Απόψεις

Επικροτώντας την οικολογική συνείδηση

Τα κυπελλάκια για τον καφέ και οι πλαστικές σακούλες είναι μεν πρακτικές αλλά καθόλου φιλικές προς το περιβάλλον. Εταιρίες προσφέρουν οικονομικά κίνητρα στους καταναλωτές με στόχο αυτοί να... καταναλώνουν πιο οικολογικά.

Δημοσίευση: 21.04.2017, 10:42 | Τελευταία ενημέρωση: 21.04.2017, 10:42
Συντάκτης: Έριχ Ρέιμαν (DPA) / Μαρία Ρηγούτσου DW

Να κάνεις κάτι καλό για το περιβάλλον και παράλληλα να εξοικονομείς χρήματα: όλο και περισσότεροι έμποροι και αλυσίδες καταστημάτων προσπαθούν να προσελκύσουν πελάτες, προσφέροντας οικονομικά κίνητρα. 

Εταιρείες που πουλούν καφέ to go, σουπερμάρκετ αλλά και αλυσίδες με ρούχα επιβραβεύουν τους καταναλωτές για την οικολογική συμπεριφορά τους. Για παράδειγμα, ο καφές για το δρόμο είναι κόκκινο πανί για τους ακτιβιστές που δραστηριοποιούνται στην προστασία του περιβάλλοντος. Σύμφωνα με στοιχεία της ομοσπονδιακής γερμανικής κυβέρνησης κάθε χρόνο χρησιμοποιούνται 2,8 δισεκατομμύρια κυπελλάκια για καφέ. Διάφορες εταιρείες εν τω μεταξύ επιβραβεύουν καταναλωτές, οι οποίοι αντί να χρησιμοποιούν τα ειδικά κυπελλάκια για καφέ, χρησιμοποιούν δικά τους φλυτζάνια ή κούπες του καφέ.

Τα βενζινάδικα της Aral από τις αρχές Φεβρουαρίου δίνουν 10 σεντ στους πελάτες που φέρνουν μαζί τους το δικό τους φλιτζάνι για τον καφέ. Την ίδια τακτική ακολουθούν τα McDonalds αλλά και οι γερμανικοί φούρνοι Kamps. Τα Starbucks μάλιστα δίνουν 30 σεντ. «Αυτού του είδους η στρατηγική ενισχύει την εικόνα των εταιρειών προς τα έξω. Οι πελάτες περιμένουν από τις εταιρείες να κάνουν κάτι θετικό προς όφελος του περιβάλλοντος», εξηγεί ο Μάρτιν Φασνάχτ, ειδικός σε θέματα μάρκετινγκ από το οικονομικό πανεπιστήμιο WHU.

Στόχος οι πωλήσεις αλλά και θετικά αποτελέσματα για το περιβάλλον


O Τόμας Φίσερ από την περιβαλλοντική οργάνωση DUH χαιρετίζει αυτή την στρατηγική, ωστόσο δεν είναι απολύτως ικανοποιημένος. Πολλές εταιρείες ακολουθούν αυτή την τακτική, αλλά δεν την προβάλλουν όπως θα έπρεπε ώστε να γίνει ευρύτερα γνωστή. Για τον Γερμανό ειδικό, σε κάποιες περιπτώσεις δεν πρόκειται για πραγματικό ενδιαφέρον για το περιβάλλον, αλλά απλώς για μια προσπάθεια βελτίωσης της εικόνας της εταιρείας.

Στην επιβράβευση των πελατών έχουν περάσει και μεγάλα γερμανικά σουπερμάρκετ όπως τα REWE και τα Penny. Στα τελευταία, όποιος φέρνει μαζί του την δική του τσάντα για τα ψώνια επιβραβεύεται με 10 σεντ.

Τέλος, και μεγάλες αλυσίδες ρούχων όπως είναι τα H&M έχουν αποφασίσει να δέχονται παλιά ρούχα για ανακύκλωση από οποιαδήποτε άλλη εταιρεία και να δίνουν 15% έκπτωση στους πελάτες τους. Παρόμοια είναι και η τακτική της εταιρείας Adler. «Ο κύριος στόχος των εταιρειών αυτών είναι να πουλήσουν περισσότερα ρούχα», αποφαίνεται ο Μάρτιν Φασνάχτ. Ωστόσο μπορούν να υπάρξουν και θετικά αποτελέσματα για το περιβάλλον και στο μέλλον τα αποτελέσματα αυτά να πολλαπλασιαστούν.

