Μηχανοκίνητα

Η αλήθεια για το πέλμα των ελαστικών

Ένα νέο διάλογο εγκαινίασε η Michelin για να καταρρίψει τους μύθους γύρω από το πέλμα των ελαστικών και τον κατάλληλο χρόνο αλλαγής τους, κατά τη διάρκεια μίας μεγάλης πανευρωπαϊκής εκδήλωσης στο Κέντρο Τεχνολογίας που διαθέτει στο Ladoux της Γαλλίας.

Δημοσίευση: 03.07.2017, 21:28 | Τελευταία ενημέρωση: 03.07.2017, 21:28

Ένα νέο διάλογο εγκαινίασε η Michelin για να καταρρίψει τους μύθους γύρω από το πέλμα των ελαστικών και τον κατάλληλο χρόνο αλλαγής τους, κατά τη διάρκεια μίας μεγάλης πανευρωπαϊκής εκδήλωσης στο Κέντρο Τεχνολογίας που διαθέτει στο Ladoux της Γαλλίας.

Σκοπός της εταιρείας ήταν να ενημερώσει για τα τεράστια οφέλη που συνεπάγεται για τους καταναλωτές και για το περιβάλλον, η αλλαγή των ελαστικών όταν το βάθος πέλματος φθάσει το υφιστάμενο νόμιμο όριο του 1,6 χιλιοστού – και όχι νωρίτερα – αναδεικνύοντας ότι το βάθος πέλματος δεν σχετίζεται με την ασφάλεια. Παράλληλα, η Michelin ανέδειξε τη σημασία της επιλογής ποιοτικών ελαστικών με επιδόσεις που αντέχουν στο χρόνο.

Με απλές αλλά εντυπωσιακές δοκιμές, αποδείχτηκε ότι το βάθος πέλματος δεν αποτελεί το μοναδικό δείκτη για την επίδοση στο φρενάρισμα σε βρεγμένο οδόστρωμα, καθώς πολλά ελαστικά με βάθος πέλματος μέχρι το νόμιμο όριο, έχουν την ίδια ή και καλύτερη επίδοση με ορισμένα νέα ελαστικά.

Οι δοκιμές περιλάμβαναν προϊόντα όλων των κατηγοριών (premium, μεσαία, οικονομικά) και προσομοιώσεις για τις καταστάσεις όπου η επίδοση των ελαστικών αποκτά ιδιαίτερη σημασία σε επίπεδο ασφάλειας: φρενάρισμα σε στεγνό και βρεγμένο οδόστρωμα καθώς και πλάγια πρόσφυση σε βρεγμένο οδόστρωμα. Προς έκπληξη όλων όσων παρακολούθησαν τις δοκιμές, ένα ελαστικό με επίπεδο φθοράς στο νόμιμο όριο είχε ίδια ή και καλύτερη επίδοση σε αρκετές περιπτώσεις. Με αυτόν τον τρόπο, αποδείχτηκε ότι η ασφάλεια δεν εξαρτάται από τη φθορά (όσο αυτή είναι εντός του νόμιμου ορίου) αλλά συνολικά από τη δομή, τη σύσταση και την ποιότητα του ελαστικού.

Πρόσφατα, υπήρξαν συζητήσεις σε ευρωπαϊκό επίπεδο σχετικά με ανάγκη μεταβολής του νόμιμου ορίου αλλαγής ελαστικών, από 1,6 χιλιοστά σε 3 χιλιοστά. Ωστόσο, αυτές οι δοκιμές απέδειξαν ότι η υποτιθέμενη ανάγκη για αλλαγή στα 3 χιλιοστά είναι μύθος, δεν έχει επιστημονική βάση και θα επέφερε σημαντικές οικονομικές απώλειες για τους καταναλωτές, ενώ θα ζημίωνε και το περιβάλλον.

Παράλληλα, πρόσφατες ανεξάρτητες μελέτες απέδειξαν αν οι οδηγοί αλλάζουν τα ελαστικά πολύ νωρίς και πριν φτάσουν το νόμιμο όριο, μειώνεται ο κύκλος ζωής του προϊόντος, και το αποτέλεσμα θα ήταν να χρησιμοποιούνται 128 εκατομμύρια περισσότερα ελαστικά μόνο στην Ευρώπη. Αυτό θα σήμαινε 9 εκατομμύρια τόνους περισσότερες εκπομπές CO2 κάθε χρόνο, ενώ θα επέφερε και σημαντικές αυξήσεις στο κόστος για τους καταναλωτές. Συγκεκριμένα, μόνο για την Ευρώπη, η Ernst and Young υπολόγισε αυτό το κόστος σε 6 δισεκατομμύρια επιπλέον.

Σήμερα, δοκιμές ελαστικών πραγματοποιούνται μόνο με καινούρια προϊόντα, χωρίς να υπολογίζεται πώς τα επίπεδα των επιδόσεων τους μπορεί να αλλάζουν με το χρόνο. Σκοπός της Michelin είναι να αναδείξει ότι η επίδοση των ελαστικών – και όχι το βάθος πέλματος - αποτελεί το μοναδικό κριτήριο για τα επίπεδα ασφάλειας που διασφαλίζουν. Μέσα από αυτήν την πρωτοβουλία, η εταιρεία καλεί τους φορείς των επίσημων δοκιμών αλλά και τις ενώσεις καταναλωτών να ξεκινήσουν να εξετάζουν και τις επιδόσεις ελαστικών που δεν είναι καινούρια αλλά έχουν φθαρεί μέχρι το νόμιμο όριο.

