Θρίλερ βρίσκεται σε εξέλιξη στη Μεσόγειο Θάλασσα καθώς αεροσκάφος της αιγυπτιακής εταιρείας EgyptAir, με 66 επιβαίνοντες, έχει εξαφανιστεί από τα ραντάρ.
Πρόκειται για την πτήση MS 804 που εκτελούσε δρομολόγιο ανάμεσα στο Παρίσι και το Κάιρο και απογειώθηκε από τον αερολιμένα Σαρλ ντε Γκολ της γαλλικής πρωτεύουσας στις 11:09 το βράδυ της Τετάρτης με 56 επιβάτες, 7μελες πλήρωμα και τρία άτομα προσωπικό ασφαλείας.
Ανάμεσα στους επιβάτες βρίσκονται δύο βρέφη και ένα παιδί.
Σύμφωνα με τον κατάλογο των επιβατών που δημοσίευσε η εταιρεία, πρόκειται για 30 Αιγύπτιους, 15 Γάλλους, 1 Βρετανό, 1 Καναδό, 1 Βέλγο, 1 Πορτογάλο, 1 Αλγερινό, 1 Σουδανό, 1 πολίτη του Τσαντ, 2 Ιρακινούς, 1 Σαουδάραβα και 1 Κουβεϊτιανό.
Αξιωματούχοι της EgyptAir, αλλά και της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας στην Αίγυπτο εκφράζουν φόβους ότι το αεροσκάφος έχει πιθανόν συντριβεί στη θάλασσα.
Σε εξέλιξη βρίσκεται επιχείρηση έρευνας και διάσωσης με τη συμμετοχή και της Ελλάδας.
Ένα C-130 της Πολεμικής Αεροπορίας ήδη επιχειρεί στο σημείο ενώ ένα δεύτερο πλησιάζει στην περιοχή. Προς το σημείο πλέει επίσης η φρεγάτα «Νικηφόρος Φωκάς». Ελικόπτερα τύπου Super Puma βρίσκονται σε ετοιμότητα αν χρειαστεί να διασώσουν επιβάτες από τα νερά.
Πληροφορίες από το υπουργείο Εθνικής Άμυνας σημειώνουν ότι εμπορικό πλοίο που έπλεε 130 μίλια νοτιοδυτικά της Καρπάθου ανέφερε μία λάμψη.
Σύμφωνα με αναρτήσεις της EgyptAir στο Twitter, το σήμα του αεροσκάφους χάθηκε πάνω από την Ανατολική Μεσόγειο, αφού είχε διανύσει περίπου 16 χιλιόμετρα μέσα στον αιγυπτιακό εναέριο χώρο.
Το αεροπλάνο φέρεται να εξαφανίστηκε από τα ραντάρ γύρω στις 2:45 τα ξημερώματα (ώρα Αιγύπτου) ενώ πετούσε σε υψόμετρο 37.000 ποδών.
Το αγνοούμενο αεροσκάφος είχε νωρίτερα πετάξει και πάνω από την Ελλάδα.
Μιλώντας στον ΣΚΑΪ, ο διοικητής της υπηρεσίας πολιτικής αεροπορίας, Κωνσταντίνος Λιτζεράκος, δήλωσε ότι ο πιλότος του Airbus επικοινώνησε περίπου στις 3 τα ξημερώματα με τον πύργο ελέγχου του αεροδρομίου Ελ. Βενιζέλος, ενώ βρισκόταν πάνω από την Κέα και δεν ανέφερε κανένα πρόβλημα.
Τήρησε μάλιστα τις συντεταγμένες που του έδωσε ο πύργος ελέγχου όσο βρισκόταν πάνω από την Ελλάδα.
Ο κ. Λιτζεράκος ανέφερε ότι στις 3.26 και ενώ το αεροσκάφος εξερχόταν του ελληνικού εναέριου χώρου, δεν απάντησε στην επικοινωνία με τον ελληνικό πύργο έλεγχου και στις 3.29 χάθηκε από τα ραντάρ, 7 μίλια νοτιανατολικά από τη θέση Κούμπι της Κρήτης. Εκείνη την ώρα βρισκόταν στα 37 χιλιάδες πόδια και η ταχύτητά του ήταν 519 μίλια. Αμέσως οι ελληνικές αρχές σήμαναν συναγερμό και ενεργοποίησαν τις υπηρεσίας έρευνας και διάσωσης. Υποστήριξε μάλιστα ότι οι Αιγύπτιοι με τους οποίους επικοινώνησαν οι ελληνικές αρχές αμέσως μετά δεν γνώριζαν τίποτα.
Ακόμα δεν υπάρχουν πληροφορίες για τα αίτια του περιστατικού.
Σύμφωνα πάντως με αξιωματούχο του αεροδρομίου του Καΐρου που επικαλείται η κρατική αιγυπτιακή εφημερίδα al-Ahram, ο πιλότος δεν έστειλε κάποιο σήμα κινδύνου πριν χαθεί η επαφή με το αεροσκάφος. Η τελευταία επικοινωνία, είπε η πηγή, έγινε 10 λεπτά πριν η πτήση εξαφανιστεί από τα ραντάρ.
Νεότερη ανακοίνωσή της εταιρείας αναφέρει ότι το αεροσκάφος εξέπεμψε σήμα κινδύνου στις 5.26 ώρα Ελλάδος, δύο σχεδόν ώρες μετά την εξαφανισή του από τα ραντάρ. Ειδικοί μάλιστα εκτιμούν ότι πρόκειται για το σήμα κινδύνου που εκπέμπει το αεροσκάφος σε περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης, όπως συντριβή.
Ωστόσο, όπως μεταδίδει με το Γαλλικό Πρακτορείο Ειδήσεων, ο αιγυπτιακός στρατός αρνείται ότι έλαβε σήμα κινδύνου από το εξαφανισμένο αεροσκάφος.
Στη σύσταση ομάδας διαχείρισης κρίσεως υπό τον Ολάντ προχωρά η Γαλλία, ενώ ο Γάλλος πρωθυπουργός δήλωσε νωρίτερα ότι δεν μπορεί να αποκλειστεί κανένα ενδεχόμενο.
Η Γαλλία δήλωσε ότι είναι έτοιμη να στείλει αεροσκάφη και πλοία, προκειμένου να συνδράμουν στις έρευνες για την ανεύρεση του εξαφανισμένου αεροσκάφους.
Το χαμένο αεροσκάφος ήταν ένα Airbus A320, που είχε μπει σε υπηρεσία το 2003.
Σύμφωνα με την EgyptAir, ο κυβερνήτης του είχε συμπληρώσει 6.275 ώρες πτήσης, συμπεριλαμβανομένων 2.101 ωρών σε αυτό το μοντέλο αεροπλάνου. Ο συγκυβερνήτης είχε στο δυναμικό του 2.766 ώρες πτήσης.