Μηχανοκίνητα

Mini Countryman Cooper D: Η φωνή της λογικής

Η πετρελαιοκίνητη έκδοση του Countryman Cooper, προσφέρει τους καλύτερους χώρους και την πρακτικότητα που έχουν όλα τα Countryman σε σχέση με τα απλά Mini, με χαμηλότερη κατανάλωση και τέλη κυκλοφορίας από την αντίστοιχη βενζινοκίνητη έκδοση, αλλά και χωρίς να υστερεί σε επιδόσεις, χάρη στην πολύ καλή ροπή του ντίζελ

Δημοσίευση: 23.04.2014, 20:21 | Τελευταία ενημέρωση: 24.04.2014, 11:01

Η πετρελαιοκίνητη έκδοση του Countryman Cooper, προσφέρει τους καλύτερους χώρους και την πρακτικότητα που έχουν όλα τα Countryman σε σχέση με τα απλά Mini, με χαμηλότερη κατανάλωση και τέλη κυκλοφορίας από την αντίστοιχη βενζινοκίνητη έκδοση, αλλά και χωρίς να υστερεί σε επιδόσεις, χάρη στην πολύ καλή ροπή του ντίζελ

Η τιμή του Countryman, όπως και όλων των Mini, είναι αρκετά αυξημένη για το μέγεθος του αυτοκινήτου, φτάνοντας στην πετρελαιοκίνητη έκδοση Cooper τα 27.150 ευρώ. Τουλάχιστον, όμως, σ' αυτή την τιμή περιλαμβάνεται κι ένας πληρέστατος εξοπλισμός που ανταποκρίνεται στην τιμή του αυτοκινήτου, με στάνταρ σύστημα ελέγχου ευστάθειας DSC με hill assist, 6 αερόσακους, κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικούς καθρέφτες, ζάντες αλουμινίου, προβολείς ομίχλης, Start/Stop για εξοικονόμηση βενζίνης, ραδιο-CD, υπολογιστή ταξιδιού, ράγες οροφής κλπ.

Το εσωτερικό προσφέρει πολύ καλύτερους χώρους από αυτούς του απλού Mini, με την ίδια ποιότητα και σχεδιαστική προσωπικότητα

Αναφέραμε ως ένα από τα μεγάλα πλεονεκτήματα του σημερινού Mini τους καλούς κινητήρες και αυτό το διαπιστώνει κανείς και στη συγκεκριμένη έκδοση, με τον κινητήρα των 1.6 λίτρων και των 112 ίππων. Ένα κινητήρα που, όπως όλοι σχεδόν οι ντίζελ, δεν εντυπωσιάζει με το νούμερο της μέγιστης ισχύος του, αλλά με την άφθονη ροπή του, που σου επιτρέπει τελικά να κινηθείς με αρκετά γρήγορους ρυθμούς, αντάξιους του επιθετικού προσδιορισμού "Cooper" και των συνειρμών που αυτός δημιουργεί. Ένα κινητήρα αρκετά εύστροφο για ντίζελ (και όχι ιδιαίτερα θορυβώδη), με την «κόκκινη» περιοχή στο στροφόμετρο να ξεκινάει από τις 5.000 στροφές, με καλή απόκριση στο γκάζι και με πολύ καλές «ενδιάμεσες» επιταχύνσεις, που αποτελούν άλλωστε και το πλεονέκτημα των καλών ντίζελ. 

