Ελλάδα

Οι μεταρρυθμίσεις που προτείνει η Αθήνα (όλο το έγγραφο)

Κατάργηση των κινήτρων για πρόωρη συνταξιοδότηση, συγχώνευση των ασφαλιστικών Ταμείων και φιλοδοξία για αύξηση του βασικού μισθού σε βάθος χρόνου προβλέπει η λίστα που έστειλε η Αθήνα στους θεσμούς για να «κλειδώσει» την 4μηνη παράταση της βοήθειας.

Δημοσίευση: 24.02.2015, 13:17 | Τελευταία ενημέρωση: 24.02.2015, 13:40

Σειρά μεταρρυθμίσεων και αλλαγών στη δημόσια και τη φορολογική διοίκηση υπέβαλε η Ελλάδα στους θεσμούς-επόπτες, όπως φανερώνει η επιστολή που απέστειλε ο υπουργός Οικονομικών Γιάνης Βαρουφάκης και δημοσιεύει το πρακτορείο Reuters.

Για τις ληξιπρόθεσμες οφειλές, δεν υπάρχει καμία συγκεκριμένη αναφορά στη ρύθμιση των 100 δόσεων. Η Αθήνα δεσμεύεται για την «γρήγορη βελτίωση» της νομοθεσίας για την αποπληρωμή φορολογικών και ασφαλιστικών οφειλών, ενώ αφήνεται να εννοηθεί πως θα θεσπιστούν κριτήρια, καθώς υπάρχει στόχος να ξεχωριστούν οι οφειλέτες που επιλέγουν να πλην πληρώσουν.

Παράλληλα, στη λίστα προβλέπεται μεταρρύθμιση της φορολογικής πολιτικής και έλεγχος στις δημόσιες δαπάνες και στις δαπάνες των υπουργείων. Στόχος είναι η καταπολέμηση της φοροδιαφυγής και της διαφθοράς και η αύξηση των εισροών.

Υπάρχει επίσης αναφορά στο ΦΠΑ, με την κυβέρνηση να δεσμεύεται πως ελαχιστοποιηθούν οι εξαιρέσεις και οι ευνοϊκές μειώσεις του φόρου.

Στο μέτωπο του ασφαλιστικού, η Αθήνα δεσμεύεται για κατάργηση των κινήτρων για πρόωρη συνταξιοδότηση, κυρίως στο Δημόσιο και τις τράπεζες, και συγχώνευση των ασφαλιστικών Ταμείων. Παράλληλα, θα καταργηθούν σταδιακά οι χρεώσεις υπέρ τρίτων, με «δημοσιονομικά ουδέτερο τρόπο».

Υπάρχει δέσμευση για «εκσυγχρονισμό» του συνταξιοδοτικού συστήματος, χωρίς όπως συγκεκριμένη αναφορά σε αλλαγές στα όρια συνταξιοδότησης.

Σε ό,τι αφορά τον κατώτατο μισθό και τα εργασιακά, η ελληνική πλευρά σημειώνει πως θέλει th σταδιακή εφαρμογή ενός νέου πλαισίου για τις συλλογικές συμβάσεις εργασίας, που θα ισορροπεί μεταξύ «ευελιξίας και δικαιοσύνης».

Το νέο πλαίσιο θα έχει ως «φιλοδοξία» την αύξηση του ελάχιστου μισθού, σε βάθος χρόνου, και εφόσον διασφαλίζεται η ανταγωνιστικότητα και οι προοπτικές αύξησης της απασχόλησης. Η όποια αλλαγή θα γίνει μόνο σε συνεννόηση με τους θεσμούς και με τη συμβουλή του Διεθνούς Γραφείου Εργασίας.

Επιπλέον, αναφέρεται πως θα συσταθεί ένας νέος οργανισμός που θα αξιολογεί εάν οι μισθοί στην Ελλάδα αναλογούν στην αύξηση της παραγωγικότητας και της ανταγωνιστικότητας του ελληνικού εργατικού δυναμικού.

Σχετικά με τα «κόκκινα» δάνεια δεν υπάρχει συγκεκριμένη πρόταση, όμως η ελληνική πλευρά δεσμεύεται να αντιμετωπίσει το πρόβλημα με «τρόπο που θα λαμβάνει πλήρως υπόψη την κεφαλαιοποίηση των τραπεζών» την κατάσταση της αγοράς ακινήτων και την κοινωνική δικαιοσύνη.