Πηγή: Σκάι.gr
Για να σχολιάσετε δεν είναι απαραίτητο να κάνετε εγγραφή. Συμπληρώστε ένα όνομα, μία ηλεκτρονική διεύθυνση και επιλέξτε «I'd rather post as a guest». Παρακαλούμε να είστε ευγενικοί και να σέβεστε τους συνομιλητές σας. Αποφύγετε τις ύβρεις και τους χαρακτηρισμούς. Προστατέψτε τα προσωπικά σας δεδομένα. Αν κρίνετε ότι το περιεχόμενο της ιστοσελίδας είναι παράνομο ή προσβάλει οποιοδήποτε δικαίωμα σας, παρακαλούμε επικοινωνήστε μαζί μας. Θα απαντήσουμε στο αίτημα σας το συντομότερο δυνατόν.

Ροή ειδήσεων

Η Mercedes «ανακαλεί» 3 εκατ. ντιζελοκίνητα οχήματα

Πριν από 3 ημέρες

Ελεύθεροι 12 παίκτες από τον Καραϊσκάκη

Πριν από 5 ημέρες

5 αστέρια στο NCAP για το νέο Ibiza

Πριν από 5 ημέρες

Οι αντίπαλοι των ελληνικών ομάδων στην Ευρώπη

Πριν από 5 ημέρες

Γ΄ Εθνική, Αμβρακία: Ο άραβας ... δε φάνηκε στη συνέλευση

Πριν από 2 εβδομάδες

Auto Express Driver Power 2017: Το Peugeot 2008 είναι το καλύτερο SUV στην κατηγορία του!

Πριν από 2 εβδομάδες

Ξεκίνησαν οι εγγραφές για τον 13ο Κολυμβητικό Διάπλου του Αμβρακικού

Πριν από 3 εβδομάδες

Γ΄ Εθνική: Σε αναζήτηση ...διοίκησης η Αμβρακία

Πριν από 3 εβδομάδες

Η αλήθεια για το πέλμα των ελαστικών

Πριν από 3 εβδομάδες

Με μεγάλη επιτυχία έγινε για πρώτη φορά στην Άρτα ο Νυχτερινός Αγώνας Δρόμου

Πριν από 3 εβδομάδες

Ρεκόρ Γκίνες: 1.495 Fiat 500 σε λιγότερο από 48 ώρες

Πριν από 1 μήνα

Αναγέννηση όπως παλιά

Πριν από 1 μήνα

Το παρασκήνιο της απόφασης για μείωση ομάδων στην Football League

Πριν από 1 μήνα

Οι καταναλωτές μπαίνουν δυναμικά στην αγορά ηλεκτρικής ενέργειας

Πριν από 1 μήνα

Έτοιμη για το EURO η Εθνική

Πριν από 1 μήνα

Νέο προεδρείο στο Σκουφά Κομποτίου μετά τις εκλογές

Πριν από 1 μήνα

Με Τσέλιο και Ντάλα στο τιμόνι ο Πρωτέας τη νέα σεζόν

Πριν από 1 μήνα

Πρώτος νυχτερινός αγώνας δρόμου στην Άρτα την Κυριακή 25 Ιουνίου

Πριν από 1 μήνα

Φινάλε στο πρωτάθλημα Ακαδημιών του Χαμόγελου του παιδιού

Πριν από 1 μήνα

TRANS - ASIAN 2017: ένα ταξίδι στο δρόμο του μεταξιού και των μπαχαρικών, μήκους 15.600 χλμ. με Honda CRF1000L Africa Twin

Πριν από 2 μήνες

Opel Wagon και Cabrio πρωταγωνιστούν σε Ράλι Κλασικών Αυτοκινήτων

Πριν από 2 μήνες

Χρυσή η Στεφανίδη στη Ρώμη (video)

Πριν από 2 μήνες

"Χ"ρυσός βαθμός για την Εθνική

Πριν από 2 μήνες

Παρουσίαση Lamborghini Aventador S στην Ελλαδα

Πριν από 2 μήνες

Ράλλυ Ακρόπολης: O δύο φορές Πρωταθλητής Ευρώπης Kajetan Kajetanowicz νικητής

Πριν από 2 μήνες

Ήττα με 1-0 για τον Καραϊσκάκη στο Σούπερ Καπ με τον Ηρόδοτο

Πριν από 2 μήνες

Η Ρεάλ πρωταθλήτρια Ευρώπης για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά

Πριν από 2 μήνες

Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ: Η ομάδα με τη μεγαλύτερη αξία στην Ευρώπη

Πριν από 2 μήνες

Οι ελληνικές ομάδες στην Ευρώπη - Το πρόγραμμα των αγώνων

Πριν από 2 μήνες

Ταξίδι στο αύριο της ηλεκτροκίνησης

Πριν από 2 μήνες

Περισσότερο σχολιασμένα

Επικοινωνήστε μαζί μας

Στείλτε το άρθρο με e-mail