Μηχανοκίνητα

Η αλήθεια για το πέλμα των ελαστικών

Ένα νέο διάλογο εγκαινίασε η Michelin για να καταρρίψει τους μύθους γύρω από το πέλμα των ελαστικών και τον κατάλληλο χρόνο αλλαγής τους, κατά τη διάρκεια μίας μεγάλης πανευρωπαϊκής εκδήλωσης στο Κέντρο Τεχνολογίας που διαθέτει στο Ladoux της Γαλλίας.

Δημοσίευση: 03.07.2017, 21:28 | Τελευταία ενημέρωση: 03.07.2017, 21:28

Ένα νέο διάλογο εγκαινίασε η Michelin για να καταρρίψει τους μύθους γύρω από το πέλμα των ελαστικών και τον κατάλληλο χρόνο αλλαγής τους, κατά τη διάρκεια μίας μεγάλης πανευρωπαϊκής εκδήλωσης στο Κέντρο Τεχνολογίας που διαθέτει στο Ladoux της Γαλλίας.

Σκοπός της εταιρείας ήταν να ενημερώσει για τα τεράστια οφέλη που συνεπάγεται για τους καταναλωτές και για το περιβάλλον, η αλλαγή των ελαστικών όταν το βάθος πέλματος φθάσει το υφιστάμενο νόμιμο όριο του 1,6 χιλιοστού – και όχι νωρίτερα – αναδεικνύοντας ότι το βάθος πέλματος δεν σχετίζεται με την ασφάλεια. Παράλληλα, η Michelin ανέδειξε τη σημασία της επιλογής ποιοτικών ελαστικών με επιδόσεις που αντέχουν στο χρόνο.

Με απλές αλλά εντυπωσιακές δοκιμές, αποδείχτηκε ότι το βάθος πέλματος δεν αποτελεί το μοναδικό δείκτη για την επίδοση στο φρενάρισμα σε βρεγμένο οδόστρωμα, καθώς πολλά ελαστικά με βάθος πέλματος μέχρι το νόμιμο όριο, έχουν την ίδια ή και καλύτερη επίδοση με ορισμένα νέα ελαστικά.

Οι δοκιμές περιλάμβαναν προϊόντα όλων των κατηγοριών (premium, μεσαία, οικονομικά) και προσομοιώσεις για τις καταστάσεις όπου η επίδοση των ελαστικών αποκτά ιδιαίτερη σημασία σε επίπεδο ασφάλειας: φρενάρισμα σε στεγνό και βρεγμένο οδόστρωμα καθώς και πλάγια πρόσφυση σε βρεγμένο οδόστρωμα. Προς έκπληξη όλων όσων παρακολούθησαν τις δοκιμές, ένα ελαστικό με επίπεδο φθοράς στο νόμιμο όριο είχε ίδια ή και καλύτερη επίδοση σε αρκετές περιπτώσεις. Με αυτόν τον τρόπο, αποδείχτηκε ότι η ασφάλεια δεν εξαρτάται από τη φθορά (όσο αυτή είναι εντός του νόμιμου ορίου) αλλά συνολικά από τη δομή, τη σύσταση και την ποιότητα του ελαστικού.

Πρόσφατα, υπήρξαν συζητήσεις σε ευρωπαϊκό επίπεδο σχετικά με ανάγκη μεταβολής του νόμιμου ορίου αλλαγής ελαστικών, από 1,6 χιλιοστά σε 3 χιλιοστά. Ωστόσο, αυτές οι δοκιμές απέδειξαν ότι η υποτιθέμενη ανάγκη για αλλαγή στα 3 χιλιοστά είναι μύθος, δεν έχει επιστημονική βάση και θα επέφερε σημαντικές οικονομικές απώλειες για τους καταναλωτές, ενώ θα ζημίωνε και το περιβάλλον.

Παράλληλα, πρόσφατες ανεξάρτητες μελέτες απέδειξαν αν οι οδηγοί αλλάζουν τα ελαστικά πολύ νωρίς και πριν φτάσουν το νόμιμο όριο, μειώνεται ο κύκλος ζωής του προϊόντος, και το αποτέλεσμα θα ήταν να χρησιμοποιούνται 128 εκατομμύρια περισσότερα ελαστικά μόνο στην Ευρώπη. Αυτό θα σήμαινε 9 εκατομμύρια τόνους περισσότερες εκπομπές CO2 κάθε χρόνο, ενώ θα επέφερε και σημαντικές αυξήσεις στο κόστος για τους καταναλωτές. Συγκεκριμένα, μόνο για την Ευρώπη, η Ernst and Young υπολόγισε αυτό το κόστος σε 6 δισεκατομμύρια επιπλέον.