Πηγή: Σκαϊ.gr

Ροή ειδήσεων

Στις 25 Απριλίου ξεκινά το εορταστικό ωράριο στα εμπορικά καταστήματα για την περίοδο του Πάσχα

Πριν από 3 ημέρες

Μεταφορά της αργίας της Πρωτομαγιάς την Τρίτη του Πάσχα

Πριν από 3 ημέρες

Τακτική Συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Αρταίων τη Δευτέρα

Πριν από 3 ημέρες

Ανακοίνωση του Δήμου Αρταίων για το Open Mall

Πριν από 5 ημέρες

Αρτινών Συνεργασία: Αλήθειες και ψέματα για το πως φτάσαμε στο Open Mall

Πριν από 5 ημέρες

Υποχρεώσεις των ιδιοκτητών και αναδόχων ζώων συντροφιάς του Δήμου Αρταίων

Πριν από 5 ημέρες

Οι υποχρεώσεις των δημοτών σχετικά με τα απόβλητα κηπουρικών εργασιών

Πριν από 5 ημέρες

Καθαρισμός οικοπέδων και ακάλυπτων χώρων εν όψει της αντιπυρικής περιόδου 2024

Πριν από 1 εβδομάδα

Ανοιχτή συζήτηση και ενημέρωση για την εξέλιξη του OPEN MALL

Πριν από 1 εβδομάδα

Διακοπή κυκλοφορίας στην οδό Βασ. Κωνσταντίνου για εργασίες σκυροδέτησης

Πριν από 2 εβδομάδες

Περιφερειακό Συμβούλιο: Ενημέρωση για παραλιακό άξονα, σύνδεση Ιόνιας με Πρέβεζα

Πριν από 2 εβδομάδες

Θέατρο: "Δωδέκατη νύχτα" του Ουίλλιαμ Σαίξπηρ από το Σκουφά

Πριν από 2 εβδομάδες

Άρτα: Ασθενής απειλούσε με ψαλίδι νοσηλευτές - Συνελήφθη μετά από πυροβολισμό στον αέρα

Πριν από 2 εβδομάδες

Οι δυο μεγάλες αλλαγές στον φετινό ΕΝΦΙΑ - Άρχισε η ανάρτηση των εκκαθαριστικών

Πριν από 2 εβδομάδες

Aυτοί είναι οι 10 Έλληνες δισεκατομμυριούχοι στη λίστα του Forbes

Πριν από 3 εβδομάδες

Eurostat: Αυξήθηκε στο 3,4% ο πληθωρισμός στην Ελλάδα τον Μάρτιο – Στο 2,4% στην ευρωζώνη

Πριν από 3 εβδομάδες

Ανακαινίζω - Νοικιάζω: Ανοίγει σήμερα η πλατφόρμα για τις αιτήσεις - Ποια είναι τα κριτήρια και οι προϋποθέσεις

Πριν από 3 εβδομάδες

Ομόφωνα ψηφίστηκε ο προϋπολογισμός του 2024 απο το Δ.Σ. Ζηρού

Πριν από 3 εβδομάδες

Παράταση προθεσμίας στην υποβολή των αιτήσεων για το πρόγραμμα «Τουρισμός για όλους 2024»

Πριν από 3 εβδομάδες

Παραχώρηση 171 στρεμμάτων για την αξιοποίηση του χώρου της πίστας Motocross

Πριν από 1 μήνα

Οpen Mall: «Στόχος η δημιουργία μιας πόλης που αναδεικνύει την ομορφιά της καθημερινής ζωής των κατοίκων»

Πριν από 1 μήνα

Κλειστό το διατραπεζικό σύστημα συναλλαγών 29 Μαρτίου και 1 Απριλίου

Πριν από 1 μήνα

Βαλτιμόρη: Νεκροί θεωρούνται οι έξι αγνοούμενοι - Συνεχίζονται οι έρευνες

Πριν από 1 μήνα

Τακτική Συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Αρταίων

Πριν από 1 μήνα

Θέατρο: "Φτυστός ο μακαρίτης" από την θεατρική ομάδα Υπόθεση 19

Πριν από 1 μήνα

Θρίλερ στα Ιωάννινα: Βρέθηκε σορός άνδρα μέσα σε σακούλα σκουπιδιών

Πριν από 1 μήνα

Όλο το TAXIS στο myAADE app: Η νέα εφαρμογή για άμεση και εύκολη πρόσβαση σε ψηφιακές υπηρεσίες από το κινητό

Πριν από 1 μήνα

Κούλουμα: Βούλιαξε η Κορωνησία! (φωτο)

Πριν από 1 μήνα

Σφοδρή χαλαζόπτωση στην πόλη της Άρτας

Πριν από 1 μήνα

Το «ρομποτάκι» της ΑΑΔΕ κατά της φοροδιαφυγής: Αυτόματα η διασταύρωση τραπεζικών καταθέσεων, θυρίδων, e-wallet και φορολογικών δηλώσεων

Πριν από 2 μήνες

Επικοινωνήστε μαζί μας

Στείλτε το άρθρο με e-mail