Ήπειρος

Κατά πλειοψηφία ψηφίστηκε ο Προϋπολογισμός του 2015

Δημοσίευση: 16.12.2014, 14:36 | Τελευταία ενημέρωση: 17.12.2014, 12:35

Ψηφίστηκε κατά πλειοψηφία ο οικονομικός προϋπολογισμός του Δήμου για το έτος 2015, στην συνεδρίαση που πραγματοποίησε το Δημοτικό Συμβούλιο τη Δευτέρα 15-12-2014.

Εισηγητής στο θέμα ήταν ο Αντιδήμαρχος Οικονομικών κ. Κώστας Πατήλας, ο οποίος τόνισε ότι ο συγκεκριμένος προϋπολογισμός είναι ο ρεαλιστικότερος των τελευταίων ετών, καθώς η κατάρτισή του έγινε με σκοπό να αποφευχθούν τα ελλείμματα και τα χρέη και ταυτόχρονα, τα έσοδα έχουν υπολογιστεί με συγκεκριμένα κριτήρια, προκειμένου να μην παρεκκλίνουμε από την πρόβλεψή τους.

Συγκεκριμένα, τόνισε ότι: «λαμβάνοντας υπ’ όψη τις δύσκολες οικονομικές συγκυρίες με μειωμένα τακτικά έσοδα από τους ΚΑΠ και την κενή περίοδο μεταξύ των δύο προγραμματικών περιόδων (νέου και παλιού ΕΣΠΑ), που δεν ευνοεί την απορρόφηση σημαντικών Ευρωπαϊκών και Εθνικών κονδυλίων μέσω συγχρηματοδοτούμενων προγραμμάτων και έργων, παρ’ όλα αυτά ο φετινός προϋπολογισμός αγγίζει πολλούς από τους στόχους μας, οι οποίοι είναι:

• Στήριξη ευπαθών κοινωνικά ομάδων
• Εξυπηρέτηση του πολίτη με σύγχρονο και αποτελεσματικό τρόπο
• Τακτοποίηση και αξιοποίηση της ακίνητης περιουσίας του Δήμου, δημιουργώντας τις προϋποθέσεις για περισσότερα έσοδα.
• Καθαρισμός και καλλωπισμός της πόλης μας, με εξορθολογισμό στα κόστη και εκσυγχρονισμό των υπηρεσιών.
• Προώθηση του τουρισμού και του πολιτισμού, με τη συνεργασία όλων των Νομικών Προσώπων.
• Ανάδειξη των τοπικών προϊόντων, μέσα από σχετικές πρωτοβουλίες
• Βελτίωση όλων των αθλητικών υποδομών για διοργάνωση αθλητικών γεγονότων εθνικής εμβέλειας.
• Ανάπτυξη υποδομών

Κλείνοντας την εισήγησή του ο κ. Πατήλας τόνισε: «Με την ψήφιση του προϋπολογισμού, δεν καλούμαστε να ψηφίσουμε μόνο νούμερα, τα οποία αντιστοιχούν σε ένα μεγάλο πλέγμα λειτουργιών απαραίτητων για τη βιωσιμότητα του Δήμου και της εξυπηρέτησης των πολιτών του, αλλά να κάνουμε πράξη τις προσδοκίες και τα όνειρά μας για το Δήμο μας και εδώ θέλω να τονίσω ιδιαίτερα πως, όποιες απόψεις και ιδέες ουσίας τεθούν από οποιαδήποτε πλευρά θα βρει θέση στον προϋπολογισμό αυτό».

Χρήστος Τσιρογιάννης: «Σίγουρα υπάρχουν περιθώρια βελτιώσεων ώστε να φτάσουμε στο σημείο να υλοποιήσουμε το όραμά μας για το δήμο»

Με αφορμή την ψήφιση του οικονομικού προϋπολογισμού του Δήμου για το 2015, ο Δήμαρχος Αρταίων, Χρήστος Τσιρογιάννης, δήλωσε κατηγορηματικά ότι ο προϋπολογισμός είναι, πάνω απ’όλα, ρεαλιστικός χωρίς ίχνος προχειρότητας, και δεν παρέλειψε να ευχαριστήσει τον Αντιδήμαρχο Οικονομικών κ. Πατήλα και τα στελέχη της Οικονομικής Υπηρεσίας του Δήμου για την εμπεριστατωμένη ανάλυση στοιχείων και τη σύνταξη του συγκεκριμένου προϋπολογισμού.

