Μηχανοκίνητα

Το θρυλικό Mini του Alec Issigonis έγινε 55 ετών

Όταν το πρώτο κλασικό Mini, παραγωγής Birmingham, κυκλοφόρησε στις 18 Αυγούστου του 1959, κανείς από τους εμπλεκόμενους στο project της εποχής εκείνης δεν μπορούσε να φανταστεί ότι το concept ενός επαναστατικού μικρού αυτοκινήτου θα εξελισσόταν σε μία από τις πιο συναρπαστικές ιστορίες επιτυχίας διάρκειας πεντέμισι δεκαετιών.

Δημοσίευση: 20.08.2014, 14:02 | Τελευταία ενημέρωση: 20.08.2014, 14:02

Ήταν στις 18 Αυγούστου του 1959 που η σχεδιαστική φιλοσοφία του Ελληνικής καταγωγής σχεδιαστή Alec Issigonis για τη δημιουργία ενός εύχρηστου, ευέλικτου, οικονομικού και με πλούσιους εσωτερικούς χώρους μικρού σε διαστάσεις αυτοκινήτου πήρε σάρκα και οστά.

Αυτή την ημερομηνία έκανε την επίσημη εμφάνιση του το πρώτο κλασικό Mini, παραγωγής Birmingham και κανείς τότε δεν φανταζόταν ότι το concept ενός επαναστατικού μικρού αυτοκινήτου θα εξελισσόταν σε μία από τις πιο συναρπαστικές ιστορίες επιτυχίας διάρκειας πεντέμισι δεκαετιών.

Πριν από 55 χρόνια, παρουσιάστηκαν δύο μοντέλα που διέφεραν μόνο στη μάσκα, στα καπάκια της πλήμνης και στο χρώμα: το Morris Mini Minor και το Austin Seven. Η φιλοσοφία του σχεδιαστή Alec Issigonis ήταν απλή και ευφυής: πλούσιοι εσωτερικοί χώροι σε συνδυασμό με ελάχιστες εξωτερικές διαστάσεις, τέσσερα καθίσματα, άριστα οδηγικά χαρακτηριστικά, χαμηλή κατανάλωση και προσιτή τιμή.

Αυτές οι έξυπνες ιδέες είχαν μεγάλη απήχηση και κράτησαν ζωντανό το ενδιαφέρον του κοινού μέχρι τον 21ο αιώνα. Στο επαναλανσάρισμα του ΜΙΝΙ το 2001 επιβεβαιώθηκε για μία φορά ακόμα η δύναμη του DNA της μάρκας .

Από τότε, το MINI συνδυάζει τις κλασικές αξίες των πρώτων γενιών με τα προσόντα ενός σύγχρονου αυτοκινήτου. Πολύ λίγες φιλοσοφίες οχημάτων έχουν επιβιώσει για τόσο μεγάλο διάστημα ή έχουν αποκτήσει ισάξια δημοτικότητα – ενώ καμία άλλη φιλοσοφία δεν έχει αποτυπωθεί σε τόσες διαφορετικές εκδόσεις όπως στην περίπτωση του MINI.

Σήμερα η γκάμα περιλαμβάνει ένα μεγάλο αριθμό μοντέλων που μοιράζονται κοινά χαρακτηριστικά όπως: κομψότητα, σταθερά υψηλή αξία μεταπώλησης, ασυναγώνιστη οδική συμπεριφορά, εξαιρετική ασφάλεια, απαράμιλλο σπορ στυλ, εκφραστική και άμεσα αναγνωρίσιμη σχεδίαση και ασυμβίβαστη premium ποιότητα.

Η γκάμα ξεκινά από την κλασική έκδοση αμαξώματος MINI, συνεχίζει με τα MINI Clubman, MINI Cabrio, MINI Coupé και MINI Roadster, και καταλήγει στα MINI Countryman και MINI Paceman. Ένα ακόμα φρέσκο κεφάλαιο της επιτυχημένης ιστορίας της μάρκας ξεκίνησε φέτος την άνοιξη με την κυκλοφορία του νέου MINI. Μία εντελώς νέα έκδοση στο πρόγραμμα μοντέλων αναμένεται φέτος το φθινόπωρο – το 5θυρο ΜΙΝΙ.

Το πρώτο Σαββατοκύριακο του Αυγούστου μέλη της κοινότητας του κλασικού Mini και του νέου MINI συναντήθηκαν στην περιοχή του Kent για να γιορτάσουν την 55η επέτειο του πιο επιτυχημένου και δημοφιλούς Βρετανικού μικρού αυτοκινήτου.

Οι οπαδοί του MINI έμειναν γοητευμένοι από τη νέα γενιά του αρχέτυπου μοντέλου στην premium κατηγορία μικρών αυτοκινήτων αλλά και από κάποια μοντέλα του παρελθόντος που επίσης έδωσαν το παρών. Κάποια εκθέματα ήταν πραγματικά κοσμήματα όπως ένα από τα πρώτα μοντέλα που χρονολογείται από το 1960, ένα κλασικό Mini Clubman Estate και ένα κλασικό 25 Special Edition Mini από το 1984 αλλά και ένα από τα τελευταία κλασικά Mini παραγωγής 2000.

