Έπρεπε να περάσουν 14 ολόκληρα χρόνια για να καταλάβει η Honda «το λάθος της» και να ξαναβάλει στη γραμμή παραγωγής την μοτοσυκλέτα που είχε μείνει στην τριαντάχρονη ιστορία της ως το δίτροχο που «Μας πάει παντού -go anywhere».
Η νέα CRF1000L Africa Twin, μία αυθεντική μεγάλη μοτοσυκλέτα περιπέτειας, σχεδιάστηκε πάνω σε λευκό χαρτί. Η πέμπτη γενιά του μοντέλου έπρεπε να συνδυάσει τα στοιχεία της αυθεντικότητας, της απόλαυσης, της πρακτικότητας, της απόδοσης είτε κινείται σε αχανείς εκτάσεις, είτε σε δρόμους ταχείας κυκλοφορίας, είτε σε αστικό κύκλο.
Οι βασικοί στόχοι που τέθηκαν για το πλαίσιο της CRF1000L Africa Twin ήταν τρεις: ικανότητα κάλυψης μεγάλων αποστάσεων εκτός δρόμου, με άριστη ευστάθεια στις υψηλές ταχύτητες στο δρόμο, είτε με έναν μόνο αναβάτη ή και πλήρως φορτωμένη με συνεπιβάτη και αποσκευές.
Το ατσάλινο ημίδιπλο πλαίσιο διαθέτει μία ισορροπία ακαμψίας, όχι μόνο μέσω της κεντρικής δοκού και των υπολοίπων σωλήνων, αλλά και με τη χρήση 6 προσεκτικά τοποθετημένων βάσεων κινητήρα. Ο εν σειρά δικύλινδρος κινητήρας 998cc της CRF1000L Africa Twin βασίζεται στις αγωνιστικές CRF250R/450R της Honda, υιοθετώντας την ίδια τετραβάλβιδη σχεδίαση κεφαλής Unicam για συμπαγείς συνολικές διαστάσεις. Υψηλή και γραμμική ισχύς και ροπή προσφέρουν άμεση απόκριση σε όλο το εύρος των στροφών – μαζί με ένα ευχάριστο, χαρακτηριστικό, βαθύ «γρύλισμα» όσο οι στροφές αυξάνονται. Ένα στρόφαλος 270° προσφέρει ένα ξεχωριστό χαρακτήρα στην καμπύλη ισχύος αλλά και άριστη αίσθηση της πρόσφυσης του πίσω τροχού.
Το ελαφρύ, εξατάχυτο μηχανικό κιβώτιο εφοδιάζεται με αλουμινένιο μονόδρομο συμπλέκτη ολίσθησης / υποβοήθησης (Assist Slipper Clutch). Επιπλέον του στάνταρ μοντέλου, διατίθενται δύο ακόμα εκδόσεις: η πρώτη με ABS και multiple mode Honda Selectable Torque Control (HSTC) και η δεύτερη με το Dual Clutch Transmission της Honda (τώρα με νέα λειτουργία off-road), ABS και HSTC. Σε μοντέλα με ABS, ο αναβάτης μπορεί να απενεργοποιεί το ABS για το πίσω φρένο, κάτι που του επιτρέπει να μπλοκάρει τον πίσω τροχό σε συνθήκες off road. Ο χρήστης δύναται να επιλέξει από τέσσερα επίπεδα ελέγχου στο Honda Selectable Torque Contol: Επίπεδο 1, 2, 3 και Off. Ο βαθμός παρέμβασης μειώνεται όσο τα επίπεδα αυξάνονται, ώστε να επιτρέπεται μεγαλύτερη ολίσθηση του πίσω τροχού.
Η μοναδική έκδοση DCT (Dual Clutch Transmission) περιλαμβάνει το στάνταρ manual mode (χειροκίνητη λειτουργία) – που επιτρέπει στον οδηγό να αλλάζει σχέσεις από το αριστερό γκριπ – και δύο automatic modes (αυτόματες λειτουργίες). Το D mode προσφέρει την καλύτερη ισορροπία οικονομίας καυσίμου και άνεσης στο ταξίδι, ενώ το S mode έχει αναβαθμιστεί με σκοπό τις ανώτερες σπορ επιδόσεις, με τρία διαφορετικά σχέδια/μοτίβα αλλαγών. Το DCT είναι ρυθμισμένο ώστε να λειτουργεί σε περιβάλλον off-road , κάτι που αναβαθμίζεται με το μπουτόν G. Πιέζοντας το μπουτόν G σε οποιοδήποτε πρόγραμμα οδήγησης μεταβάλλεται ο έλεγχος του συμπλέκτη για να επιτυγχάνεται πιο άμεση μετάδοση κίνησης.
Χάρη στις συμπαγείς διαστάσεις του κινητήρα και του πλαισίου, η απόσταση από το έδαφος είναι 250χλστ., με μεταξόνιο 1.575χλστ. και γωνία κάστερ/ίχνος 27.5°/113χλστ.. Το ελαφρύ υποπλαίσιο διαθέτει διαγώνιες ενισχύσεις και μπορεί να μεταφέρει φορτίο βάρους 30 κιλά. Το βάρος με υγρά να φτάνει τα 228 κιλά και να κατανέμεται εμπρός / πίσω σε αναλογία 49,1/50,9. Το ύψος της σέλας είναι 870χλστ. και μπορεί να χαμηλώσει στα 20 χλστ. με μία απλή κίνηση.
H απόσταση μεταξύ του σημείου άρθρωσης του ψαλιδιού και του εμπρός τροχού είναι στα 931 χλστ. Τοποθετώντας κάποια στοιχεία όπως η μπαταρία πιο κοντά στο κέντρο βάρους το φορτίο στον εμπρός τροχό αυξάνεται, βελτιώνοντας την ευστάθεια και πρόσφυση. Η μέγιστη γωνία περιστροφής του τιμονιού των 43° ισοδυναμεί με την ακτίνα στροφής των 2,6 μέτρα. Οι διαστάσεις των τροχών είναι 21-ιντσών μπροστά και 18-ιντσών πίσω.
Η συμπαγής κινητήρια μονάδα περιλαμβάνει ελάχιστα εξωτερικά εξαρτήματα και αυτό φαίνεται στο λεπτό σώμα και στο ρεζερβουάρ των 18.8L, που είναι σχεδιασμένο για καλύτερο έλεγχο και κίνηση του αναβάτη. Επίσης έχει ελάχιστες εξοχές, κάτι που μειώνει την πιθανότητα ζημιάς σε ελαφριές πτώσεις. Οι διπλοί προβολείς LED είναι ενισχυμένοι με τους διπλούς χαρακτηριστικούς δακτυλίους LED. Το πίσω φως είναι επίσης LED.
Οι τιμές διάθεσης της CRF1000L Africa Twin είναι 13.990 ευρώ. Mε ABS είναι στα 15.690 ενώ και με DCTείναι 15.990 ευρώ.