στροφαλοφόρο σε γωνία πριν το χρόνο της εισαγωγής ενώ ένας μηχανισμός αποσυμπίεσης περιορίζει την αντίσταση του στροφάλου κατά την επανεκκίνηση. Η γεννήτρια-εκκινητής δουλεύει χωρίς τη χρήση συμβατικού μοτέρ και γραναζιών. 

Ο τετράχρονος, υδρόψυκτος κινητήρας των 153 κ.εκ. με τις δύο βαλβίδες είναι αριστούργημα πάνω στο θέμα της συγκέντρωσης μαζών. Το ψυγείο, αντί να βρίσκεται μπροστά από τον κινητήρα φιλοξενείται πάνω του, κάτι που συνεπάγεται χαμηλότερο βάρος και απλούστερη κατασκευή. Χάρη στην αποτελεσματικότητά του το ψυγείο επιτρέπει τη χρησιμοποίηση ενός μικρότερου και ελαφρύτερου ανεμιστήρα. 

Ο συμπαγής θάλαμος καύσης επιτυγχάνει ταχεία καύση και ιδανική ψύξη ενώ έχει χαρακτηριστικά ροπής που ταιριάζουν απόλυτα με τις συνθήκες κίνησης στην πόλη. Η διάμετρος και η διαδρομή του κυλίνδρου είναι 58 x 57,9 χλστ. και η σχέση συμπίεσης 10,6:1. Ο αυλός εισαγωγής έχει σχεδιαστεί με τρόπο ώστε να ομαλοποιεί τη ροή του αέρα ενώ η προπορεία της ανάφλεξης σε συνδυασμό με το σύστημα ψύξης εκμηδενίζουν τον κίνδυνο εμφάνισης φαινομένων προανάφλεξης (πειράκια). 

Στο εσωτερικό του κινητήρα έχει εφαρμοστεί τεχνολογία χαμηλών τριβών: το χιτώνιο του κυλίνδρου διαθέτει μικροσκοπικές «προεξοχές» στην εξωτερική του επιφάνεια για τον περιορισμό της κατανάλωσης λαδιού και τη βελτίωση της ψύξης ενώ ο κύλινδρος βρίσκεται σε απόκλιση (σε σχέση με το κέντρο του στροφάλου) για περαιτέρω περιορισμό των τριβών κατά την παλινδρόμηση του εμβόλου. 

Στον άξονα του εκκεντροφόρου χρησιμοποιείται βελονωτό ρουλεμάν ενώ μικρότερα και ελαφρύτερα περιστρεφόμενα κυλινδράκια συνεργάζονται με τον εκκεντροφόρο και το φορτίο των ελατηρίων των βαλβίδων. Μειωμένες είναι και οι τριβές της μετάδοσης χάρη στη χρησιμοποίηση ρουλεμάν από τα οποία το καθένα είναι σχεδιασμένο με γνώμονα τα ακριβή φορτία που μπορεί να δεχτεί. 

Πλαίσιο


Ο σωληνωτός σκελετός του SH150i από ατσάλι υψηλής αντοχής είναι κατασκευασμένος με γνώμονα την ακαμψία και την αντοχή στο χρόνο. Οι ελαφριές ζάντες 16 ιντσών από κράμα αλουμινίου εξασφαλίζουν σταθερότητα και ασφαλές κράτημα σε διαφορετικά οδοστρώματα. Για πρώτη φορά χρησιμοποιούνται τα tubeless ελαστικά City Grip της Michelin. Το μεταξόνιο είναι 1340 χλστ. με το ίχνος στα 85 χλστ. και τη γωνία κάστερ στις 26°. Το ύψος της σέλας είναι 799 χλστ., το βάρος με υγρά και καύσιμο στα 137,3 ενώ το επιτρεπόμενο βάρος φόρτωσης είναι 180 κιλά.