«Προσπαθήσαμε και φτιάξαμε έναν προϋπολογισμό που να είναι, πάνω απ’όλα, ρεαλιστικός. Σε καμία περίπτωση δεν δέχομαι ότι χαρακτηρίζονται από προχειρότητα ούτε ο προϋπολογισμός ούτε το τεχνικό πρόγραμμα, γιατί είναι σαφώς καλύτερα από πέρυσι. Σίγουρα υπάρχουν περιθώρια βελτιώσεων ώστε να φτάσουμε στο σημείο να υλοποιήσουμε το όραμά μας για το δήμο και όλα όσα είπαμε προεκλογικά, μα θέλει λίγο χρόνο αφού οι τέσσερις μήνες που έχουμε διανύσει είναι πολύ μικρό χρονικό διάστημα.

Είναι σύνηθες φαινόμενο η αντιπολίτευση να κατηγορεί πάντα τη Δημοτική Αρχή ότι δεν είναι αναπτυξιακός ο προϋπολογισμός, όμως το αναπτυξιακό στίγμα του προϋπολογισμού δίνεται από το γεγονός ότι εντάχθηκαν στο Τεχνικό Πρόγραμμα 320.000 ευρώ για μελέτες (από το 700.000 ευρώ της ΣΑΤΑ), έτσι ώστε να είμαστε έτοιμοι και ώριμοι ενόψει της νέας προγραμματικής περιόδου με έργα όπως ενεργειακά, βιολογικούς καθαρισμούς, έργα ψηφιακής σύγκλισης, έργα στα οποία εμείς εκεί στοχεύουμε».

Και συνέχισε «Επίσης, είναι άλλο το σχέδιο δράσης της Δημοτικής Αρχής και δεν θα πρέπει να ταυτίζεται με τον προϋπολογισμό, μιας και υπάρχουν δράσεις και έργα που θέλουμε να υλοποιήσουμε και δεν κοστίζουν. Το Κοινωνικό Παντοπωλείο  για παράδειγμα θα προσπαθήσουμε να το υλοποιήσουμε από το Ευρωπαϊκό  Κοινωνικό Ταμείο. Με βάση τα δεδομένα που είχαμε, ο προϋπολογισμός αυτός είναι ό,τι καλύτερο μπορούμε να παρουσιάσουμε, σαφώς όμως με τη νέα χρονιά θα προβούμε σε αναμορφώσεις με βάση το σχέδιο δράσης μας και τις νέες υλοποιήσιμες ενέργειες στις οποίες θα προχωρήσουμε σχετικά με την ανάπτυξη της περιοχής μας».

Ο Δήμαρχος αναφέρθηκε στην πρόθεση της Δημοτικής Αρχής για συνετή διαχείριση των οικονομικών του Δήμου λαμβάνοντας υπόψη τις δύσκολες οικονομικές συγκυρίες και ταυτόχρονα ανταποκρινόμενη στις προσδοκίες της Δημοτικής Αρχής για υλοποίηση των στόχων και των δεσμεύσεών της.

«Είμαστε σφικτοί στα οικονομικά του δήμου και αυτό το έχουν δει όσοι διαπραγματεύονται μαζί μας, γιατί για μας και το ένα ευρώ έχει σημασία να μην πάει χαμένο αλλά να πιάσει τόπο για το δήμο μας. Χαρακτηριστικά αναφέρω, ότι όσον αφορά το Ιστορικό Δημαρχείο σε πρώτη φάση πήραμε 280.000 ευρώ μα η αντικειμενική αξία ήταν στα 290.000 ευρώ και κάναμε και δεύτερο αίτημα στο Πράσινο Ταμείο και μας εγκρίθηκαν και τα 10.000 ευρώ, δεν τα αφήσαμε να πάνε χαμένα».

Τέλος, ο κ. Τσιρογιάννης ζήτησε την αγαστή συνεργασία όλων, δηλώνοντας χαρακτηριστικά «από τον Ιανουάριο θα ξεκινήσει η διαβούλευση για την κατάρτιση του νέου πενταετούς προγράμματος του Δήμου και θέλουμε τη συνεργασία όλων σας και τις προτάσεις σας, αφού όλοι αγωνιζόμαστε για το καλό της Άρτας».