Η Διεθνής Συνάντηση Mini - International Mini Meeting (IMM) πραγματοποιήθηκε για πρώτη φορά στη Γερμανία το 1978 – εκείνη την εποχή ήταν μία σχετικά μικρής κλίμακας τριήμερη εκδήλωση τύπου κάμπινγκ. Ωστόσο, η δημοτικότητά της αυξανόταν κάθε χρόνο και οι οπαδοί ήταν πρόθυμοι να ταξιδεύουν όλο και πιο μακριά, μέχρι που οι διοργανωτές τελικά αποφάσισαν να τη μετατρέψουν σε διεθνή συνάντηση.

Το IMM γίνεται σε διαφορετική χώρα κάθε χρόνο, αλλά επιστρέφει στη Βρετανία ανά πενταετία για τον εορτασμό της επετείου της μάρκας τον Αύγουστο.

Πηγή: Σκαϊ.gr
Tags

Ροή ειδήσεων

Γ΄ Εθνική: Νίκη ανάσα για την Αναγέννηση επί των Τρικάλων

Πριν από 4 ημέρες

Α1: Στο φάιναλ φορ η Αναγέννηση

Πριν από 4 ημέρες

Conference League: Ερυθρόλευκο ΕΠΟΣ στην Πόλη με σούπερμαν Τζολάκη!

Πριν από 6 ημέρες

Γ΄ Εθνική: Τα αποτελέσματα της 31ης αγωνιστικής

Πριν από 1 εβδομάδα

Β΄ ΕΠΣΑ: Πρωταθλήτρια η Πρόοδος Ρωγών

Πριν από 1 εβδομάδα

Α1: Τα αποτελέσματα της 17ης αγωνιστικής

Πριν από 1 εβδομάδα

ΕΠΣ Άρτας: Ανέζα και Δόξα στον φετινό τελικό

Πριν από 1 εβδομάδα

ΕΠΣ Άρτας: Ποινές και αποφάσεις της Πειθαρχικής Επιτροπής

Πριν από 2 εβδομάδες

Γ΄ Εθνική: Τα αποτελέσματα της 30ης αγωνιστικής

Πριν από 2 εβδομάδες

ΕΠΣ Άρτας: Τα αποτελέσματα στα τοπικά πρωταθλήματα

Πριν από 2 εβδομάδες

ΕΠΣ Άρτας: Ποινές και αποφάσεις της Πειθαρχικής Επιτροπής

Πριν από 3 εβδομάδες

Με μεγάλη επιτυχία η ολοκλήρωση του 8ου Ημιμαραθωνίου Άρτας “Ο Δρόμος του Γιοφυριού”

Πριν από 3 εβδομάδες

ΕΠΣ Άρτας: Τα αποτελέσματα στα τοπικά πρωταθλήματα

Πριν από 3 εβδομάδες

Γ΄ Εθνική: Τα αποτελέσματα της 29ης αγωνιστικής

Πριν από 3 εβδομάδες

EURO 2024: Οδυνηρός αποκλεισμός για την Ελλάδα - Οι 24 ομάδες της τελικής φάσης και η σύνθεση των 6 ομίλων

Πριν από 1 μήνα

Μεγάλες Πανελλήνιες Αθλητικές διοργανώσεις στο Δήμο Αρταίων

Πριν από 1 μήνα

ΕΠΣ Άρτας: Ποινές και αποφάσεις της Πειθαρχικής Επιτροπής

Πριν από 1 μήνα

Γ΄ Εθνική: Τα αποτελέσματα της 28ης αγωνιστικής

Πριν από 1 μήνα

ΕΠΣ Άρτας: Τα αποτελέσματα στα τοπικά πρωταθλήματα

Πριν από 1 μήνα

Α1: Τα αποτελέσματα της 16ης αγωνιστικής

Πριν από 1 μήνα

Α1: Σπουδαία νίκη της Αναγέννησης επί του Πρωταθλητή ΠΑΟΚ

Πριν από 1 μήνα

Γ΄ Εθνική: Τα αποτελέσματα της 27ης αγωνιστικής

Πριν από 1 μήνα

ΕΠΣ Άρτας: Ποινές και αποφάσεις της Πειθαρχικής Επιτροπής

Πριν από 2 μήνες

Γ΄ Εθνική: Τα αποτελέσματα της 26ης αγωνιστικής

Πριν από 2 μήνες

ΕΠΣ Άρτας: Τα αποτελέσματα στα τοπικά πρωταθλήματα

Πριν από 2 μήνες

ΕΠΣ Άρτας: Ποινές και αποφάσεις της Πειθαρχικής Επιτροπής

Πριν από 2 μήνες

Γ΄ Εθνική: Τα αποτελέσματα της 25ης αγωνιστικής

Πριν από 2 μήνες

ΕΠΣ Άρτας: Τα αποτελέσματα στα τοπικά πρωταθλήματα

Πριν από 2 μήνες

Περιφερειακοί αγώνες αερομοντελισμού στο Κλειστό Γυμναστήριο της Άρτας την Κυριακή

Πριν από 2 μήνες

ΕΠΣ Άρτας: Ποινές και αποφάσεις της Πειθαρχικής Επιτροπής

Πριν από 2 μήνες

Επικοινωνήστε μαζί μας

Στείλτε το άρθρο με e-mail