Τα πίσω αμορτισέρ διαθέτουν ρύθμιση προφόρτισης του ελατηρίου σε 5 στάδια και η διαδρομή της ανάρτησης είναι 83 χλστ. Εξασφαλίζουν εξαιρετικό κράτημα του δρόμου και έχουν ρυθμιστεί για να προσφέρουν σωστό έλεγχο στον αναβάτη. Το ABS είναι στάνταρ και στα φρένα βρίσκουμε δίσκους 240 χλστ. εμπρός και πίσω με 2-πίστονη δαγκάνα μπροστά και μονοπίστονη δαγκάνα στον πίσω τροχό. 

Το SH150i του 2017 θα είναι διαθέσιμο σε 4 χρωματικούς συνδυασμούς: 

Μαύρο Pearl Nightstar
Λευκό Pearl Cool
Ασημί Μεταλλικό Lucent 
Κόκκινο Pearl Splendor

Στον κατάλογο προαιρετικών αξεσουάρ του SH150i διατίθεται πίσω μπαγκαζιέρα και μεγαλύτερη ζελατίνα για καλύτερη προστασία από τον άνεμο και τη βροχή. Τα αξεσουάρ δένουν εξαιρετικά με τη σιλουέτα του SH150i. 

Τεχνικά Χαρακτηριστικά 

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 

ΤύποςΜονοκύλινδρος, 4-χρονος υδρόψυκτος με 1ΕΕΚ
Χωρητικότητα κινητήρα (κ.εκ.)153
Βαλβίδες2
Διάμετρος  Διαδρομή (χλστ.)58,0 x 57,9
Σχέση Συμπίεσης10,6:1
Μέγιστη Ισχύς11kW / 8.250 σ.α.λ.
Μέγιστη Ροπή13,5Nm / 6.250 σ.α.λ.
Χωρητικότητα λαδιού0,9 λίτρα
ΣΥΣΤΗΜΑ ΤΡΟΦΟΔΟΣΙΑΣ 
ΤροφοδοσίαΗλεκτρονικός ψεκασμός PGM-FI
Χωρητικότητα καυσίμου7,5 λίτρα
Κατανάλωση43,8 χλμ./λίτρο
ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ 
ΜίζαΗλεκτρική
Χωρητικότητα μπαταρίας και τύποςYTZ8V 7Ah MF
Ισχύς ACG232w/5.000 σ.α.λ.
ΜΕΤΑΔΟΣΗ 
Τύπος ΣυμπλέκτηΑυτόματος, φυγοκεντρικός
Τύπος κιβωτίουCVT
Τελική ΜετάδοσηΙμάντας
ΠΛΑΙΣΙΟ 
ΤύποςΑτσάλινο σωληνωτό
Διαστάσεις (ΜxΠxΥ)2.034 x 740 x 1.158 χλστ.
Μεταξόνιο1.340 χλστ
Γωνία κάστερ26°
Ίχνος85,2 χλστ.
Ύψος σέλας799 χλστ.
Ύψος από έδαφος144 χλστ.
Βάρος γεμάτο137,3 κιλά
Κύκλος Στροφής2 μ. 
ΑΝΑΡΤΗΣΗ 
Τύπος ΕμπρόςΤηλεσκοπικό πιρούνι 33 χλστ. 
Τύπος ΠίσωΔύο αμορτισέρ
ΤΡΟΧΟΙ 
Ζάντα εμπρός16M/C x MT2.50
Ζάντα πίσω16M/C x MT2.75
Ελαστικό Εμπρός100/80-16
Ελαστικό Πίσω120/80-16
ΦΡΕΝΑ
Τύπος ABS2-κάναλο
ΟΡΓΑΝΑ & ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ 
ΌργαναHonda Smart Key, παροχή 12V
Προβολέας εμπρόςLED
Πίσω φωςLED