Η θέση Ριζοσπαστικής Δημοτικής Αλλαγής για τον Προϋπολογισμό 2015 του Δήμου Αρταίων

1) Σαν όλους τους άλλους προϋπολογισμούς των προηγούμενων ετών, έτσι κι αυτός είναι ένας προϋπολογισμός με απουσία οραματικού σχεδίου, χωρίς νέες ιδέες, χωρίς αναπτυξιακό σχεδιασμό, χωρίς έμπνευση και κοινωνική ευαισθησία. Ένας προύπολογισμός αυστηρής λιτότητας, αποστεωμένος κι αντιαναπτυξιακός (πολύ πίσω από τις προεκλογικές εξαγγελίες του δημάρχου), αφού με τα κονδύλια που έχουμε για τα έργα του 2015- και με δεδομένο την έλλειψη για το 2015 των χρημάτων του ΕΣΠΑ- το μόνο που μπορούμε να κάνουμε φέτος, δεν είναι παρά μόνο η συντήρηση των υποδομών του Δήμου κι αυτό με μεγάλη δυσκολία. Πέρσι είχαμε έναν προϋπολογισμό 45 εκ περίπου και φέτος μόλις 39,7 εκ.

Είναι αλήθεια ότι οι μνημονιακές πολιτικές της κυβέρνησης οδήγησαν τους ΟΤΑ σε οικονομικό μαρασμό και απαξίωση, όμως οι προύπολογισμοί δείχνουν στην πράξη το πολιτικό στίγμα, την πραγματική βούληση και το όραμα του εκάστοτε δημάρχου, ή έστω τις κύριες επιλογές και τις προτεραιότητές του (όταν τα πράγματα δυσκολεύουν, όπως σήμερα και δεν υπάρχουν οι αιτούμενοι πόροι). Αυτό όμως που εμείς διαβάζουμε πίσω από τους αριθμούς του σημερινού προύπολογισμού, δεν είναι παρά η τυπική διεκπεραίωση τυπικών λειτουργιών του Δήμου, η απουσία σχεδιασμού έργων προοπτικής και υπηρεσιών στρατηγικού χαρακτήρα, η απουσία πρωτοβουλιών για βελτιώσεις στην κοινωνική πολιτική, στην καθημερινότητα των πολιτών και στον πολιτισμό.

2) Επίσης ο προϋπολογισμός αυτός είναι πλασματικός και άρα σε μεγάλο βαθμό μη εφαρμόσιμος. Κι αυτό γιατί κατά τη σύνταξή του πρώτα προϋπολογίστηκαν τα έξοδα των έργων και υπηρεσιών και μετά τα έσοδα. Προκειμένου λοιπόν να ισοσκελιστεί ως προς το σκέλος των εσόδων, υπερτιμήθηκε το ταμειακό υπόλοιπο (έως 31-12-2014) και τα εισπρακτέα υπόλοιπα από απαιτήσεις προηγουμένων οικονομικών ετών, συνολικού ύψους και τα δύο, 12.342.840 ευρώ (ήτοι 8εκ και 4,2 εκ περίπου αντιστοίχως). Αυτό το ποσό αποτελεί αναλογικά το 30% των συνολικών εσόδων του 2015. Εμείς θεωρούμε ότι είναι απολύτως υπερβολικό και παράλογο να υλοποιηθεί ένας προύπολογισμός όταν το 30% των εσόδων του προέρχονται μόνο από αυτές τις δύο πηγές ! ....

Ειδικότερα όσον αφορά τις πηγές αυτές εμείς θέλουμε να επισημάνουμε τα εξής: α) ευχόμαστε όντως το ταμειακό υπόλοιπο των 8 εκ να είναι πραγματικό και όχι πλασματικό, το οποίο επιφυλασσόμαστε να ελέγξουμε, όταν έρθει η ώρα (θα φανεί άλλωστε στον ισολογισμό) και β) έχουμε όμως σοβαρές και βάσιμες επιφυλάξεις για το κατά πόσο μπορούν να εισπραχθούν τα 4,2 εκατομμύρια των ανείσπρακτων απαιτήσεων προηγούμενων ετών. Κι αυτό γιατί πιστεύουμε ότι ο μέσος όρος εισπραξιμότητας παλιότερων οφειλών δεν κυμαίνεται παρά στο ποσό του μισού εκατομμυρίου ευρώ περίπου. Αυτό --με δεδομένο την στενότητα που δημιούργησε η οικονομική κρίση- πιθανότητα, να είναι ακόμα μικρότερο. Είναι λοιπόν δυνατόν να πιστεύει η νέα Δημοτική Αρχή ότι θα εισπραχθούν αυτά τα 4,2 εκατομμύρια? Άλλωστε και η ίδια κάνει "προβλέψεις μη είσπραξης" ύψους 3,7 εκ.!!