Επιπλέον δεσμεύεται πως η λύση δεν θα έχει αρνητική δημοσιονομική επίδραση.

Αναφορικά με τους πλειστηριασμούς πρώτης κατοικίας, η Αθήνα αναφέρει πως θα στόχος είναι να «αποφευχθούν» τέτοια φαινόμενα, σε συνεργασία με τις διοικήσεις των εμπορικών τραπεζών, αλλά και με τιμωρητική στρατηγική για τους συνειδητούς κοκοπληρωτές.

Δεν γίνεται αναφορά στο επίπεδο του αφορολόγητου για αντικειμενικές αξίες, αν και η κυβέρνηση σημειώνει πως θα ληφθούν μέτρα για τα «πιο ευάλωτα νοικοκυριά».

Στο μέτωπο των ιδιωτικοποιήσεων, η Αθήνα δεσμεύεται να σεβαστεί τους διαγωνισμούς που βρίσκονται σε εξέλιξη και να μην καταργήσει όσες αποκρατικοποιήσεις έχουν ολοκληρωθεί.

Αντίθετα, για περιουσιακά στοιχεία για τα οποία δεν έχουν κηρυχθεί διαγωνισμοί θα υπάρξει νέα αξιολόγηση.

Ο κατάλογος φέρεται να προβλέπει επίσης προγράμματα για δωρεάν ηλεκτροδότηση φτωχών νοικοκυριών και δωρεάν σίτιση απόρων, όμως τονίζεται πως τα μέτρα για την αντιμετώπιση της ανθρωπιστικής κρίσης «δεν θα έχουν αρνητικό δημοσιονομικό αποτέλεσμα».

Δεν υπάρχει αναφορά σε ποσά που σχεδιάζεται να δαπανηθούν για τα εν λόγω προγράμματα.

Αξιωματούχος της Κομισιον δήλωσε στο Reuters, το Γαλλικό Πρακτορείο και τη Wall Street Journal πως ο κατάλογος είναι επαρκώς περιεκτικός ώστε να αποτελέσει ένα αξιόπιστο σημείο εκκίνησης για μια επιτυχή ολοκλήρωση της αξιολόγησης, όπως ζητήθηκε από την Eurogroup της Παρασκευής.

Αναλυτικότερα, σύμφωνα με την επιστολή που έστειλε η κυβέρνηση στους εταίρους και έχει στην κατοχή της το Reuters, η Αθήνα αναλαμβάνει τις εξής δεσμεύσεις:

1. Φορολογική πολιτική
Αναδιάρθρωση του καθεστώτος ΦΠΑ. Θα γίνει προσπάθεια για βελτίωση της συλλογής εσόδων και καταπολέμηση φοροδιαφυγής, μέσω της πλήρους χρήσης των ηλεκτρονικών μέσων και άλλων τεχνολογικών καινοτομιών. Η πολιτική του ΦΠΑ θα εξορθολογιστεί σε σχέση με τους συντελεστές, με στόχο τη μεγιστοποίηση των εσόδων χωρίς αρνητικό αποτέλεσμα στην κοινωνική δικαιοσύνη και τον περιορισμό των εξαιρέσεων, ενώ ταυτόχρονα θα εξαλειφθούν και παράλογες εκπτώσεις.

Αλλαγή της φορολόγησης των μαζικών επενδύσεων και των εισοδηματικών φορολογικών δαπανών που θα ενταχθούν στο κώδικα φορολογίας εισοδήματος.

Διεύρυνση του ορισμού της φορολογικής απάτης και φοροδιαφυγής με τη διάλυση της φορολογικής αμνηστίας.

Εκσυγχρονισμός του κώδικα φορολογίας εισοδήματος με την κατάργηση εξαιρέσεων και την αντικατάσταση όπου χρειάζεται μέτρων με κοινωνική δικαιοσύνη.

Βελτίωση νομοθεσίας για ενδοομιλικές συναλλαγές.

2. Δημόσια οικονομικά.
Υιοθέτηση αλλαγών στον Οργανικό νόμο.

Δημιουργία και εφαρμογή μίας στρατηγικής για την αποπληρωμή ληξιπρόθεσμων χρεών, επιστροφών φόρων και ασφαλιστικών υποχρεώσεων.

