Μηχανοκίνητα

Η αλήθεια για το πέλμα των ελαστικών

Ένα νέο διάλογο εγκαινίασε η Michelin για να καταρρίψει τους μύθους γύρω από το πέλμα των ελαστικών και τον κατάλληλο χρόνο αλλαγής τους, κατά τη διάρκεια μίας μεγάλης πανευρωπαϊκής εκδήλωσης στο Κέντρο Τεχνολογίας που διαθέτει στο Ladoux της Γαλλίας.

Δημοσίευση: 03.07.2017, 21:28 | Τελευταία ενημέρωση: 03.07.2017, 21:28

Ένα νέο διάλογο εγκαινίασε η Michelin για να καταρρίψει τους μύθους γύρω από το πέλμα των ελαστικών και τον κατάλληλο χρόνο αλλαγής τους, κατά τη διάρκεια μίας μεγάλης πανευρωπαϊκής εκδήλωσης στο Κέντρο Τεχνολογίας που διαθέτει στο Ladoux της Γαλλίας.

Σκοπός της εταιρείας ήταν να ενημερώσει για τα τεράστια οφέλη που συνεπάγεται για τους καταναλωτές και για το περιβάλλον, η αλλαγή των ελαστικών όταν το βάθος πέλματος φθάσει το υφιστάμενο νόμιμο όριο του 1,6 χιλιοστού – και όχι νωρίτερα – αναδεικνύοντας ότι το βάθος πέλματος δεν σχετίζεται με την ασφάλεια. Παράλληλα, η Michelin ανέδειξε τη σημασία της επιλογής ποιοτικών ελαστικών με επιδόσεις που αντέχουν στο χρόνο.

Με απλές αλλά εντυπωσιακές δοκιμές, αποδείχτηκε ότι το βάθος πέλματος δεν αποτελεί το μοναδικό δείκτη για την επίδοση στο φρενάρισμα σε βρεγμένο οδόστρωμα, καθώς πολλά ελαστικά με βάθος πέλματος μέχρι το νόμιμο όριο, έχουν την ίδια ή και καλύτερη επίδοση με ορισμένα νέα ελαστικά.

Οι δοκιμές περιλάμβαναν προϊόντα όλων των κατηγοριών (premium, μεσαία, οικονομικά) και προσομοιώσεις για τις καταστάσεις όπου η επίδοση των ελαστικών αποκτά ιδιαίτερη σημασία σε επίπεδο ασφάλειας: φρενάρισμα σε στεγνό και βρεγμένο οδόστρωμα καθώς και πλάγια πρόσφυση σε βρεγμένο οδόστρωμα. Προς έκπληξη όλων όσων παρακολούθησαν τις δοκιμές, ένα ελαστικό με επίπεδο φθοράς στο νόμιμο όριο είχε ίδια ή και καλύτερη επίδοση σε αρκετές περιπτώσεις. Με αυτόν τον τρόπο, αποδείχτηκε ότι η ασφάλεια δεν εξαρτάται από τη φθορά (όσο αυτή είναι εντός του νόμιμου ορίου) αλλά συνολικά από τη δομή, τη σύσταση και την ποιότητα του ελαστικού.

Πρόσφατα, υπήρξαν συζητήσεις σε ευρωπαϊκό επίπεδο σχετικά με ανάγκη μεταβολής του νόμιμου ορίου αλλαγής ελαστικών, από 1,6 χιλιοστά σε 3 χιλιοστά. Ωστόσο, αυτές οι δοκιμές απέδειξαν ότι η υποτιθέμενη ανάγκη για αλλαγή στα 3 χιλιοστά είναι μύθος, δεν έχει επιστημονική βάση και θα επέφερε σημαντικές οικονομικές απώλειες για τους καταναλωτές, ενώ θα ζημίωνε και το περιβάλλον.

Παράλληλα, πρόσφατες ανεξάρτητες μελέτες απέδειξαν αν οι οδηγοί αλλάζουν τα ελαστικά πολύ νωρίς και πριν φτάσουν το νόμιμο όριο, μειώνεται ο κύκλος ζωής του προϊόντος, και το αποτέλεσμα θα ήταν να χρησιμοποιούνται 128 εκατομμύρια περισσότερα ελαστικά μόνο στην Ευρώπη. Αυτό θα σήμαινε 9 εκατομμύρια τόνους περισσότερες εκπομπές CO2 κάθε χρόνο, ενώ θα επέφερε και σημαντικές αυξήσεις στο κόστος για τους καταναλωτές. Συγκεκριμένα, μόνο για την Ευρώπη, η Ernst and Young υπολόγισε αυτό το κόστος σε 6 δισεκατομμύρια επιπλέον.

Σήμερα, δοκιμές ελαστικών πραγματοποιούνται μόνο με καινούρια προϊόντα, χωρίς να υπολογίζεται πώς τα επίπεδα των επιδόσεων τους μπορεί να αλλάζουν με το χρόνο. Σκοπός της Michelin είναι να αναδείξει ότι η επίδοση των ελαστικών – και όχι το βάθος πέλματος - αποτελεί το μοναδικό κριτήριο για τα επίπεδα ασφάλειας που διασφαλίζουν. Μέσα από αυτήν την πρωτοβουλία, η εταιρεία καλεί τους φορείς των επίσημων δοκιμών αλλά και τις ενώσεις καταναλωτών να ξεκινήσουν να εξετάζουν και τις επιδόσεις ελαστικών που δεν είναι καινούρια αλλά έχουν φθαρεί μέχρι το νόμιμο όριο.