3) Επιπλέον, αυτός ο προύπολογισμός δεν έχει "στίγμα κοινωνικής πολιτικής". Ο νέος Δήμαρχος υποσχέθηκε στους πολίτες της Άρτας, κοινωνική ευαισθησία και βοήθεια στους αδύναμους. Δεν το είδαμε όμως αυτό ούτε στην εισήγηση επί των δημοτικών τελών, ούτε στον προϋπολογισμό. Υποσχέθηκε Κοινωνικό Ιατρείο, Φαρμακείο, παντοπωλείο και φροντιστήριο. Πού βρίσκονται αυτά μέσα στο κείμενο του προϋπολογισμού? Πουθενά. Ακόμα και τα έξοδα λειτουργίας συσσιτίων για τους άπορους, που ήταν προηγουμένως στο πενιχρό ποσό των 10.000 ευρώ (κωδ.70-6481) τώρα είναι μηδέν (0)!!

Συγκεκριμένα από τα 6,375 ευρώ (κωδ.15) που θα δαπανηθούν για την κοινωνική πολιτική του Δήμου, συν αθλητισμό και πολιτισμό, τα 4 εκ είναι τα προνιακά επιδόματα (τα οποία δίνονται κατευθείαν από το κράτος και αποδίδονται αμέσως σ΄αυτούς που τα δικαούνται) και τα άλλα 2 εκ αφορούν παλιότερα, δρομολογημένα και σχεδόν τελειωμένα έργα, όπως π.χ την ανακατασκευή του δημοτικού σταδίου, την κατασκευή του 7ου Δημοτικού Σχολείου, την ανέγερση του παιδικού σταθμού Χαλκιάδων, την ανάπτυξη δομών προς όφελος κακοποιημένων γυναικών (β φάση ΕΣΠΑ) και κάτι λίγα για συντηρήσεις αθλητικών εγκαταστάσεων και εξοπλισμό. Μετά την αφαίρεση όλων αυτών, δεν απομένουν παρά μόνο ψίχουλα (της τάξης των 300 χιλ περίπου) για πολιτιστικούς, αθλητικούς και άλλους κοινωνικούς σκοπούς, όπως π.χ 45 χιλ. επιχορήγηση σε πολιτιστικούς συλλόγους, 45 χιλ. σε αθλητικά σωματεία και 15 χιλ. στο κέντρο πρόληψης (ΟΚΑΝΑ).

Ρωτάμε λοιπόν: Είναι αυτός προύπολογισμός με κοινωνικό πρόσημο? Όσο για τα 770 χιλ που δίνονται ως επιχορήγηση στο Ν.Π (Κέντρο Κοινωνικής Μέριμνας κλπ), κι αυτό το ποσό είναι μικρό, αν σκεφτούμε τις αυξημένες κοινωνικές ανάγκες που δημιούργησε ή επέτεινε η κρίση. Θα μπορούσε ο Δήμος να αυξήσει αυτό το κονδύλι συνδυαζοντάς το παράλληλα με συγκεκριμένες ελαφρύνσεις όπως π.χ μείωση των τροφείων στους παιδικούς σταθμούς κλπ. Όσο για τον πολιτισμό, ούτε συζήτηση! Ανακεφαλαιώνοντας λοιπόν, τα κονδύλια για κοινωνική πολιτική- πολιτισμό- αθλητισμό είναι πολύ λίγα, δυστυχώς ίδια με τον προηγούμενο χρόνο και λόγω της στενότητας των διαθέσιμων πόρων, πολύ αμφιβάλλουμε αν και αυτά τα εγγραφόμενα στον προϋπολογισμό, θα διατεθούν τελικά!

Επιπλέον έχουμε και τις εξής παρατηρήσεις:

1) Αν και εμείς διαφωνούμε κάθετα με το "Παρατηρητήριο Οικ. Αυτοτέλειας" εντούτοις βάσει του αρθ.77 του Ν.4172/13, η Δημοτική Αρχή όφειλε να μας κοινοποιήσει τη γνώμη του επί του προκειμένου σχεδίου προϋπολογισμού, προκειμένου να λάβουμε γνώση, κάτι που δεν έπραξε, κατά παράβαση του νόμου.

2) Η εισηγητική έκθεση είναι πολύ πρόχειρη και καθόλου αναλυτική.