Μετατροπή του Δημοσιονομικού Συμβουλίου σε πλήρως λειτουργική μονάδα.

3. Φορολογική διοίκηση
Ενίσχυση της διαφάνειας στον τρόπο λειτουργίας και τον τρόπο διορισμού του Γενικού Γραμματέα Δημοσίων Εσόδων (ΓΓΔΕ).

Ενίσχυση της ανεξαρτητοποίησης της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων ακόμα και μέσω περαιτέρω νομοθεσίας με στόχο να μην υπάρχουν παρεμβάσεις (πολιτικές και μη) στο έργο της.

4. Δημόσιες δαπάνες.
Επανεξέταση και έλεγχος των δαπανών σε όλους τους τομείς (παιδεία, άμυνα, μεταφορές, τοπική αυτοδιοίκηση και κοινωνικά επιδόματα).

Δραματική βελτίωση στις δαπάνες των τοπικών αυτοδιοικήσεων και της κεντρικής κυβέρνησης.

Νομοθεσία για την επανεξέταση των μη μισθολογικών επιδομάτων.

Ελεγχος δαπανών υγείας.

5. Κοινωνική ασφάλιση
Συνεχίζεται η εργασία στα διοικητικά μέτρα για βελτίωση των πολιτικών των συντάξεων και κατάργηση των κενών και των κινήτρων που αυξάνουν τις πρόωρες συνταξιοδοτήσεις και ειδικά στο Δημόσιο και τον τραπεζικό τομέα. Στόχος είναι να μην υπάρχουν τόσα πολλά κίνητρα για πρόωρη συνταξιοδότηση όσων βρίσκονται μεταξύ 50 και 65 ετών.

Τα ασφαλιστικά ταμεία θα προχωρήσουν σε εξοικονομήσεις.

Σταδιακή κατάργηση των φόρων υπέρ τρίτων με δημοσιονομικά ουδέτερο τρόπο.

Στενότερη σύνδεση των ασφαλιστικών εισφορών με τις ασφαλιστικές παροχές.

6. Δημόσια Διοίκηση και διαφθορά
Μετατροπή της καταπολέμησης της διαφθοράς σε εθνική προτεραιότητα.

Καταπολέμηση λαθρεμπορίου στα καύσιμα και τσιγάρα.

Αναδιάρθρωση του ενιαίου μισθολογίου χωρίς να μειώνονται τα όρια των μισθών και χωρίς να αυξάνεται το μισθολογικό κόστος. Εξορθολογισμός των μη μισθολογικών επιδομάτων.

Προώθηση μηχανισμών για την βελτίωση του μηχανισμού προσλήψεων.

7. Ρυθμίσεις για χρέη προς εφορίες και ασφαλιστικά ταμεία

Σε συνεργασία με τους εταίρους βελτίωση της νομοθεσίας για τις ληξιπρόθεσμες υποχρεώσεις προς εφορίες και ασφαλιστικά ταμεία.

Διαμόρφωση του σχήματος των δόσεων με τρόπο που θα βοηθά στο να υπάρχει σαφής διαχωρισμός μεταξύ εκείνων που συστηματικά και εσκεμμένα δεν πληρώνουν τις υποχρεώσεις του ενώ μπορούν και εκείνων που δεν μπορούν πραγματικά να πληρώσουν.

Αποποινικοποίηση των οφειλετών με χαμηλά χρέη.

Επιτάχυνση των μεθόδων και διαδικασιών επιβολής των μέτρων.


8. Τράπεζες και κόκκινα δάνεια
Οι τράπεζες θα λειτουργούν με βάση τους κανόνες της αγοράς.

Πλήρης χρήση του Ταμείου Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας (ΤΧΣ). Σε συνεργασία με τον Ενιαίο Εποπτικό Μηχανισμό, την ΕΚΤ και την ΕΕ θα διασφαλίζεται ότι το ΤΧΣ παίζει το ρόλο του στη διασφάλιση της σταθερότητας του τραπεζικού συστήματος.

Αντιμετώπιση των «κόκκινων δανείων» με τρόπο που θα λαμβάνει υπόψη πλήρως την κεφαλαιοποίηση των τραπεζών (βάσει του κώδικα καλής πρακτικής που έχει υιοθετηθεί), τον τρόπο λειτουργίας του δικαστικού συστήματος, την κατάσταση της αγοράς ακινήτων και πιθανά αρνητικά αποτελέσματα στη δημοσιονομική κατάσταση της χώρας.

