Μηχανοκίνητα

Οριστικό τέλος στους βενζινοκινητήρες από το 2035 - Άρση του γερμανικού βέτο

Το κείμενο της ΕΕ προβλέπει ότι τα νέα αυτοκίνητα θα εκπέμπουν μηδενικό CO2, πράγμα που απαγορεύει ντε φάκτο τα αυτοκίνητα με κινητήρες βενζίνης - Συμφώνησε και η Γερμανία

Δημοσίευση: 05.04.2023, 14:44 | Τελευταία ενημέρωση: 23.11.2023, 19:15

Οι πρεσβευτές των 27 χωρών της Ευρωπαϊκής Ενωσης ενέκριναν την κατάργηση των θερμικών κινητήρων στα νέα αυτοκίνητα από το 2035, καθώς η Γερμανία ήρε το βέτο της με αντάλλαγμα την εισαγωγή εξαίρεσης για τα συνθετικά καύσιμα που θα παραχθούν μελλοντικά.

Το κείμενο προβλέπει ότι τα νέα αυτοκίνητα θα εκπέμπουν μηδενικό CO2, πράγμα που απαγορεύει ντε φάκτο τα αυτοκίνητα με κινητήρες βενζίνης, ανακοίνωσε η σουηδική προεδρία της Ευρωπαϊκής Ενωσης.

Το κείμενο θα βρίσκεται στην ατζέντα της αυριανής συνόδου των υπουργών Ενέργειας για την επίσημη έγκρισή του, διευκρίνισε η προεδρία.

Το ρυθμιστικό αυτό πλαίσιο αποτελεί πυλώνα του ευρωπαϊκού σχεδίου για την καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής και τον στόχο της ουδετερότητας άνθρακα το 2050.

Το βέτο του Βερολίνου

Το Βερολίνο εξέπληξε τους ευρωπαίους εταίρους στις αρχές του Μαρτίου μπλοκάροντας την τελευταία στιγμή ρύθμιση που προέβλεπε την εκμηδένιση των εκπομπών CO2 των νέων αυτοκινήτων με την επιβολή ντε φάκτο 100% ηλεκτρικών κινητήρων από το μέσον της επόμενης δεκαετίας.

Το κείμενο υπήρξε αντικείμενο συμφωνίας ανάμεσα στα κράτη μέλη και τους διαπραγματευτές του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, με το «πράσινο φως» της Γερμανίας, και είχε εγκριθεί στα μέσα του Φεβρουαρίου από την ολομέλεια του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου.

Για να δικαιολογήσει την στροφή, γεγονός εξαιρετικά σπάνιο σε αυτό το στάδιο της διαδικασίας, η Γερμανία ζήτησε από την Κομισιόν να παρουσιάσει πρόταση που θα ανοίγει τον δρόμο σε αυτοκίνητα που θα λειτουργούν με συνθετικά καύσιμα.

Η τεχνολογία αυτή, η οποία βρίσκεται ακόμη στο στάδιο της ανάπτυξης, συνίσταται στην παραγωγή καυσίμου από CO2 που εκπέμπεται από τις βιομηχανικές δραστηριότητες. Η τεχνολογία υποστηρίζεται από γερμανικές και ιταλικές αυτοκινητοβιομηχανίες και επιτρέπει την παράταση της χρήσης θερμικών κινητήρων μετά το 2035.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή διαπραγματευόταν τις τελευταίες εβδομάδες τρόπους για την έξοδο από την κρίση με την Γερμανία, η οποία ζητούσε την ανάληψη αυστηρότερης δέσμευσης σχετικά με τα συνθετικά καύσιμα, στα οποία γινόταν αναφορά στο αρχικό κείμενο, αλλά κατά τρόπο που δεν εθεωρείτο δεσμευτικού χαρακτήρα.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή και η Γερμανία ανακοίνωσαν το Σάββατο την επίτευξη συμφωνίας για την άρση του αποκλεισμού του σχεδίου της ΕΕ για τις εκπομπές CO2 των αυτοκινήτων, αμβλύνοντας την απαγόρευση των θερμικών κινητήρων μετά το 2035.

