Μηχανοκίνητα

Στον «αστερισμό» της αεριοκίνησης (CNG) και η Ελλάδα

Η ΔΕΠΑ δημιουργεί εγκαταστάσεις αντλιών τροφοδοσίας συμπιεσμένου φυσικού αερίου (CNG) σε πρατήρια υγρών καυσίμων

Δημοσίευση: 28.04.2014, 20:08 | Τελευταία ενημέρωση: 28.04.2014, 20:08

Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκονται οι διαδικασίες, από τη ΔΕΠΑ,  για τη δημιουργία υποδομών εγκατάστασης αντλιών τροφοδοσίας συμπιεσμένου φυσικού αερίου (CNG) σε πρατήρια υγρών καυσίμων στις μεγάλες πόλεις του εθνικού άξονα Αθήνας-Θεσσαλονίκης, Λάρισα και Βόλο. Στόχος η περαιτέρω διείσδυση του φυσικού αερίου στην κίνηση των οχημάτων στη χώρα με τη δημιουργία τουλάχιστον 15 σταθμών έως το τέλος του έτους.

Τα πλεονεκτήματα του φυσικού αερίου, τόσο τα περιβαλλοντικά όσο και τα οικονομικά, αναγνωρίζονται σε παγκόσμια κλίμακα. Τα αυτοκίνητα που παγκοσμίως κινούνται με φυσικό αέριο, σύμφωνα με πρόσφατες εκτιμήσεις, φτάνουν τα 11,5 εκατ., ενώ στην Ευρώπη κυκλοφορούν πάνω από 1,5 εκατομμύρια οχήματα. Το CNG μπορεί να μειώσει σημαντικά τις  εκπομπές και να βελτιώσει την ποιότητα του αέρα στις πόλεις. Οι εκπομπές οξειδίων του αζώτου με χρήση CNG μπορούν να μειωθούν περισσότερο από 85% ενώ οι εκπομπές CO2 κατά 24%. Επιπλέον, από οικονομικής άποψης, το CNG επιτρέπει εξοικονόμηση στο κόστος καυσίμων μεταξύ 30% και 50%.

Σημειώνεται ότι τον τίτλο των πιο οικολογικών αυτοκινήτων για την περίοδο 2013-2014 κατέκτησαν οι Βενιαμίν του στόλου των τριών εταιριών του ομίλου  Volkswagen  up! (VW), Citigo  (ŠKODA) και Mii (SEAT ). Τον τίτλο eco-car 2013/2014 απένειμε το Verkehrsclub Deutschland (VCD) και αφορά τις εκδόσεις που χρησιμοποιούν ως καύσιμο φυσικό αέριο (CNG ). Τα συγκεκριμένα μοντέλα «φορούν» τον ενός  λίτρου τρικύλινδρο κινητήρα των 68 ίππων. Κοινό χαρακτηριστικό και των τριών μοντέλων είναι η εξαιρετικά χαμηλή κατανάλωση καυσίμου μόνο 2,9 λίτρα φυσικού αερίου ανά 100 χιλιόμετρα - λίγο πάνω από 3 ευρώ ανά 100 χιλιόμετρα.

SEAT
Ήδη η SEAT και η Ισπανική GAS NATURAL FANOSA ανακοίνωσαν  μία στρατηγική συνεργασία για την προώθηση της χρήσης του Φυσικού Αερίου σε επιβατικά οχήματα. Η διετής συμφωνία περιλαμβάνει την χρήση οχημάτων SEAT με CNG από τον στόλο της GAS NATURAL FANOSA καθώς και την εγκατάσταση σημείων ανεφοδιασμού αερίου CNG σε αντιπροσωπείες SEAT

Μεταξύ άλλων πρωτοβουλιών, οι εταιρείες θα εξετάσουν την από κοινού συμμετοχή τους σε έργα που σχετίζονται με την προώθηση χρήσης CNG σε οχήματα εταιρικών στόλων αλλά και σε επίπεδο λιανικών πωλήσεων σε ιδιώτες. 

