Μηχανοκίνητα

Η αλήθεια για το πέλμα των ελαστικών

Ένα νέο διάλογο εγκαινίασε η Michelin για να καταρρίψει τους μύθους γύρω από το πέλμα των ελαστικών και τον κατάλληλο χρόνο αλλαγής τους, κατά τη διάρκεια μίας μεγάλης πανευρωπαϊκής εκδήλωσης στο Κέντρο Τεχνολογίας που διαθέτει στο Ladoux της Γαλλίας.

Δημοσίευση: 03.07.2017, 21:28 | Τελευταία ενημέρωση: 03.07.2017, 21:28

Ένα νέο διάλογο εγκαινίασε η Michelin για να καταρρίψει τους μύθους γύρω από το πέλμα των ελαστικών και τον κατάλληλο χρόνο αλλαγής τους, κατά τη διάρκεια μίας μεγάλης πανευρωπαϊκής εκδήλωσης στο Κέντρο Τεχνολογίας που διαθέτει στο Ladoux της Γαλλίας.

Σκοπός της εταιρείας ήταν να ενημερώσει για τα τεράστια οφέλη που συνεπάγεται για τους καταναλωτές και για το περιβάλλον, η αλλαγή των ελαστικών όταν το βάθος πέλματος φθάσει το υφιστάμενο νόμιμο όριο του 1,6 χιλιοστού – και όχι νωρίτερα – αναδεικνύοντας ότι το βάθος πέλματος δεν σχετίζεται με την ασφάλεια. Παράλληλα, η Michelin ανέδειξε τη σημασία της επιλογής ποιοτικών ελαστικών με επιδόσεις που αντέχουν στο χρόνο.

Με απλές αλλά εντυπωσιακές δοκιμές, αποδείχτηκε ότι το βάθος πέλματος δεν αποτελεί το μοναδικό δείκτη για την επίδοση στο φρενάρισμα σε βρεγμένο οδόστρωμα, καθώς πολλά ελαστικά με βάθος πέλματος μέχρι το νόμιμο όριο, έχουν την ίδια ή και καλύτερη επίδοση με ορισμένα νέα ελαστικά.

Οι δοκιμές περιλάμβαναν προϊόντα όλων των κατηγοριών (premium, μεσαία, οικονομικά) και προσομοιώσεις για τις καταστάσεις όπου η επίδοση των ελαστικών αποκτά ιδιαίτερη σημασία σε επίπεδο ασφάλειας: φρενάρισμα σε στεγνό και βρεγμένο οδόστρωμα καθώς και πλάγια πρόσφυση σε βρεγμένο οδόστρωμα. Προς έκπληξη όλων όσων παρακολούθησαν τις δοκιμές, ένα ελαστικό με επίπεδο φθοράς στο νόμιμο όριο είχε ίδια ή και καλύτερη επίδοση σε αρκετές περιπτώσεις. Με αυτόν τον τρόπο, αποδείχτηκε ότι η ασφάλεια δεν εξαρτάται από τη φθορά (όσο αυτή είναι εντός του νόμιμου ορίου) αλλά συνολικά από τη δομή, τη σύσταση και την ποιότητα του ελαστικού.

Πρόσφατα, υπήρξαν συζητήσεις σε ευρωπαϊκό επίπεδο σχετικά με ανάγκη μεταβολής του νόμιμου ορίου αλλαγής ελαστικών, από 1,6 χιλιοστά σε 3 χιλιοστά. Ωστόσο, αυτές οι δοκιμές απέδειξαν ότι η υποτιθέμενη ανάγκη για αλλαγή στα 3 χιλιοστά είναι μύθος, δεν έχει επιστημονική βάση και θα επέφερε σημαντικές οικονομικές απώλειες για τους καταναλωτές, ενώ θα ζημίωνε και το περιβάλλον.

Παράλληλα, πρόσφατες ανεξάρτητες μελέτες απέδειξαν αν οι οδηγοί αλλάζουν τα ελαστικά πολύ νωρίς και πριν φτάσουν το νόμιμο όριο, μειώνεται ο κύκλος ζωής του προϊόντος, και το αποτέλεσμα θα ήταν να χρησιμοποιούνται 128 εκατομμύρια περισσότερα ελαστικά μόνο στην Ευρώπη. Αυτό θα σήμαινε 9 εκατομμύρια τόνους περισσότερες εκπομπές CO2 κάθε χρόνο, ενώ θα επέφερε και σημαντικές αυξήσεις στο κόστος για τους καταναλωτές. Συγκεκριμένα, μόνο για την Ευρώπη, η Ernst and Young υπολόγισε αυτό το κόστος σε 6 δισεκατομμύρια επιπλέον.

Σήμερα, δοκιμές ελαστικών πραγματοποιούνται μόνο με καινούρια προϊόντα, χωρίς να υπολογίζεται πώς τα επίπεδα των επιδόσεων τους μπορεί να αλλάζουν με το χρόνο. Σκοπός της Michelin είναι να αναδείξει ότι η επίδοση των ελαστικών – και όχι το βάθος πέλματος - αποτελεί το μοναδικό κριτήριο για τα επίπεδα ασφάλειας που διασφαλίζουν. Μέσα από αυτήν την πρωτοβουλία, η εταιρεία καλεί τους φορείς των επίσημων δοκιμών αλλά και τις ενώσεις καταναλωτών να ξεκινήσουν να εξετάζουν και τις επιδόσεις ελαστικών που δεν είναι καινούρια αλλά έχουν φθαρεί μέχρι το νόμιμο όριο.

