Μηχανοκίνητα

Η αλήθεια για το πέλμα των ελαστικών

Ένα νέο διάλογο εγκαινίασε η Michelin για να καταρρίψει τους μύθους γύρω από το πέλμα των ελαστικών και τον κατάλληλο χρόνο αλλαγής τους, κατά τη διάρκεια μίας μεγάλης πανευρωπαϊκής εκδήλωσης στο Κέντρο Τεχνολογίας που διαθέτει στο Ladoux της Γαλλίας.

Δημοσίευση: 03.07.2017, 21:28 | Τελευταία ενημέρωση: 03.07.2017, 21:28

Ένα νέο διάλογο εγκαινίασε η Michelin για να καταρρίψει τους μύθους γύρω από το πέλμα των ελαστικών και τον κατάλληλο χρόνο αλλαγής τους, κατά τη διάρκεια μίας μεγάλης πανευρωπαϊκής εκδήλωσης στο Κέντρο Τεχνολογίας που διαθέτει στο Ladoux της Γαλλίας.

Σκοπός της εταιρείας ήταν να ενημερώσει για τα τεράστια οφέλη που συνεπάγεται για τους καταναλωτές και για το περιβάλλον, η αλλαγή των ελαστικών όταν το βάθος πέλματος φθάσει το υφιστάμενο νόμιμο όριο του 1,6 χιλιοστού – και όχι νωρίτερα – αναδεικνύοντας ότι το βάθος πέλματος δεν σχετίζεται με την ασφάλεια. Παράλληλα, η Michelin ανέδειξε τη σημασία της επιλογής ποιοτικών ελαστικών με επιδόσεις που αντέχουν στο χρόνο.

Με απλές αλλά εντυπωσιακές δοκιμές, αποδείχτηκε ότι το βάθος πέλματος δεν αποτελεί το μοναδικό δείκτη για την επίδοση στο φρενάρισμα σε βρεγμένο οδόστρωμα, καθώς πολλά ελαστικά με βάθος πέλματος μέχρι το νόμιμο όριο, έχουν την ίδια ή και καλύτερη επίδοση με ορισμένα νέα ελαστικά.

Οι δοκιμές περιλάμβαναν προϊόντα όλων των κατηγοριών (premium, μεσαία, οικονομικά) και προσομοιώσεις για τις καταστάσεις όπου η επίδοση των ελαστικών αποκτά ιδιαίτερη σημασία σε επίπεδο ασφάλειας: φρενάρισμα σε στεγνό και βρεγμένο οδόστρωμα καθώς και πλάγια πρόσφυση σε βρεγμένο οδόστρωμα. Προς έκπληξη όλων όσων παρακολούθησαν τις δοκιμές, ένα ελαστικό με επίπεδο φθοράς στο νόμιμο όριο είχε ίδια ή και καλύτερη επίδοση σε αρκετές περιπτώσεις. Με αυτόν τον τρόπο, αποδείχτηκε ότι η ασφάλεια δεν εξαρτάται από τη φθορά (όσο αυτή είναι εντός του νόμιμου ορίου) αλλά συνολικά από τη δομή, τη σύσταση και την ποιότητα του ελαστικού.

Πρόσφατα, υπήρξαν συζητήσεις σε ευρωπαϊκό επίπεδο σχετικά με ανάγκη μεταβολής του νόμιμου ορίου αλλαγής ελαστικών, από 1,6 χιλιοστά σε 3 χιλιοστά. Ωστόσο, αυτές οι δοκιμές απέδειξαν ότι η υποτιθέμενη ανάγκη για αλλαγή στα 3 χιλιοστά είναι μύθος, δεν έχει επιστημονική βάση και θα επέφερε σημαντικές οικονομικές απώλειες για τους καταναλωτές, ενώ θα ζημίωνε και το περιβάλλον.

Παράλληλα, πρόσφατες ανεξάρτητες μελέτες απέδειξαν αν οι οδηγοί αλλάζουν τα ελαστικά πολύ νωρίς και πριν φτάσουν το νόμιμο όριο, μειώνεται ο κύκλος ζωής του προϊόντος, και το αποτέλεσμα θα ήταν να χρησιμοποιούνται 128 εκατομμύρια περισσότερα ελαστικά μόνο στην Ευρώπη. Αυτό θα σήμαινε 9 εκατομμύρια τόνους περισσότερες εκπομπές CO2 κάθε χρόνο, ενώ θα επέφερε και σημαντικές αυξήσεις στο κόστος για τους καταναλωτές. Συγκεκριμένα, μόνο για την Ευρώπη, η Ernst and Young υπολόγισε αυτό το κόστος σε 6 δισεκατομμύρια επιπλέον.

Σήμερα, δοκιμές ελαστικών πραγματοποιούνται μόνο με καινούρια προϊόντα, χωρίς να υπολογίζεται πώς τα επίπεδα των επιδόσεων τους μπορεί να αλλάζουν με το χρόνο. Σκοπός της Michelin είναι να αναδείξει ότι η επίδοση των ελαστικών – και όχι το βάθος πέλματος - αποτελεί το μοναδικό κριτήριο για τα επίπεδα ασφάλειας που διασφαλίζουν. Μέσα από αυτήν την πρωτοβουλία, η εταιρεία καλεί τους φορείς των επίσημων δοκιμών αλλά και τις ενώσεις καταναλωτών να ξεκινήσουν να εξετάζουν και τις επιδόσεις ελαστικών που δεν είναι καινούρια αλλά έχουν φθαρεί μέχρι το νόμιμο όριο.