Συνεργασία με τις διοικήσεις των τραπεζών για να αποφευχθούν δημοπρασίες στην πρώτη κατοικία νοικοκυριών κάτω από ένα συγκεκριμένο εισοδηματικό όριο. Την ίδια ώρα θα τιμωρούνται εκείνοι που συστηματικά δεν πληρώνουν τις υποχρεώσεις τους ενώ έχουν τη δυνατότητα. Στόχος είναι να διατηρηθεί η κοινωνική στήριξη του μεταρρυθμιστικού προγράμματος της κυβέρνησης, να προληφθεί περαιτέρω πτώση της αγοράς ακινήτων (που θα είχε αρνητική επίπτωση στο χαρτοφυλάκιο των τραπεζών), να ελαχιστοποιηθεί η δημοσιονομική επίπτωση και να προωθηθεί μία κουλτούρα πληρωμής. Επίσης, θα ληφθούν μέτρα για τα περισσότερα ευάλωτα νοικοκυριά δεν μπορούν να πληρώσουν τα δάνειά τους.
Ευθυγράμμιση του εξωδικαστικού συμβιβασμού με τις το σχήμα των δόσεων παρέχοντας διευκολύνσεις στην εξόφληση του ιδιωτικού χρέους.
Εκσυγχρονισμός του νόμου περί πτωχεύσεων.

9. Αποκρατικοποιήσεις
Δεν θα αναστραφούν οι αποκρατικοποιήσεις που έχουν γίνει. Διασφάλιση των δημόσιων αγαθών, των υπηρεσιών που παρέχουν οι αποκρατικοποιημένες επιχειρήσεις και βιομηχανίες.

Θα επανεξεταστούν οι ιδιωτικοποιήσεις που δεν έχουν ακόμα προχωρήσει. Βελτίωση των όρων ώστε να μεγιστοποιηθούν τα μακροχρόνια οφέλη του κράτους.

Ενοποίηση του ΤΑΙΠΕΔ με άλλους φορείς διαχείρισης της δημόσιας περιουσίας.

10. Εργασιακά
Επίτευξη των καλύτερων πρακτικών της ΕΕ για την εργασιακή νομοθεσία μέσω μίας διαδικασίας συζήτησης και συμβουλών με τους κοινωνικούς εταίρους και αξιοποιώντας την εμπειρία του Διεθνούς Οργανισμού Εργασίας, του ΟΟΣΑ και της διαθέσιμης τεχνικής βοήθειας.

Επέκταση και ανάπτυξη του υφιστάμενου σχήματος που παρέχει προσωρινή εργασία για τους ανέργους, σε συμφωνία με τους εταίρους και εφόσον η δημοσιονομική κατάσταση του επιτρέπει, καθώς και υπό την προϋπόθεση ότι βελτιώνει τα ενεργά προγράμματα για την αγορά εργασίας που έχουν στόχο την αναβάθμιση των προσόντων των μακροχρόνια ανέργων.

Σταδιακή μεταφορά σε μία «έξυπνη» προσέγγιση των διαπραγματεύσεων για τις συλλογικές συμβάσεις που θα ισορροπεί μεταξύ της ανάγκης για ευελιξίας και της δικαιοσύνης. Αυτό περιλαμβάνει την φιλοδοξία για τον εξορθολογισμό και με την πάροδο του χρόνου αύξηση του κατώτατου μισθού με τρόπο που θα διασφαλίζει την ανταγωνιστικότητα και τις προοπτικές των εργαζομένων. Η σκοπιμότητα και το χρονοδιάγραμμα των αλλαγών στον κατώτατο μισθό θα γίνουν σε συνεργασία με τους κοινωνικούς εταίρους, την ΕΕ και τους διεθνείς θεσμούς, το Διεθνές Ινστιτούτο Εργασίας και θα λάβουν υπόψη τις συμβουλές από έναν ανεξάρτητο σώμα για το κατά πόσο οι αλλαγές στους μισθούς ευθυγραμμίζονται με την αύξηση της παραγωγικότητας και την ανταγωνιστικότητα.