Στην πραγματικότητα ο κινητήρας έχει ακόμα μεγαλύτερες δυνατότητες απ' ότι δείχνει η οδήγηση του αυτοκινήτου, γιατί οι πολύ μακριές σχέσεις του (καλού, αλλά με βαρύ συμπλέκτη) κιβωτίου των 6 ταχυτήτων περιορίζουν τη ζωντάνια του, ιδιαίτερα στις χαμηλές στροφές. Έτσι, κάτω από τις 1750 στροφές, όπου αποδίδεται η μέγιστη ροπή του (σταθερή μέχρι τις 2.250), δείχνει μία κάποια νωθρότητα, σε αντίθεση με ότι γίνεται ψηλότερα, όπου η πολύ καλή ροπή επιτρέπει πολύ πιο ζωηρές επιταχύνσεις. Χαμηλή είναι φυσικά και η κατανάλωση, όπως σε όλα τα ντίζελ, χωρίς όμως και να εντυπωσιάζει, καθώς είναι π.χ. υψηλότερη από την αντίστοιχη της BMW 116d με τον ίδιο κινητήρα, η οποία είναι μάλιστα και βαρύτερη από το Countryman. Στην πράξη η κατανάλωση στην πόλη κυμαίνεται από τα 8 ως τα 8,5 λίτρα/100 χλμ. και στον ανοιχτό δρόμο κάτω από τα 7 λίτρα αλλά όχι πολύ. Οι τυποποιημένες εκπομπές CO2 είναι 115 g/km.

Πολύ καλή είναι και η συνολική συμπεριφορά του αυτοκινήτου στο δρόμο. Η αυξημένη απόσταση από το έδαφος (14,9 εκ.), που δημιουργεί ελαφρά αυξημένες κλίσεις σε σχέση με τις ...μηδενικές του απλού Mini, το κάνει πιο «χαλαρό» γενικά στις συνεχείς στροφές, αφαιρώντας ένα μέρος από την ακρίβεια επιπέδου καρτ που χαρακτηρίζει το Mini. Όλα αυτά, βέβαια μέσα στο πλαίσιο των δυνατοτήτων ενός εξαιρετικά στημένου πλαισίου, ενώ από την άλλη το μεγαλύτερο μήκος του Countryman σε σχέση με το απλό Mini κάνει πιο προοδευτική τη συμπεριφορά του και λιγότερο απότομες τις αντιδράσεις του σε περίπτωση απώλειας πρόσφυσης.

 Με απόλυτα κριτήρια, το Countryman Cooper είναι ένα οδηγικά ευχάριστο αυτοκίνητο, έχει πολύ καλό κράτημα, φεύγει προοδευτικά και ελεγχόμενα στην πίεση (γέρνει, πάντως και υποστρέφει λίγο περισσότερο από το βενζινοκίνητο Cooper, προφανώς λόγω του αυξημένου βάρους εμπρός που συνεπάγεται ο ντίζελ), ενώ υπάρχει βέβαια κι ένα πολύ καλό ESP, που επεμβαίνει (όχι συχνά) όταν κινδυνεύει να χαθεί ο έλεγχος.

 Στην συνολικά καλή εικόνα του αυτοκινήτου στο δρόμο (που θα τη χαρακτηρίζαμε λίγο περισσότερο «επιβατική» και λιγότερο «σπορ» από αυτή του απλού Mini) συμβάλλουν και τα εξαιρετικά φρένα, αλλά και το πολύ καλό τιμόνι. Όσον αφορά, τέλος, το θέμα της άνεσης, είναι μέτρια και το αυτοκίνητο περνάει αρκετά «ξερά» πάνω από τις ανωμαλίες του δρόμου, ειδικά τις εγκάρσιες, που δεν απομονώνονται αποτελεσματικά.

Πηγή: ΣΚΑΪ.GR

Ροή ειδήσεων

Την Κυριακή πρεμιέρα για τον ΠΑΣ Ανέζα για την άνοδο στη Γ' Εθνική

Πριν από 6 ώρες

Γ΄ Εθνική: Διπλό της Αναγέννησης στον Αστέρα Σταυρού

Πριν από 6 ώρες

ΕΠΣ Άρτας: Ποινές και αποφάσεις της Πειθαρχικής Επιτροπής

Πριν από 7 ώρες

ΕΠΣ Άρτας: Ο ΠΑΣ Ανέζα πρωταθλητής

Πριν από 7 ώρες

Γ΄ Εθνική: Νίκη ανάσα για την Αναγέννηση επί των Τρικάλων

Πριν από 5 ημέρες

Α1: Στο φάιναλ φορ η Αναγέννηση

Πριν από 5 ημέρες

Conference League: Ερυθρόλευκο ΕΠΟΣ στην Πόλη με σούπερμαν Τζολάκη!