Σήμερα, δοκιμές ελαστικών πραγματοποιούνται μόνο με καινούρια προϊόντα, χωρίς να υπολογίζεται πώς τα επίπεδα των επιδόσεων τους μπορεί να αλλάζουν με το χρόνο. Σκοπός της Michelin είναι να αναδείξει ότι η επίδοση των ελαστικών – και όχι το βάθος πέλματος - αποτελεί το μοναδικό κριτήριο για τα επίπεδα ασφάλειας που διασφαλίζουν. Μέσα από αυτήν την πρωτοβουλία, η εταιρεία καλεί τους φορείς των επίσημων δοκιμών αλλά και τις ενώσεις καταναλωτών να ξεκινήσουν να εξετάζουν και τις επιδόσεις ελαστικών που δεν είναι καινούρια αλλά έχουν φθαρεί μέχρι το νόμιμο όριο.

Πηγή: Σκάι.gr

Ροή ειδήσεων

Α1: Σπουδαία νίκη της Αναγέννησης επί του Πρωταθλητή ΠΑΟΚ

Πριν από 17 ώρες

Γ΄ Εθνική: Τα αποτελέσματα της 27ης αγωνιστικής

Πριν από 17 ώρες

ΕΠΣ Άρτας: Ποινές και αποφάσεις της Πειθαρχικής Επιτροπής

Πριν από 5 ημέρες

Γ΄ Εθνική: Τα αποτελέσματα της 26ης αγωνιστικής

Πριν από 6 ημέρες

ΕΠΣ Άρτας: Τα αποτελέσματα στα τοπικά πρωταθλήματα

Πριν από 6 ημέρες

ΕΠΣ Άρτας: Ποινές και αποφάσεις της Πειθαρχικής Επιτροπής

Πριν από 2 εβδομάδες

Γ΄ Εθνική: Τα αποτελέσματα της 25ης αγωνιστικής

Πριν από 2 εβδομάδες

ΕΠΣ Άρτας: Τα αποτελέσματα στα τοπικά πρωταθλήματα

Πριν από 2 εβδομάδες

Περιφερειακοί αγώνες αερομοντελισμού στο Κλειστό Γυμναστήριο της Άρτας την Κυριακή

Πριν από 3 εβδομάδες

ΕΠΣ Άρτας: Ποινές και αποφάσεις της Πειθαρχικής Επιτροπής

Πριν από 3 εβδομάδες

Γ΄ Εθνική: Τα αποτελέσματα της 24ης αγωνιστικής

Πριν από 3 εβδομάδες

ΕΠΣ Άρτας: Τα αποτελέσματα στα τοπικά πρωταθλήματα

Πριν από 3 εβδομάδες

Α1 Γυναικών: Τα αποτελέσματα της 14ης αγωνιστικής

Πριν από 3 εβδομάδες

ΕΠΣ Άρτας: Ποινές και αποφάσεις της Πειθαρχικής Επιτροπής

Πριν από 1 μήνα

Γ΄ Εθνική: Τα αποτελέσματα της 23ης αγωνιστικής

Πριν από 1 μήνα

ΕΠΣ Άρτας: Τα αποτελέσματα στα τοπικά πρωταθλήματα

Πριν από 1 μήνα

Α1 Γυναικών: Τα αποτελέσματα της 13ης αγωνιστικής

Πριν από 1 μήνα

ΕΠΣ Άρτας: Ποινές και αποφάσεις της Πειθαρχικής Επιτροπής

Πριν από 1 μήνα

Γ΄ Εθνική: Τα αποτελέσματα της 22ης αγωνιστικής

Πριν από 1 μήνα

ΕΠΣ Άρτας: Τα αποτελέσματα στα τοπικά πρωταθλήματα

Πριν από 1 μήνα

Α1 Γυναικών: Τα αποτελέσματα της 12ης αγωνιστικής

Πριν από 1 μήνα

ΕΠΣ Άρτας: Ποινές και αποφάσεις της Πειθαρχικής Επιτροπής

Πριν από 2 μήνες

Γ΄ Εθνική: Τα αποτελέσματα της 21ης αγωνιστικής

Πριν από 2 μήνες

Α1 Γυναικών: Νίκη της Αναγέννησης για την 11η αγωνιστική

Πριν από 2 μήνες

ΕΠΣ Άρτας: Αναβολή των αγώνων του τοπικού λογω αποχης των διαιτητων

Πριν από 2 μήνες

ΕΠΣ Άρτας: Ποινές και αποφάσεις της Πειθαρχικής Επιτροπής

Πριν από 2 μήνες

Α1 Γυναικών: Νίκη με 32-30 πήρε η Αναγέννηση Άρτας από την ΑΕΚ

Πριν από 2 μήνες

ΕΠΣ Άρτας: Τα αποτελέσματα στα τοπικά πρωταθλήματα

Πριν από 2 μήνες

Γ΄ Εθνική: Τα αποτελέσματα της 20ης αγωνιστικής

Πριν από 2 μήνες

Προκηρύχθηκε ο 8ος Ημιμαραθώνιος της Άρτας

Πριν από 2 μήνες

Επικοινωνήστε μαζί μας

Στείλτε το άρθρο με e-mail