3) Σε διάφορους κωδικούς, που αφορούν συγκεκριμένες υποχρεώσεις και λειτουργίες του Δήμου όπως π.χ δαπάνες εκτέλεσης δικαστικών αποφάσεων, δικαστικών εξόδων κλπ υπάρχουν ελάχιστα ή μηδενικά ποσά, πράγμα που καταφανώς αποδεικνύει την εικονικότητά τους και την ανάγκη υποχρεωτικών αναμορφώσεων του προύπολογισμού. Η συνεχής πρακτική όμως των αναμορφώσεων, αποδεικνύει και την πλασματικότητα των προϋπολογισμών, κάτι που δυστυχώς ισχύει και για τον παρόντα προϋπολογισμό .

4) Υπάρχει ανακολουθία κι αναντιστοιχία μεταξύ εγγραφών του προϋπολογισμού και αντιστοίχων του Τεχνικού Προγράμματος. Ειδικότερα ένα έργο που υπάρχει στον προϋπολογισμό, δεν υπάρχει καθόλου στο τεχνικό πρόγραμμα (πρόκειται για το έργο με τίτλο Αναδιαρρύθμιση εσωτερικών χώρων Δημοτικού καταστήματος Δ.Ε Φιλοθέης,προύπολ. 46.000,00), ενώ συγχρόνως υπάρχουν και διαφορετικές εγγραφές ποσών στον προύπολογισμό, από αυτές που αναφέρονται στο τεχνικό πρόγραμμα, για κάποια έργα, όπως π.χ επισκευή και συντήρηση Δημοτικών Οδών(επισκευή τσιμεντοστρώσεων, πεζοδρομίων τοίχοι αντιστήριξης, βραχοπαγίδες, ασφάλιση κλπ) και επισκευή ασφαλτικών οδοστρωμάτων (από ΣΑΤΑ), καθώς και έργα από ΕΣΠΑ, όπως π.χ: αα) ολοκλήρωση δρόμου Μηλιανά-Μεσόπυργος και ββ) Βελτίωση- ασφαλτόστρωση δρόμου Σκουληκαριά- Βελεντζικό (τα οποία έχουν πιστώσεις περίπου 2,3 εκατ. στον προϋπολογισμό, ενώ διαφορετικές εγγράφονται στο Τεχν Πρόγραμμα και το αντίστοιχο έσοδό τους εγγράφεται σε μικρότερο ποσό, ήτοι μόλις 1,2 εκ !!).

Τέλος, σοβαρό θέμα ανακύπτει με τα έξοδα για Υπηρεσίες Νεκροταφείων που είναι μηδενικά! Θεωρούμε ότι η έλλειψη αυτή δεν είναι τυχαία. Υποκρύπτει είτε την αδιαφορία την νέας Δημοτικής Αρχής για τη σωστή και νόμιμη λειτουργία των νεκροταφείων, είτε - ακόμα χειρότερα- την πρόθεση συνέχισης της ίδιας κακής πρακτικής του παρελθόντος (δηλ. την άτυπη -προφορική ανάθεση σε συγκεκριμένο ιδιώτη όλων των εργασιών που έκανε μέχρι σήμερα, με ότι αυτό συνεπάγεται).

Οι Υπηρεσίες Νεκροταφείου είναι αποκλειστικά αρμοδιότητα της τοπικής αυτοδιοίκησης κι όχι έργο ή πάρεργο του κάθε ιδιώτη για πλουτισμό. Ακόμα κι αν η νέα Δημοτική Αρχή έχει σαν στόχο να διευθετήσει το θέμα αυτό νόμιμα, όφειλε να το προβλέψει στον προύπολογισμό, με εγγραφή του αντίστοιχου κωδικού.

Το θέμα αυτό, εμείς θα το παρακολουθούμε, γιατί το κρίνουμε ως σοβαρό, αλλά και γιατί πιστεύουμε ότι η διαφάνεια και το συμφέρον του Δήμου και των δημοτών, είναι πάνω απ΄όλα!

Για όλους τους παραπάνω λόγους, αλλά και γι΄αυτούς που αναφέραμε κατά τη συζήτηση επί των Δημοτικών Τελών και του Τεχνικού Προγράμματος, θεωρούμε ότι ο προύπολογισμός του Δήμου Αρταίων για το έτος 2015 πάσχει, είναι αναντίστοιχος των αναγκών του Δήμου μας και γι΄αυτό τον καταψηφίσαμε στην σχετική συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου.

Η τοποθέτηση του επικεφαλής της “Λαϊκής Συσπείρωσης Δήμου Αρταίων” για τον προϋπολογισμό 2015 που κατέθεσε στο δημοτικό συμβούλιο η δημοτική αρχή.