Πριν από 1 εβδομάδα

Γ΄ Εθνική: Τα αποτελέσματα της 31ης αγωνιστικής

Πριν από 1 εβδομάδα

Β΄ ΕΠΣΑ: Πρωταθλήτρια η Πρόοδος Ρωγών

Πριν από 1 εβδομάδα

Α1: Τα αποτελέσματα της 17ης αγωνιστικής

Πριν από 1 εβδομάδα

ΕΠΣ Άρτας: Ανέζα και Δόξα στον φετινό τελικό

Πριν από 1 εβδομάδα

ΕΠΣ Άρτας: Ποινές και αποφάσεις της Πειθαρχικής Επιτροπής

Πριν από 2 εβδομάδες

Γ΄ Εθνική: Τα αποτελέσματα της 30ης αγωνιστικής

Πριν από 3 εβδομάδες

ΕΠΣ Άρτας: Τα αποτελέσματα στα τοπικά πρωταθλήματα

Πριν από 3 εβδομάδες

ΕΠΣ Άρτας: Ποινές και αποφάσεις της Πειθαρχικής Επιτροπής

Πριν από 3 εβδομάδες

Με μεγάλη επιτυχία η ολοκλήρωση του 8ου Ημιμαραθωνίου Άρτας “Ο Δρόμος του Γιοφυριού”

Πριν από 3 εβδομάδες

ΕΠΣ Άρτας: Τα αποτελέσματα στα τοπικά πρωταθλήματα

Πριν από 3 εβδομάδες

Γ΄ Εθνική: Τα αποτελέσματα της 29ης αγωνιστικής

Πριν από 3 εβδομάδες

EURO 2024: Οδυνηρός αποκλεισμός για την Ελλάδα - Οι 24 ομάδες της τελικής φάσης και η σύνθεση των 6 ομίλων

Πριν από 1 μήνα

Μεγάλες Πανελλήνιες Αθλητικές διοργανώσεις στο Δήμο Αρταίων

Πριν από 1 μήνα

ΕΠΣ Άρτας: Ποινές και αποφάσεις της Πειθαρχικής Επιτροπής

Πριν από 1 μήνα

Γ΄ Εθνική: Τα αποτελέσματα της 28ης αγωνιστικής

Πριν από 1 μήνα

ΕΠΣ Άρτας: Τα αποτελέσματα στα τοπικά πρωταθλήματα

Πριν από 1 μήνα

Α1: Τα αποτελέσματα της 16ης αγωνιστικής

Πριν από 1 μήνα

Α1: Σπουδαία νίκη της Αναγέννησης επί του Πρωταθλητή ΠΑΟΚ

Πριν από 1 μήνα

Γ΄ Εθνική: Τα αποτελέσματα της 27ης αγωνιστικής

Πριν από 1 μήνα

ΕΠΣ Άρτας: Ποινές και αποφάσεις της Πειθαρχικής Επιτροπής

Πριν από 2 μήνες

Γ΄ Εθνική: Τα αποτελέσματα της 26ης αγωνιστικής

Πριν από 2 μήνες

ΕΠΣ Άρτας: Τα αποτελέσματα στα τοπικά πρωταθλήματα

Πριν από 2 μήνες

ΕΠΣ Άρτας: Ποινές και αποφάσεις της Πειθαρχικής Επιτροπής

Πριν από 2 μήνες

Επικοινωνήστε μαζί μας

Στείλτε το άρθρο με e-mail