«Φθάσαμε σε συμφωνία με την Γερμανία σχετικά με την χρήση στο μέλλον συνθετικών καυσίμων στα αυτοκίνητα», ανακοίνωσε σήμερα ο ευρωπαίος επίτροπος Περιβάλλοντος Φρανς Τίμερμανς στο Twitter.

«Στο εξής, θα εργασθούμε για την υιοθέτηση του ρυθμιστικού πλαισίου σχετικά με τους κανόνες για το CO2 των αυτοκινήτων μόλις γίνει δυνατόν», πρόσθεσε.

Αμφισβητούμενη τεχνολογία

«Τα αυτοκίνητα που είναι εξοπλισμένα με κινητήρα καύσης θα μπορούν να τεθούν σε κυκλοφορία μετά το 2035 αν χρησιμοποιούν ουδέτερα καύσιμα σε ό,τι αφορά τις εκπομπές CO2», δήλωσε στο Twitter ο υπουργός Μεταφορών της Γερμανίας Φόλκερ Βίσινγκ.

Η τεχνολογία των συνθετικών καυσίμων αμφισβητείται από τις περιβαλλοντικές μη κυβερνητικές οργανώσεις που την θεωρούν δαπανηρή, ενεργοβόρα και ρυπαντική.

Πολλοί ειδικοί του αυτοκινήτου αμφιβάλλουν ότι θα έχει την δυνατότητα να επιβληθεί στην αγορά απέναντι στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, οι τιμές των οποίων θα μειωθούν τα επόμενα χρόνια.

Η κίνηση του βέτο στο κείμενο της Κομισιόν από το Βερολίνο ήταν πρωτοβουλία των φιλελευθέρων του FDP.

Το μικρό αυτό κόμμα, που σύμφωνα με τις δημοσκοπήσεις συγκεντρώνει περί το 5% της πρόθεσης ψήφου, έχει χάσει πέντε διαδοχικές τοπικές εκλογικές αναμετρήσεις. Ελπίζει να αντιμετωπίσει ως πολιτική δύναμη τους Οικολόγους αναλαμβάνοντας τον ρόλο του υπερασπιστή του αυτοκινήτου ποντάροντας στην αρνητική στάση μεγάλου μέρους του γερμανικού πληθυσμού απέναντι στην απαγόρευση των θερμικών κινητήρων.

Για να διασφαλίσει την ενότητα του κυβερνητικού του συνασπισμού, ο καγκελάριος Ολαφ Σολτς προτίμησε να υποστηρίξει την θέση του FDP.

Η βιομηχανία από την πλευρά της, θεωρώντας δεδομένο το ευρωπαϊκό ρυθμιστικό πλαίσιο για το αυτοκίνητο, έχει επενδύσει μαζικά στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Ακόμη και αν καθιερωθούν, τα συνθετικά καύσιμα, τα οποία σήμερα δεν υπάρχουν, «δεν θα παίξουν σημαντικό ρόλο μεσοπρόθεσμα στο μερίδιο που καταλαμβάνουν τα αυτοκίνητα ιδιωτικής χρήσεως», δήλωσε ο Μαρκους Νούσμαν, ο επικεφαλής της Audi (όμιλος Volkswagen), στο περιοδικό Spiegel.

Πηγή: Σκάι.gr

Ροή ειδήσεων

Την Κυριακή πρεμιέρα για τον ΠΑΣ Ανέζα για την άνοδο στη Γ' Εθνική

Πριν από 2 ημέρες

Γ΄ Εθνική: Διπλό της Αναγέννησης στον Αστέρα Σταυρού

Πριν από 2 ημέρες

ΕΠΣ Άρτας: Ποινές και αποφάσεις της Πειθαρχικής Επιτροπής

Πριν από 2 ημέρες

ΕΠΣ Άρτας: Ο ΠΑΣ Ανέζα πρωταθλητής

Πριν από 2 ημέρες

Γ΄ Εθνική: Νίκη ανάσα για την Αναγέννηση επί των Τρικάλων

Πριν από 6 ημέρες

Α1: Στο φάιναλ φορ η Αναγέννηση

Πριν από 6 ημέρες

Conference League: Ερυθρόλευκο ΕΠΟΣ στην Πόλη με σούπερμαν Τζολάκη!