Πηγή: Σκάι.gr
Για να σχολιάσετε δεν είναι απαραίτητο να κάνετε εγγραφή. Συμπληρώστε ένα όνομα, μία ηλεκτρονική διεύθυνση και επιλέξτε «I'd rather post as a guest». Παρακαλούμε να είστε ευγενικοί και να σέβεστε τους συνομιλητές σας. Αποφύγετε τις ύβρεις και τους χαρακτηρισμούς. Προστατέψτε τα προσωπικά σας δεδομένα. Αν κρίνετε ότι το περιεχόμενο της ιστοσελίδας είναι παράνομο ή προσβάλει οποιοδήποτε δικαίωμα σας, παρακαλούμε επικοινωνήστε μαζί μας. Θα απαντήσουμε στο αίτημα σας το συντομότερο δυνατόν.

Ροή ειδήσεων

Footballleague: Αποτελέσματα 27ης αγωνιστικής

Πριν από 1 ημέρα

Αποτελέσματα 29ης αγωνιστικής

Πριν από 1 ημέρα

ΕΠΣΑ: Ποινές και αποφάσεις της Πειθαρχικής Επιτροπής

Πριν από 3 ημέρες

Η αθλητική ατζέντα του Σαββατοκύριακου 21 & 22 Απριλίου 2018

Πριν από 3 ημέρες

Άνοδος 17,1% οι πωλήσεις αυτοκινήτων για τον μήνα Μάρτιο

Πριν από 3 ημέρες

Με ρεκόρ συμμετοχών ολοκληρώθηκε ο 4ος Δρόμος του Γιοφυριού στην Άρτα

Πριν από 5 ημέρες

Νέο FIAT 500 Mirror

Πριν από 5 ημέρες

Α1 Γυναικών: Ισοπαλία για την Αναγέννηση

Πριν από 1 εβδομάδα

Footballeague: Αποτελέσματα 26ης αγωνιστικής

Πριν από 1 εβδομάδα

Α΄ ΕΠΣΑ: Αποτελέσματα 28ης αγωνιστικής

Πριν από 1 εβδομάδα

Πρόωρο τελικό έβγαλε η κλήρωση της ημιτελικής φάσης του Champions League

Πριν από 1 εβδομάδα

Το πανόραμα της φετινής Γ’ Εθνικής

Πριν από 2 εβδομάδες

Footballeague: Αποτελέσματα 25ης αγωνιστικής

Πριν από 3 εβδομάδες

Γ΄ Εθνική: Φινάλε με υποβιβασμό για Σκουφά και Εθνικό

Πριν από 3 εβδομάδες

Footballeague: Αποτελέσματα 24ης αγωνιστικής

Πριν από 3 εβδομάδες

Α΄ ΕΠΣΑ: Αποτελέσματα 27ης αγωνιστικής

Πριν από 3 εβδομάδες

Κύπελλο Ερασιτεχνών: Το πρόγραμμα αγώνων για τους Φιλέλληνες

Πριν από 3 εβδομάδες

Α1 Γυναικών: Αποτελέσματα 15ης αγωνιστικής

Πριν από 3 εβδομάδες

Α΄ ΕΣΚΑΒΔΕ: Αποτελέσματα των Play Out και Play Off

Πριν από 3 εβδομάδες

Α2 Ανδρών: Αποτελέσματα 18ης αγωνιστικής

Πριν από 3 εβδομάδες

Η αθλητική ατζέντα του Σαββατοκύριακου 31 Μαρτίου & 1 Απριλίου 2018

Πριν από 3 εβδομάδες

ΕΠΣΑ: Ποινές και αποφάσεις της Πειθαρχικής Επιτροπής

Πριν από 1 μήνα

Footballeague: Αποτελέσματα 23ης αγωνιστικής

Πριν από 1 μήνα

Γ΄ Εθνική: Πρωταθλητής ο Τηλυκράτης

Πριν από 1 μήνα

Α΄ ΕΠΣΑ: Αποτελέσματα 26ης αγωνιστικής

Πριν από 1 μήνα

Α΄ ΕΣΚΑΒΔΕ: Αποτελέσματα Play Out και Play Off

Πριν από 1 μήνα

Α2 Ανδρών: Αποτελέσματα 17ης αγωνιστικής

Πριν από 1 μήνα

Η αθλητική ατζέντα του Σαββατοκύριακου 24 & 25 Μαρτίου 2018

Πριν από 1 μήνα

ΕΠΣΑ: Ποινές και αποφάσεις της Πειθαρχικής Επιτροπής

Πριν από 1 μήνα

Νέα BMW X2

Πριν από 1 μήνα

Περισσότερο σχολιασμένα

Επικοινωνήστε μαζί μας

Στείλτε το άρθρο με e-mail