11. Μεταρρυθμίσεις στην αγορά προϊόντων και βελτίωση του επιχειρηματικού περιβάλλοντος.
Αρση των εμποδίων στην ανταγωνιστικότητα με βάση τις συζητήσεις με τον ΟΟΣΑ.

Ενίσχυση της Ελληνική Επιτροπή Ανταγωνιστικότητας.

Εφαρμογή μέτρων για τη μείωση της γραφειοκρατίας, με βάση τις συζητήσεις με τον ΟΟΣΑ, περιλαμβανομένης νομοθεσίας η οποία απαγορεύει στις δημόσιες υπηρεσίες να ζητούν από ιδιώτες κει επιχειρήσεις έγγραφα τα οποία βρίσκονται ήδη στον κατοχή άλλων κρατικών υπηρεσιών. 

Βελτίωση στην διαχείριση της γης, περιλαμβάνοντας μέτρα για την οριοθέτηση και την χρήση και την τελειοποίηση του Γενικού Κτηματολογίου.

Προσαρμογή των κανονισμών της αγοράς ηλεκτρικού και γκαζιού με τις καλές πρακτικές και νομοθεσίες της Ε.Ε.


12. Στατιστικά. Η ελληνική κυβέρνηση επαναλαμβάνει την ετοιμότητά της για να:
Τιμήσει απολύτως την θεσμική ανεξαρτησία της ΕΛΣΤΑΤ, εξασφαλίζοντας ότι η Ελληνική Στατιστική Αρχή θα έχει τα απαραίτητα εργαλεία για να εφαρμόσει το πρόγραμμά της.

Εγγυηθεί την διαφάνεια και την ορθότητα της διαδικασίας διορισμού του Προέδρου της ΕΛΣΤΑΤ τον Σεπτέμβριο του 2015, σε συνεργασία με την Eurostat.

13. Ανθρωπιστική κρίση.
Αντιμετώπιση των αυξανόμενων αναγκών λόγω της αύξησης της απόλυτης φτώχειας μέσω άκρως εξειδικευμένων και μη χρηματικών μέτρων (όπως τα κουπόνια διατροφής).

Εφαρμογή των μέτρων με τρόπο που δεν θα επιβαρύνει τη δημόσια διοίκηση και θα βοηθά στην καταπολέμηση της γραφειοκρατίας και της διαφθοράς (π.χ. εισαγωγή της Εξυπνης Κάρτας Πολίτη που θα χρησιμοποιείται όπως η αστυνομική ταυτότητα για το σύστημα υγείας ή το πρόγραμμα κουπονιών σίτισης).

Αξιολόγηση με πρόθεση να εφαρμοστεί πανελλαδικά το πρόγραμμα ελάχιστου εγγυημένου εισοδήματος.

Διασφάλιση ότι η αντιμετώπιση της ανθρωπιστικής κρίσης δεν θα έχει καμία αρνητική επίπτωση στον προϋπολογισμό.

14. Αναμόρφωση του δικαστικού συστήματος. Η ελληνική κυβέρνηση θα:
Βελτιώσει την οργάνωση των δικαστηρίων μέσω μεγαλύτερης εξειδίκευσης και, στο ίδιο πλαίσιο, θα υιοθετήσει έναν νέο Κώδικα Αστικής Διαδικασίας.

Προωθήσει την ψηφιοποίηση τόσο για τους νομικούς κώδικες, όσο και για το ηλεκτρονικό σύστημα υποβολής και διοίκησης του δικαστικού συστήματος.


Όλο το έγγραφο (αγγλικά - Reuters)

Dear President of the Eurogroup, In the Eurogroup of 20 February 2015 the Greek government was invited to present to the institutions, by Monday 23rd February 2015, a first comprehensive list of reform measures it is envisaging, to be further specified and agreed by the end of April 2015.
In addition to codifying its reform agenda, in accordance with PM Tsipras' programmatic statement to Greece's Parliament, the Greek government also committed to working in close agreement with European partners and institutions, as well as with the International Monetary Fund, and take actions that strengthen fiscal sustainability, guarantee financial stability and promote economic recovery.
The first comprehensive list of reform measures follows below, as envisaged by the Greek government. It is our intention to implement them while drawing upon available technical assistance and financing from the European Structural and Investment Funds.