Πηγή: Σκαϊ.gr
Tags

Ροή ειδήσεων

Την Κυριακή πρεμιέρα για τον ΠΑΣ Ανέζα για την άνοδο στη Γ' Εθνική

Πριν από 1 ημέρα

Γ΄ Εθνική: Διπλό της Αναγέννησης στον Αστέρα Σταυρού

Πριν από 1 ημέρα

ΕΠΣ Άρτας: Ποινές και αποφάσεις της Πειθαρχικής Επιτροπής

Πριν από 1 ημέρα

ΕΠΣ Άρτας: Ο ΠΑΣ Ανέζα πρωταθλητής

Πριν από 1 ημέρα

Γ΄ Εθνική: Νίκη ανάσα για την Αναγέννηση επί των Τρικάλων

Πριν από 5 ημέρες

Α1: Στο φάιναλ φορ η Αναγέννηση

Πριν από 5 ημέρες

Conference League: Ερυθρόλευκο ΕΠΟΣ στην Πόλη με σούπερμαν Τζολάκη!

Πριν από 1 εβδομάδα

Γ΄ Εθνική: Τα αποτελέσματα της 31ης αγωνιστικής

Πριν από 1 εβδομάδα

Β΄ ΕΠΣΑ: Πρωταθλήτρια η Πρόοδος Ρωγών

Πριν από 1 εβδομάδα

Α1: Τα αποτελέσματα της 17ης αγωνιστικής

Πριν από 1 εβδομάδα

ΕΠΣ Άρτας: Ανέζα και Δόξα στον φετινό τελικό

Πριν από 1 εβδομάδα

ΕΠΣ Άρτας: Ποινές και αποφάσεις της Πειθαρχικής Επιτροπής

Πριν από 2 εβδομάδες

Γ΄ Εθνική: Τα αποτελέσματα της 30ης αγωνιστικής

Πριν από 3 εβδομάδες

ΕΠΣ Άρτας: Τα αποτελέσματα στα τοπικά πρωταθλήματα

Πριν από 3 εβδομάδες

ΕΠΣ Άρτας: Ποινές και αποφάσεις της Πειθαρχικής Επιτροπής

Πριν από 3 εβδομάδες

Με μεγάλη επιτυχία η ολοκλήρωση του 8ου Ημιμαραθωνίου Άρτας “Ο Δρόμος του Γιοφυριού”

Πριν από 3 εβδομάδες

ΕΠΣ Άρτας: Τα αποτελέσματα στα τοπικά πρωταθλήματα

Πριν από 3 εβδομάδες

Γ΄ Εθνική: Τα αποτελέσματα της 29ης αγωνιστικής

Πριν από 3 εβδομάδες

EURO 2024: Οδυνηρός αποκλεισμός για την Ελλάδα - Οι 24 ομάδες της τελικής φάσης και η σύνθεση των 6 ομίλων

Πριν από 1 μήνα

Μεγάλες Πανελλήνιες Αθλητικές διοργανώσεις στο Δήμο Αρταίων

Πριν από 1 μήνα

ΕΠΣ Άρτας: Ποινές και αποφάσεις της Πειθαρχικής Επιτροπής

Πριν από 1 μήνα

Γ΄ Εθνική: Τα αποτελέσματα της 28ης αγωνιστικής

Πριν από 1 μήνα

ΕΠΣ Άρτας: Τα αποτελέσματα στα τοπικά πρωταθλήματα

Πριν από 1 μήνα

Α1: Τα αποτελέσματα της 16ης αγωνιστικής

Πριν από 1 μήνα

Α1: Σπουδαία νίκη της Αναγέννησης επί του Πρωταθλητή ΠΑΟΚ

Πριν από 2 μήνες

Γ΄ Εθνική: Τα αποτελέσματα της 27ης αγωνιστικής

Πριν από 2 μήνες

ΕΠΣ Άρτας: Ποινές και αποφάσεις της Πειθαρχικής Επιτροπής

Πριν από 2 μήνες

Γ΄ Εθνική: Τα αποτελέσματα της 26ης αγωνιστικής

Πριν από 2 μήνες

ΕΠΣ Άρτας: Τα αποτελέσματα στα τοπικά πρωταθλήματα

Πριν από 2 μήνες

ΕΠΣ Άρτας: Ποινές και αποφάσεις της Πειθαρχικής Επιτροπής

Πριν από 2 μήνες

Επικοινωνήστε μαζί μας

Στείλτε το άρθρο με e-mail