Πηγή: Σκάι.gr
Για να σχολιάσετε δεν είναι απαραίτητο να κάνετε εγγραφή. Συμπληρώστε ένα όνομα, μία ηλεκτρονική διεύθυνση και επιλέξτε «I'd rather post as a guest». Παρακαλούμε να είστε ευγενικοί και να σέβεστε τους συνομιλητές σας. Αποφύγετε τις ύβρεις και τους χαρακτηρισμούς. Προστατέψτε τα προσωπικά σας δεδομένα. Αν κρίνετε ότι το περιεχόμενο της ιστοσελίδας είναι παράνομο ή προσβάλει οποιοδήποτε δικαίωμα σας, παρακαλούμε επικοινωνήστε μαζί μας. Θα απαντήσουμε στο αίτημα σας το συντομότερο δυνατόν.

Ροή ειδήσεων

ΕΠΣΑ κύπελλο: Στα προημιελικά και η Αναγέννηση Αρταίων. Στις 3 Οκτώβρη η κλήρωση

Πριν από 3 ώρες

Παρουσίαση-Νέο Nissan X-Trail: το πιο δημοφιλές SUV παγκοσμίως έγινε ακόμα καλύτερο

Πριν από 1 ημέρα

Γ΄ Εθνική: Με Πανλευκάδιο πρεμιέρα εκτός για τον Σκουφά

Πριν από 2 ημέρες

Με νέο Δ.Σ. και νέο πρόεδρο τον Γ. Μαυρογιώργο η Αναγέννηση Άρτας

Πριν από 3 ημέρες

Η Σλοβενία κατέκτησε το Eurobasket 2017 με ηγέτη τον Ντράγκιτς

Πριν από 3 ημέρες

ΕΠΣΑ: Χωρίς γιατρό ο αγώνας; Τι λέει η UEFA και τι πρέπει να κάνουν οι ερασιτεχνικές ομάδες

Πριν από 3 ημέρες

ΕΠΣ Άρτας κύπελλο: Οι ομάδες της προημιτελικής φάσης

Πριν από 3 ημέρες

ΕΠΣΑ: Ποινές και αποφάσεις της Πειθαρχικής Επιτροπής

Πριν από 6 ημέρες

Eurobasket: Εκτός ημιτελικών η Ελλάδα, ήττα 74-69 από τη Ρωσία

Πριν από 6 ημέρες

Χτύπησε το κουδούνι και για την Γ' εθνική, ανακοινώθηκαν οι όμιλοι

Πριν από 1 εβδομάδα

Γ΄ Εθνική: Προβιβάζονται στην Β΄ Επαγγελματική κατηγορία Καραϊσκάκης και Δόξα Δράμας

Πριν από 1 εβδομάδα

Α1 Γυναικών: Ξεκίνημα για την Αναγέννηση

Πριν από 1 εβδομάδα

Φρανκφούρτη: Στο «μεταίχμιο» ντίζελ & ηλεκτροκίνηση στο Σαλόνι Αυτοκινήτου

Πριν από 1 εβδομάδα

Πάνω από 300 μοτοσικλέτες γέμισαν σήμερα το πρωί την Άρτα

Πριν από 1 εβδομάδα

Κορυφαία εμφάνιση της Εθνικής - Νίκησε τη Λιθουανία με 77-64

Πριν από 2 εβδομάδες

ΕΠΣΑ Κύπελλο: Τα αποτελέσματα τη πρώτης φάσης

Πριν από 2 εβδομάδες

ΕΠΣΑ Κύπελλο: Το πρόγραμμα αγώνων και οι διατητές της πρώτης φάσης

Πριν από 2 εβδομάδες

Τέλος εποχής, διαλύεται ο Ηρακλής!

Πριν από 2 εβδομάδες

Εκθεση αυτοκινήτου “ΑΥΤΟΚΙΝΗΣΗ 2017” 11 - 19 Νοεμρίου Ολυμπιακό ακίνητο ξιφασκίας

Πριν από 2 εβδομάδες

Θα ξαναοριστεί το μπαράζ μεταξύ Καραϊσκάκη και Δόξας Δράμας

Πριν από 2 εβδομάδες

Χρυσή (και) στο Diamond League των Βρυξελλών η Στεφανίδη

Πριν από 3 εβδομάδες

Α΄ ΕΠΣΑ: Το πρόγραμμα αγώνων του πρωταθλήματος

Πριν από 3 εβδομάδες

ΕΠΣΑ: Το πρόγραμμα αγώνων του κυπέλλου

Πριν από 3 εβδομάδες

Β΄ ΕΠΣΑ: Η κλήρωση του πρωταθλήματος

Πριν από 3 εβδομάδες

ΕΠΣΑ: Γενική Συνέλευση και εκλογές στην ΓΑΣ Αναγέννηση Άρτας

Πριν από 3 εβδομάδες

Γ΄ Εθνική: Ματαίωση του σημερινού αγώνα μπαράζ μεταξύ Καραϊσκάκη και Δόξας

Πριν από 3 εβδομάδες

ΕΠΣΑ: Με 14 ομάδες και δύο... Αναγέννηση, το πρωτάθλημα της δεύτερης κατηγορίας

Πριν από 3 εβδομάδες

Στην Κατερίνη την Τρίτη ο αγώνας μπαράζ μεταξύ Καραϊσκάκη και Δόξας

Πριν από 1 μήνα

Με Μίλαν, Αούστρια και Ριέκα κληρώθηκε η ΑΕΚ!

Πριν από 1 μήνα

Με Γιουβέντους, Μπαρτσελόνα και Σπόρτινγκ Λισαβόνας ο Ολυμπιακός!

Πριν από 1 μήνα

Περισσότερο σχολιασμένα

Επικοινωνήστε μαζί μας

Στείλτε το άρθρο με e-mail