Truly
Yanis Varoufakis
Minister of Finance
Hellenic Republic

I. Fiscal structural policies 
Tax policies - Greece commits to: 
 Reform VAT policy, administration and enforcement. Robust
efforts will be made to improve collection and fight evasion
making full use of electronic means and other technological
innovations. VAT policy will be rationalised in relation to
rates that will be streamlined in a manner that maximises actual
revenues without a negative impact on social justice, and with a
view to limiting exemptions while eliminating unreasonable
discounts. 
 Modify the taxation of collective investment and income tax
expenditures which will be integrated in the income tax code. 
 Broaden definition of tax fraud and evasion while disbanding
tax immunity. 
 Modernising the income tax code and eliminating from it tax
code exemptions and replacing them, when necessary, with social
justice enhancing measures. 
 Resolutely enforce and improve legislation on transfer
pricing. 
 Work toward creating a new culture of tax compliance to ensure
that all sections of society, and especially the well-off,
contribute fairly to the financing of public policies. In this
context, establish with the assistance of European and
international partners, a wealth database that assists the tax
authorities in gauging the veracity of previous income tax
returns. 

Public Finance Management - Greece will: 
 Adopt amendments to the Organic Budget Law and take steps to
improve public finance management. Budget implementation will be
improved and clarified as will control and reporting
responsibilities. Payment procedures will be modernised and
accelerated while providing a higher degree of financial and
budgetary flexibility and accountability for independent and/or
regulatory entities. 
 Devise and implement a strategy on the clearance of arrears,
tax refunds and pension claims. 
 Turn the already established (though hitherto dormant) Fiscal
Council into a fully operational entity. 

Revenue administration - Greece will modernise the tax and
custom administrations benefiting from available technical
assistance. To this end Greece will:
 Enhance the openness, transparency and international reach of
the process by which the General Secretary of the General
Secretariat of Public Revenues is appointed, monitored in terms
of performance, and replaced. 
 Strengthen the independence of the General Secretariat of
Public Revenues (GSPR), if necessary through further
legislation, from all sorts of interference (political or
otherwise) while guaranteeing full accountability and
transparency of its operations. To this end, the government and
the GSPR will make full use of available technical assistance. 
 Staff adequately, both quantitatively and qualitatively, the
GSPR and in particular the high wealth and large debtors units
of the revenue administration and ensure that it has strong
investigative/prosecution powers, and resources building on
SDOE's capacities, so as to target effectively tax fraud by, and
tax arrears of, high income social groups. Consider the merits
of integrating SDOE into GSPR. 
 Augment inspections, risk-based audits, and collection
capacities while seeking to integrate the functions of revenue
and social security collection across the general government. 

Public spending - The Greek authorities will: 
 Review and control spending in every area of government
spending (e.g. education, defence, transport, local government,
social benefits) 
 Work toward drastically improving the efficiency of central
and local government administered departments and units by
targeting budgetary processes, management restructuring, and
reallocation of poorly deployed resources. 
 Identify cost saving measures through a thorough spending
review of every Ministry and rationalisation of non-salary and
non-pension expenditures which, at present, account for an
astounding 56% of total public expenditure. 
 Implement legislation (currently in draft form at the General
Accounts Office - GAO) to review non-wage benefits expenditure
across the public sector. 
 Validate benefits through cross checks within the relevant
authorities and registries (e.g. Tax Number Registry, AMKA
registry) that will help identify non-eligible beneficiaries. 
 Control health expenditure and improve the provision and
quality of medical services, while granting universal access. In
this context, the government intends to table specific proposals
in collaboration with European and international institutions,
including the OECD. 

Social security reform - Greece is committed to continue
modernising the pension system. The authorities will: 
 Continue to work on administrative measures to unify and
streamline pension policies and eliminate loopholes and
incentives that give rise to an excessive rate of early
retirements throughout the economy and, more specifically, in
the banking and public sectors. 
 Consolidate pension funds to achieve savings. 
 Phase out charges on behalf of 'third parties' (nuisance
charges) in a fiscally neutral manner. 
 Establish a closer link between pension contributions and
income, streamline benefits, strengthen incentives to declare
paid work, and provide targeted assistance to employees between
50 and 65, including through a Guaranteed Basic Income scheme,
so as to eliminate the social and political pressure for early
retirement which over-burdens the pension funds.