Ο Προϋπολογισμός του 2015 που κατέθεσε η νέα δημοτική αρχή συντάχθηκε, σύμφωνα με τις επιταγές της συγκυβέρνησης, βρίσκεται σε πλήρη εναρμόνιση με τον αντιλαϊκό χαρακτήρα του κρατικού Προϋπολογισμού του 2015 που απαιτεί μειώσεις στις κοινωνικές παροχές, αύξηση της φορολογίας, περαιτέρω μείωση των κονδυλίων στην Τακτική Διοίκηση, προκειμένου να εξυπηρετηθεί η ανάγκη, για περαιτέρω ενίσχυση του κεφαλαίου, υλοποιώντας στο ακέραιο τις κατευθύνσεις ΕΕ, ΕΚΤ, ΔΝΤ.

Ο συγκεκριμένος προϋπολογισμός αποτελεί συνέχεια των προηγούμενων αντιλαϊκών προϋπολογισμών στο Δήμο μας, είναι σύμφωνος με τον "Καλλικράτη", τις κατευθύνσεις του παρατηρητηρίου και της διαρκούς επιτήρησης, που επιβάλλει ισοσκελισμένους προϋπολογισμούς και συνεχή αφαίμαξη των εργαζόμενων και των λαϊκών στρωμάτων.

Η σημερινή πλειοψηφία, όπως και οι Περιφερειάρχες και Δήμαρχοι που ακολουθούν τις κατευθύνσεις της ΕΕ, είτε με κομματική στήριξη, είτε ως ανεξάρτητοι έχει μεγάλες ευθύνες. Απέκρυψε στις προεκλογικές της κορώνες από τους δημότες τον αντιδραστικό χαρακτήρα αυτής της πολιτικής. Αποδέχτηκε την περικοπή πόρων κατά το 2009 - 2013 στο 60% των κεντρικών αυτοτελών πόρων (ΚΑΠ), με αποτέλεσμα η σχέση της χρηματοδότησης από τον κρατικό προϋπολογισμό να είναι περίπου 30% και το 70% να προέρχεται απευθείας από το λαό (από τους "ίδιους πόρους").

Ο προϋπολογισμός της σημερινής Δημοτική αρχής δεν μπορεί να ξεφύγει από τα ασφυκτικά πλαίσια μιας στρατηγικής που σταδιακά μεθοδεύει την οριστική απαλλαγή του κράτους από τη χρηματοδότηση της Τοπικής Διοίκησης και την επιβάρυνση του λαού προς όφελος των συμφερόντων των μεγάλων επιχειρηματικών ομίλων. Υπάρχει μείωση των εσόδων ενώ συνεχίζεται η φοροληστεία των δημοτών μέσα από τα ανταποδοτικά τέλη, από φόρους ακίνητης περιουσίας, χαράτσια κάθε μορφής που φθάνουν τελικά να αποτελούν και την πλειοψηφία των εσόδων του δήμου.

Ο προϋπολογισμός δεν προβλέπει καμιά μείωση στα ανταποδοτικά, καμιά απαλλαγή για τα εξαθλιωμένα λαϊκά στρώματα της πόλης, δεν εγγράφει κανένα κονδύλι για την κάλυψη των στεγαστικών, επισιτιστικών, και άλλων αναγκών των ανέργων, χαμηλόμισθων κτλ, αδιαφορώντας για τα αιτήματα που κατέθεσε στη δημοτική αρχή το Εργατικό Κέντρο Άρτας το προηγούμενο διάστημα για μέτρα ανακούφισης που άπτονται άμεσα της ευθύνης του Δήμου.

Επίσης αυξάνονται οι ελαστικές μορφές απασχόλησης απασχόλησης με συμβάσεις έργου (μπλοκ), 2μηνα, 5μηνα και φυσικά με παράδοση των δομών σε ιδιώτες μέσω ΜΚΟ, ΚΟΙΝΣΕΠ.

Επιπλεόν ένα ποσοστό των συνολικών εσόδων προέρχεται από εισπράξεις κονδυλίων από διάφορα ευρωπαϊκά και επιχειρησιακά προγράμματα ΕΠΣΑ ΘΗΣΕΑΣ, τα οποία όμως είναι τουλάχιστον αμφίβολο αν θα εισπραχτούν. Επίσης τα προβλεπόμενα έργα που περιγράφονται είναι μακρυά απο τις λαϊκές ανάγκες όπως αντιπλημμυρικά έργα, αγροτική οδοποιϊα κλπ Στην ουσία έχουμε μια πολιτική συρρίκνωσης των κονδυλίων, μια ταξική πολιτική που συνθλίβει ανάγκες και δικαιώματα και υλοποιείται και μέσω του δήμου.