Η SEAT ήδη πουλάει οχήματα CNG σε αγορές όπως η Γερμανία, η Ιταλία, η Σουηδία, η Αυστρία, η Ελβετία και η Ολλανδία όπου διαθέτουν υποδομές ικανές να ανταποκριθούν στη ζήτηση για συμπιεσμένο φυσικό αέριο. Επί του παρόντος, η SEAT έχει σχεδιάσει δύο οχήματα που κινούνται με συμπιεσμένο φυσικό αέριο. Το Mii Ecofuel με εκπομπές 79g/km, είναι ένα όχημα μαζικής κατασκευής που παράγει τις χαμηλότερες εκπομπές CO2 στη ιστορία της εταιρείας και ξεπερνά τις προβλέψεις πωλήσεων σε αγορές όπως η Ιταλία, όπου εφαρμόζεται ευρέως η τεχνολογία CNG. Από τις αρχές του 2014 διατίθεται το νέο Leon 1.4 TGI που  προσφέρει αυτονομία πάνω από 400 χιλιόμετρα και μέση κατανάλωση 3,5 kg (3,5€ περίπου) αερίου ανά 100 χιλιόμετρα, παράγοντας εκπομπές CO2 μόλις 94 g/km. Στην βενζινοκίνητη λειτουργία προσφέρει πρόσθετη αυτονομία 900 χιλιομέτρων και με τη χρήση και των δύο δεξαμενών καυσίμου μπορεί να ταξιδέψει για πάνω από 1.300 χιλιόμετρα χωρίς ανεφοδιασμό.  

Ο όμιλος Fiat
Η Ιταλία είναι από τις πρώτες χώρες της Ευρώπης που υποστήριξε την αεριοκίνηση. Ήδη ένα σημαντικός αριθμός οχημάτων χρησιμοποιεί ως καύσιμο το  φυσικό αέριο και η Fiat είναι από τις λίγες αυτοκινητοβιομηχανίες που διαθέτει μεγάλη γκάμα μοντέλων με διπλό καύσιμο (CNG – βενζίνη).

Τα τελευταία 15 χρόνια η Fiat αποτελεί το μεγαλύτερο παραγωγό οχημάτων φυσικού αερίου στην Ευρώπη. Από το 1997 έως το 2012 έχουν πουληθεί περισσότερα από 560.000 επαγγελματικά και επιβατικά αυτοκίνητα Fiat Natural Power.
Η ευρεία γκάμα μοντέλων της Fiat που εφοδιάζονται με σύστημα διπλού καυσίμου βενζίνης-φυσικού αερίου (Panda, Punto, 500L, Qubo, Doblo) μπορεί να εξυπηρετήσει ένα μεγάλο εύρος πελατών που, ανάλογα την περίπτωση, αναζητούν οικονομία, πρακτικότητα, λειτουργικότητα και σχεδίαση. Τεχνολογικά, το σύστημα bi-Fuel είναι από τα πιο εξελιγμένα και ασφαλή και βασίζεται στα παρακάτω στοιχεία:

•    Περιλαμβάνει 2 δεξαμενές φυσικού αερίου καλά προστατευμένες και ασφαλείς σε περίπτωση πρόσκρουσης (στο Doblo, οι δεξαμενές είναι 3).
•    Η εκκίνηση του κινητήρα γίνεται πάντα με βενζίνη, με αυτόματο πέρασμα στο φυσικό αέριο όταν δημιουργηθούν οι κατάλληλες συνθήκες (θερμοκρασία νερού κινητήρα, κατώτερο όριο στροφών κ.α).
•    Είναι απαραίτητο να υπάρχει πάντα βενζίνη μέσα στο ρεζερβουάρ (τουλάχιστον το ¼ της χωρητικότητας), για να μην επηρεαστεί αρνητικά η λειτουργία της αντλίας καυσίμου.
•    Προτείνεται η περιοδική κατανάλωση βενζίνης που περιέχεται μέσα στο ρεζερβουάρ, έτσι ώστε να γίνεται ανανέωση και να αποφεύγεται η παλαίωση του καυσίμου και η πιθανή φθορά.
•    Το πλήκτρο στον διακόπτη αλλαγής βενζίνης φυσικού αερίου, δίνει τη δυνατότητα επιλογής, ανάλογα με την επιθυμία του χρήστη, της λειτουργίας με βενζίνη ή με φυσικό αέριο.