Πριν από 1 εβδομάδα

Γ΄ Εθνική: Τα αποτελέσματα της 31ης αγωνιστικής

Πριν από 1 εβδομάδα

Β΄ ΕΠΣΑ: Πρωταθλήτρια η Πρόοδος Ρωγών

Πριν από 1 εβδομάδα

Α1: Τα αποτελέσματα της 17ης αγωνιστικής

Πριν από 1 εβδομάδα

ΕΠΣ Άρτας: Ανέζα και Δόξα στον φετινό τελικό

Πριν από 1 εβδομάδα

ΕΠΣ Άρτας: Ποινές και αποφάσεις της Πειθαρχικής Επιτροπής

Πριν από 2 εβδομάδες

Γ΄ Εθνική: Τα αποτελέσματα της 30ης αγωνιστικής

Πριν από 3 εβδομάδες

ΕΠΣ Άρτας: Τα αποτελέσματα στα τοπικά πρωταθλήματα

Πριν από 3 εβδομάδες

ΕΠΣ Άρτας: Ποινές και αποφάσεις της Πειθαρχικής Επιτροπής

Πριν από 3 εβδομάδες

Με μεγάλη επιτυχία η ολοκλήρωση του 8ου Ημιμαραθωνίου Άρτας “Ο Δρόμος του Γιοφυριού”

Πριν από 3 εβδομάδες

ΕΠΣ Άρτας: Τα αποτελέσματα στα τοπικά πρωταθλήματα

Πριν από 3 εβδομάδες

Γ΄ Εθνική: Τα αποτελέσματα της 29ης αγωνιστικής

Πριν από 3 εβδομάδες

EURO 2024: Οδυνηρός αποκλεισμός για την Ελλάδα - Οι 24 ομάδες της τελικής φάσης και η σύνθεση των 6 ομίλων

Πριν από 1 μήνα

Μεγάλες Πανελλήνιες Αθλητικές διοργανώσεις στο Δήμο Αρταίων

Πριν από 1 μήνα

ΕΠΣ Άρτας: Ποινές και αποφάσεις της Πειθαρχικής Επιτροπής

Πριν από 1 μήνα

Γ΄ Εθνική: Τα αποτελέσματα της 28ης αγωνιστικής

Πριν από 1 μήνα

ΕΠΣ Άρτας: Τα αποτελέσματα στα τοπικά πρωταθλήματα

Πριν από 1 μήνα

Α1: Τα αποτελέσματα της 16ης αγωνιστικής

Πριν από 1 μήνα

Α1: Σπουδαία νίκη της Αναγέννησης επί του Πρωταθλητή ΠΑΟΚ

Πριν από 2 μήνες

Γ΄ Εθνική: Τα αποτελέσματα της 27ης αγωνιστικής

Πριν από 2 μήνες

ΕΠΣ Άρτας: Ποινές και αποφάσεις της Πειθαρχικής Επιτροπής

Πριν από 2 μήνες

Γ΄ Εθνική: Τα αποτελέσματα της 26ης αγωνιστικής

Πριν από 2 μήνες

ΕΠΣ Άρτας: Τα αποτελέσματα στα τοπικά πρωταθλήματα

Πριν από 2 μήνες

ΕΠΣ Άρτας: Ποινές και αποφάσεις της Πειθαρχικής Επιτροπής

Πριν από 2 μήνες

Επικοινωνήστε μαζί μας

Στείλτε το άρθρο με e-mail