Η δημοτική αρχή δεν βγάζει άχνα και δεν έχει καμιά πρόθεση να συγκρουστεί μ' αυτήν την πολιτική. Έτσι και σε αυτόν τον προϋπολογισμό παραμένει εκρηκτικό το πρόβλημα της έλλειψης πόρων για τα αναγκαία έργα, για την πρόσληψη του απαραίτητου μόνιμου προσωπικού, όπως για παράδειγμα στην περίπτωση των παιδικών σταθμών, των οργανισμών άθλησης και πολιτισμού, στις υπηρεσίες της ύδρευσης, της καθαριότητας και αλλού.

Η πολιτική αυτή της υποχρηματοδότησης στους δήμους ανοίγει το δρόμο για την εμπορευματοποίηση των υπηρεσιών και την αύξηση της ανταποδοτικότητας, για νέα τέλη και παράβολα για τους εργαζόμενους και τα λαϊκά στρώματα πουβλέπουν χρόνο με το χρόνο το εισόδημά τους να τσακίζεται εξαιτίας της καπιταλιστικής κρίσης και της πολιτικής που φορτώνει τα βάρη της κρίσης στο λαό.

Για τους παραπάνω λόγους, η "Λαϊκή Συσπείρωση" καταψήφιζει τον προτεινόμενο Προϋπολογισμό και καλούμε το λαό της πόλης και τους φορείς να βγάλουν συμπεράσματα να οργανώσει την πάλη του διεκδικώντας:

• Πλήρη κρατική χρηματοδότηση που να καλύπτει το σύνολο των αναγκών (περιφερειών και δήμων), που θα προέρχεται από αύξηση της φορολόγησης στο 45% του μεγάλου κεφαλαίου, από την φορολόγηση της εκκλησιαστικής περιουσίας, από την αύξηση του ΦΠΑ στα είδη πολυτελείας.

• Μείωση των δημοτικών και ανταποδοτικών τελών για όλες τις λαϊκές οικογένειες και τους μικρούς ΕΒΕ. Απαλλαγή των ανέργων από κάθε τέλος, δωρεάν πρόσβαση σε όλες τις δομές του δήμου.

• Καμιά συρρίκνωση και κατάργηση δομών και υπηρεσιών, αλλά διεύρυνσή τους.

• Αύξηση των κονδυλίων στις σχολικές επιτροπές τα οποία είναι ψίχουλα που δεν φτάνουν για να καλυφθούν ούτε τα απολύτως απαραίτητα.

• Μόνιμη σταθερή εργασία, προσλήψεις προσωπικού για τις διευρυμένες ανάγκες που προκύπτουν. Κατάργηση της απαγόρευσης των προσλήψεων.

• Καμιά απόλυση, μονιμοποίηση των συμβασιούχων χωρίς όρους και προϋποθέσεις.

• Κατάργηση της επιχειρηματικής δραστηριότητας, των ΣΔΙΤ και των παραχωρήσεων των ΜΚΟ και των Κοινωνικών Συνεταιριστικών Οργανώσεων (ΚΟΙΝΣΕΠ) σε υπηρεσίες και αρμοδιότητες Δήμων και Περιφερειών.

• Αξιοποίηση των κοινοτικών κονδυλίων, για σύγχρονες κτιριακές κοινωνικές εγκαταστάσεις που καλύπτουν όλο το φάσμα των προνοιακών, αθλητικών και πολιτιστικών αναγκών. Έργα αντισεισμικής θωράκισης, αντιπλημμυρικής – αντιπυρικής προστασίας.

• Επείγοντα μέτρα ανακούφισης της λαϊκής οικογένειας.