Τα μοντέλα Natural Power έχουν τον ίδιο βασικό εξοπλισμό με αυτόν των αντίστοιχων εκδόσεων βενζίνης και ντίζελ με μοναδική εξαίρεση, λόγω της ύπαρξης των δεξαμενών του φυσικού αερίου, την έλλειψη ρεζέρβας και την αντικατάστασή της με κιτ επισκευής ελαστικού Fix & Go. Εκτός από την εξαιρετική οικονομία και τη μέγιστη αυτονομία που παρέχουν τα μοντέλα αυτά, σημαντικό επίσης είναι το γεγονός ότι:
•    Παράγονται στο εργοστάσιο κάτω από τις πιο αυστηρές προδιαγραφές ποιότητας και ασφάλειας.
•    Δεν επεμβαίνει κάποιος τρίτος συνεργάτης ο οποίος θα εγκαταστήσει το σύστημα bi-fuel, ώστε να υπάρχει ο παραμικρός κίνδυνος παρέκκλισης από τη σωστή λειτουργία και τις τεχνικές προδιαγραφές.  
•    Καλύπτονται από 2 χρόνια εργοστασιακή εγγύηση που εγγυάται την αξιοπιστία τους.
Ένα άλλο σημαντικό πλεονέκτημα των αυτοκινήτων της Fiat που χρησιμοποιούν φυσικό αέριο παρά το γεγονός ότι έχουν κατά κανόνα υψηλότερη προτεινόμενη τιμή σε σχέση με τις αντίστοιχες εκδόσεις βενζίνης, είναι η μεγάλη οικονομία στη χρήση, ενώ ένα «παράπλευρο» όφελος από τη χρήση διπλού καυσίμου είναι και η αυξημένη αυτονομία που προσφέρουν. Σε ό,τι αφορά την οικονομία και λαμβάνοντας υπόψη την τρέχουσα μέση τιμή αγοράς της βενζίνης (1,65 €/lt) και του φυσικού αερίου κίνησης (0,972 €/Kg), εύκολα διαπιστώνει κανείς ότι η εξοικονόμηση που παρατηρείται λόγω της χρήσης φυσικού αερίου (σε σχέση με τη χρήση βενζίνης) ξεπερνά το 60%,.

Από τα μοντέλα Natural Power της Fiat, τα Panda και 500L διατίθενται με τον πολυβραβευμένο  κινητήρα 0.9 Twinair, που προσφέρει ένα πολύ καλό συνδυασμό δύναμης και οικονομίας και αποδίδει 85 ίππους με βενζίνη και 80 ίππους με φυσικό αέριο. Το Punto διατίθεται με κινητήρα Fire 1.4 (77 ίπποι με βενζίνη, 70 ίπποι με φυσικό αέριο), ενώ ο ίδιος κινητήρας προσφέρεται και για το Qubo. Τέλος, το Doblo προσφέρεται με τον ισχυρό 16βάλβιδο κινητήρα τούρμπο 1.4 Fire T-Jet, ένα πολύ καλό συνδυασμό φιλικότητας προς το περιβάλλον και χαμηλού κόστους χρήσης χωρίς θυσία των επιδόσεων, ο οποίος αποδίδει 120 ίππους με βενζίνη ή φυσικό αέριο. Οι τιμές τους ξεκινούν αντίστοιχα από 14.040 € για το Panda Pop και από 14.640 € για το Panda Lounge, από 15.750 € για το Punto, από 19.900 € για το 500L, από 17.900 € για το για το Qubo και από 22.450 € για το Doblo, ενώ δεν περιλαμβάνουν όφελος απόσυρσης και προωθητική ενέργεια.