Πηγή: Σκάι.gr
Για να σχολιάσετε δεν είναι απαραίτητο να κάνετε εγγραφή. Συμπληρώστε ένα όνομα, μία ηλεκτρονική διεύθυνση και επιλέξτε «I'd rather post as a guest». Παρακαλούμε να είστε ευγενικοί και να σέβεστε τους συνομιλητές σας. Αποφύγετε τις ύβρεις και τους χαρακτηρισμούς. Προστατέψτε τα προσωπικά σας δεδομένα. Αν κρίνετε ότι το περιεχόμενο της ιστοσελίδας είναι παράνομο ή προσβάλει οποιοδήποτε δικαίωμα σας, παρακαλούμε επικοινωνήστε μαζί μας. Θα απαντήσουμε στο αίτημα σας το συντομότερο δυνατόν.

Ροή ειδήσεων

ΕΠΣΑ: Ποινές και αποφάσεις της Πειθαρχικής Επιτροπής

Πριν από 1 ημέρα

Footballleague: Νίκη για τον Καραϊσκάκη (βίντεο)

Πριν από 4 ημέρες

Γ΄ Εθνική: Λευκή ισοπαλία για Σκουφά με Δόξα

Πριν από 5 ημέρες

Α1 Γυναικών: Εύκολη νίκη για την Αναγέννηση

Πριν από 5 ημέρες

Α΄ ΕΠΣΑ: Δέκατη νίκη για τη Φλωριάδα

Πριν από 5 ημέρες

Α΄ ΕΣΚΑΒΔΕ: Αποτελέσματα 5ης αγωνιστικής

Πριν από 5 ημέρες

ΕΠΣΑ: Ποινές και αποφάσεις της Πειθαρχικής Επιτροπής

Πριν από 6 ημέρες

Η αθλητική ατζέντα του Σαββατοκύριακου 18ης και 19ης Νοέμβρη

Πριν από 6 ημέρες

Κορρές 4: Το ελληνικό supercar παντός εδάφους

Πριν από 1 εβδομάδα

Οι 32 ομάδες και τα γκρουπ δυναμικότητας του Παγκοσμίου Κυπέλλου

Πριν από 1 εβδομάδα

Α΄ ΕΠΣΑ: Ενάτη αγωνιστική χωρίς καμία απώλεια για τη Φλωριάδα

Πριν από 1 εβδομάδα

ΕΠΣΑ: Ποινές και αποφάσεις της Πειθαρχικής Επιτροπής

Πριν από 1 εβδομάδα

Αποβλήθηκε από το πρωτάθλημα της Football League ο Αχαρναϊκός

Πριν από 1 εβδομάδα

Μουντιάλ 2018: «Αντίο» με ψηλά το κεφάλι για την Εθνική

Πριν από 1 εβδομάδα

Footballleague: Διπλό του Καραϊσκάκη στη Βέροια με δυο γκολ του Χούσου

Πριν από 2 εβδομάδες

Γ΄ Εθνική: Ήττα με 3-1 για τον Σκουφά, ήττα εντός και για τον Εθνικό με 2-0

Πριν από 2 εβδομάδες

Τρεις Κενυάτες οι νικητές του Κλασσικού Μαραθωνίου Αθηνών

Πριν από 2 εβδομάδες

Α΄ ΕΠΣΑ: Εύκολη νίκη για τη Φλωριάδα

Πριν από 2 εβδομάδες

Α1 Γυναικών: Νίκη της Αναγέννησης στον Άρη

Πριν από 2 εβδομάδες

Α1 ΕΣΚΑΒΔΕ: Αποτελέσματα 4ης αγωνιστικής

Πριν από 2 εβδομάδες

Α2 Ανδρών: Νίκη για τον Πρωτέα

Πριν από 2 εβδομάδες

Η κλήρωση του κυπέλλου Γυναικών

Πριν από 2 εβδομάδες

Έμπαζε από παντού και… ναυάγησε η Εθνική στην Κροατία!

Πριν από 2 εβδομάδες

Η αθλητική ατζέντα του Σαββατοκύριακου 11ης και 12ης Νοέμβρη

Πριν από 2 εβδομάδες

ΕΠΣΑ: Ποινές και αποφάσεις της Πειθαρχικής Επιτροπής

Πριν από 2 εβδομάδες

Footballleague: Νίκη στα τελευταία λεπτά για τον Καραϊσκάκη

Πριν από 3 εβδομάδες

Γ΄ Εθνική: Έμειναν στη λευκή ισοπαλία ο Σκουφάς με τον Εθνικό

Πριν από 3 εβδομάδες

Β΄ ΕΠΣΑ: Τα αποτελέσματα της 5ης αγωνιστικής

Πριν από 3 εβδομάδες

Α ΕΣΚΑΒΔΕ: Αποτελέσματα 3ης αγωνιστικής

Πριν από 3 εβδομάδες

Ώρες κοινού στα Γυμναστήρια της Άρτας

Πριν από 3 εβδομάδες

Περισσότερο σχολιασμένα

Επικοινωνήστε μαζί μας

Στείλτε το άρθρο με e-mail