Ροή ειδήσεων

Βυζαντινή Εβδομάδα στην Άρτα: Ανάδειξη των Μνημείων μέσω της Παράδοσης και των Εθίμων

Πριν από 11 ώρες

Ομόφωνη αρνητική γνωμοδότηση του Δημοτικού Συμβουλίου Δήμου Αρταίων για την εγκατάσταση πλωτού φωτοβολταϊκού στη λίμνη Πουρναρίου

Πριν από 11 ώρες

Αίτηση απαλλαγής Δημοτικών Τελών για τις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στις περιοχές εκτέλεσης του Open Mall

Πριν από 11 ώρες

Στις 25 Απριλίου ξεκινά το εορταστικό ωράριο στα εμπορικά καταστήματα για την περίοδο του Πάσχα

Πριν από 5 ημέρες

Μεταφορά της αργίας της Πρωτομαγιάς την Τρίτη του Πάσχα

Πριν από 5 ημέρες

Τακτική Συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Αρταίων τη Δευτέρα

Πριν από 5 ημέρες

Ανακοίνωση του Δήμου Αρταίων για το Open Mall

Πριν από 1 εβδομάδα

Αρτινών Συνεργασία: Αλήθειες και ψέματα για το πως φτάσαμε στο Open Mall

Πριν από 1 εβδομάδα

Υποχρεώσεις των ιδιοκτητών και αναδόχων ζώων συντροφιάς του Δήμου Αρταίων

Πριν από 1 εβδομάδα

Οι υποχρεώσεις των δημοτών σχετικά με τα απόβλητα κηπουρικών εργασιών

Πριν από 1 εβδομάδα

Καθαρισμός οικοπέδων και ακάλυπτων χώρων εν όψει της αντιπυρικής περιόδου 2024

Πριν από 1 εβδομάδα

Ανοιχτή συζήτηση και ενημέρωση για την εξέλιξη του OPEN MALL

Πριν από 1 εβδομάδα

Διακοπή κυκλοφορίας στην οδό Βασ. Κωνσταντίνου για εργασίες σκυροδέτησης

Πριν από 2 εβδομάδες

Περιφερειακό Συμβούλιο: Ενημέρωση για παραλιακό άξονα, σύνδεση Ιόνιας με Πρέβεζα

Πριν από 2 εβδομάδες

Θέατρο: "Δωδέκατη νύχτα" του Ουίλλιαμ Σαίξπηρ από το Σκουφά

Πριν από 2 εβδομάδες

Άρτα: Ασθενής απειλούσε με ψαλίδι νοσηλευτές - Συνελήφθη μετά από πυροβολισμό στον αέρα

Πριν από 3 εβδομάδες

Οι δυο μεγάλες αλλαγές στον φετινό ΕΝΦΙΑ - Άρχισε η ανάρτηση των εκκαθαριστικών

Πριν από 3 εβδομάδες

Aυτοί είναι οι 10 Έλληνες δισεκατομμυριούχοι στη λίστα του Forbes

Πριν από 3 εβδομάδες

Eurostat: Αυξήθηκε στο 3,4% ο πληθωρισμός στην Ελλάδα τον Μάρτιο – Στο 2,4% στην ευρωζώνη

Πριν από 3 εβδομάδες

Ανακαινίζω - Νοικιάζω: Ανοίγει σήμερα η πλατφόρμα για τις αιτήσεις - Ποια είναι τα κριτήρια και οι προϋποθέσεις

Πριν από 3 εβδομάδες

Ομόφωνα ψηφίστηκε ο προϋπολογισμός του 2024 απο το Δ.Σ. Ζηρού

Πριν από 3 εβδομάδες

Παράταση προθεσμίας στην υποβολή των αιτήσεων για το πρόγραμμα «Τουρισμός για όλους 2024»

Πριν από 3 εβδομάδες

Παραχώρηση 171 στρεμμάτων για την αξιοποίηση του χώρου της πίστας Motocross

Πριν από 1 μήνα

Οpen Mall: «Στόχος η δημιουργία μιας πόλης που αναδεικνύει την ομορφιά της καθημερινής ζωής των κατοίκων»

Πριν από 1 μήνα

Κλειστό το διατραπεζικό σύστημα συναλλαγών 29 Μαρτίου και 1 Απριλίου

Πριν από 1 μήνα

Βαλτιμόρη: Νεκροί θεωρούνται οι έξι αγνοούμενοι - Συνεχίζονται οι έρευνες

Πριν από 1 μήνα

Τακτική Συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Αρταίων

Πριν από 1 μήνα

Θέατρο: "Φτυστός ο μακαρίτης" από την θεατρική ομάδα Υπόθεση 19

Πριν από 1 μήνα

Θρίλερ στα Ιωάννινα: Βρέθηκε σορός άνδρα μέσα σε σακούλα σκουπιδιών

Πριν από 1 μήνα

Όλο το TAXIS στο myAADE app: Η νέα εφαρμογή για άμεση και εύκολη πρόσβαση σε ψηφιακές υπηρεσίες από το κινητό

Πριν από 1 μήνα

Επικοινωνήστε μαζί μας

Στείλτε το άρθρο με e-mail