Πηγή: ΣΚΑΪ.GR

Ροή ειδήσεων

Μπάσκετ Εφήβων final 8 - Στην Άρτα το πανελλήνιο πρωτάθλημα για την τελική φάση

Πριν από 3 ημέρες

Ήττα του ΠΑΣ Ανέζα εντός έδρας

Πριν από 5 ημέρες

Γ΄ Εθνική: Διπλό παραμονής για την Αναγέννηση

Πριν από 1 εβδομάδα

Βαριά ήττα για τον ΠΑΣ Ανέζα από τη Θύελλα για το πρωτάθλημα πρωταθλητριών ΕΠΣ

Πριν από 1 εβδομάδα

Α1: Ήττα και αποκλεισμός για την Αναγέννηση από τη Νέα Ιωνία

Πριν από 1 εβδομάδα

Την Κυριακή πρεμιέρα για τον ΠΑΣ Ανέζα για την άνοδο στη Γ' Εθνική

Πριν από 2 εβδομάδες

Γ΄ Εθνική: Διπλό της Αναγέννησης στον Αστέρα Σταυρού

Πριν από 2 εβδομάδες

ΕΠΣ Άρτας: Ποινές και αποφάσεις της Πειθαρχικής Επιτροπής

Πριν από 2 εβδομάδες

ΕΠΣ Άρτας: Ο ΠΑΣ Ανέζα πρωταθλητής

Πριν από 2 εβδομάδες

Γ΄ Εθνική: Νίκη ανάσα για την Αναγέννηση επί των Τρικάλων

Πριν από 2 εβδομάδες

Α1: Στο φάιναλ φορ η Αναγέννηση

Πριν από 2 εβδομάδες

Conference League: Ερυθρόλευκο ΕΠΟΣ στην Πόλη με σούπερμαν Τζολάκη!

Πριν από 3 εβδομάδες

Γ΄ Εθνική: Τα αποτελέσματα της 31ης αγωνιστικής

Πριν από 3 εβδομάδες

Β΄ ΕΠΣΑ: Πρωταθλήτρια η Πρόοδος Ρωγών

Πριν από 3 εβδομάδες

Α1: Τα αποτελέσματα της 17ης αγωνιστικής

Πριν από 3 εβδομάδες

ΕΠΣ Άρτας: Ανέζα και Δόξα στον φετινό τελικό

Πριν από 3 εβδομάδες

ΕΠΣ Άρτας: Ποινές και αποφάσεις της Πειθαρχικής Επιτροπής

Πριν από 1 μήνα

Γ΄ Εθνική: Τα αποτελέσματα της 30ης αγωνιστικής

Πριν από 1 μήνα

ΕΠΣ Άρτας: Τα αποτελέσματα στα τοπικά πρωταθλήματα

Πριν από 1 μήνα

ΕΠΣ Άρτας: Ποινές και αποφάσεις της Πειθαρχικής Επιτροπής

Πριν από 1 μήνα

Με μεγάλη επιτυχία η ολοκλήρωση του 8ου Ημιμαραθωνίου Άρτας “Ο Δρόμος του Γιοφυριού”

Πριν από 1 μήνα

ΕΠΣ Άρτας: Τα αποτελέσματα στα τοπικά πρωταθλήματα

Πριν από 1 μήνα

Γ΄ Εθνική: Τα αποτελέσματα της 29ης αγωνιστικής

Πριν από 1 μήνα

EURO 2024: Οδυνηρός αποκλεισμός για την Ελλάδα - Οι 24 ομάδες της τελικής φάσης και η σύνθεση των 6 ομίλων

Πριν από 2 μήνες

Μεγάλες Πανελλήνιες Αθλητικές διοργανώσεις στο Δήμο Αρταίων

Πριν από 2 μήνες

ΕΠΣ Άρτας: Ποινές και αποφάσεις της Πειθαρχικής Επιτροπής

Πριν από 2 μήνες

Γ΄ Εθνική: Τα αποτελέσματα της 28ης αγωνιστικής

Πριν από 2 μήνες

ΕΠΣ Άρτας: Τα αποτελέσματα στα τοπικά πρωταθλήματα

Πριν από 2 μήνες

Α1: Τα αποτελέσματα της 16ης αγωνιστικής

Πριν από 2 μήνες

Α1: Σπουδαία νίκη της Αναγέννησης επί του Πρωταθλητή ΠΑΟΚ

Πριν από 2 μήνες

Επικοινωνήστε μαζί μας

Στείλτε το άρθρο με e-mail