Public administration & corruption - Greece wants a modern
public administration. It will: 
 Turn the fight against corruption into a national priority and
operationalize fully the National Plan Against Corruption. 
 Target fuel and tobacco products' smuggling, monitor prices of
imported goods (to prevent revenue losses during the importation
process), and tackle money laundering. The government intends
immediately to set itself ambitious revenue targets, in these
areas, to be pursued under the coordination of the newly
established position of Minister of State. 
 Reduce (a) the number of Ministries (from 16 to 10), (b) the
number of 'special advisors' in general government; and (c)
fringe benefits of ministers, Members of Parliament and top
officials (e.g. cars, travel expenses, allowances) 
 Tighten the legislation concerning the funding of political
parties and include maximum levels of borrowing from financial
and other institutions. 
 Activate immediately the current (though dormant) legislation
that regulates the revenues of media (press and electronic),
ensuring (through appropriately designed auctions) that they pay
the state market prices for frequencies used, and prohibits the
continued operation of permanently loss-making media outlets
(without a transparent process of recapitalisation) 
 Establish a transparent, electronic, real time institutional
framework for public tenders/procurement - re-establishing
DIAVGEIA (a side-lined online public registry of activities
relating to public procurement) 
 Reform the public sector wage grid with a view to
decompressing the wage distribution through productivity gains
and appropriate recruitment policies without reducing the
current wage floors but safeguarding that the public sector's
wage bill will not increase 
 Rationalise non-wage benefits, to reduce overall expenditure,
without imperilling the functioning of the public sector and in
accordance with EU good practices 
 Promote measures to: improve recruitment mechanisms, encourage
merit-based managerial appointments, base staff appraisals on
genuine evaluation, and establish fair processes for maximising
mobility of human and other resources within the public sector 

II. Financial stability 
Instalment schemes - Greece commits to 
 Improve swiftly, in agreement with the institutions, the
legislation for repayments of tax and social security arrears 
 Calibrate instalment schemes in a manner that helps
discriminate efficiently between: (a) strategic
default/non-payment and (b) inability to pay; targeting case (a)
individuals/firms by means of civil and criminal procedures
(especially amongst high income groups) while offering case (b)
individuals/firms repayment terms in a manner that enables
potentially solvent enterprises to survive, averts free-riding,
annuls moral hazard, and reinforces social responsibility as
well as a proper re-payment culture. 
 De-criminalise lower income debtors with small liabilities 
 Step up enforcement methods and procedures, including the
legal framework for collecting unpaid taxes and effectively
implement collection tools 

Banking and Non-Performing loans. Greece is committed to: 
 Banks that are run on sound commercial/banking principles 
 Utilise fully the Hellenic Financial Stability Fund and
ensure, in collaboration with the SSM, the ECB and the European
Commission, that it plays well its key role of securing the
banking sector's stability and its lending on commercial basis
while complying with EU competition rules. 
 Dealing with non-performing loans in a manner that considers
fully the banks' capitalisation (taking into account the adopted
Code of Conduct for Banks), the functioning of the judiciary
system, the state of the real estate market, social justice
issues, and any adverse impact on the government's fiscal
position. 
 Collaborating with the banks' management and the institutions
to avoid, in the forthcoming period, auctions of the main
residence of households below a certain income threshold, while
punishing strategic defaulters, with a view to: (a) maintaining
society's support for the government's broad reform program, (b)
preventing a further fall in real estate asset prices (that
would have an adverse effect on the banks' own portfolio), (c)
minimising the fiscal impact of greater homelessness, and (d)
promoting a strong payment culture. Measures will be taken to
support the most vulnerable households who are unable to service
their loans 
 Align the out-of-court workout law with the instalment schemes
after their amendment, to limit risks to public finances and the
payment culture, while facilitating private debt restructuring. 
 Modernise bankruptcy law and address the backlog of cases 

III. Policies to promote growth 
Privatisation and public asset management - To attract
investment in key sectors and utilise the state's assets
efficiently, the Greek authorities will: 
 Commit not to roll back privatisations that have been
completed. Where the tender process has been launched the
government will respect the process, according to the law. 
 Safeguard the provision of basic public goods and services by
privatised firms/industries in line with national policy goals
and in compliance with EU legislation. 
 Review privatisations that have not yet been launched, with a
view to improving the terms so as to maximise the state's long
term benefits, generate revenues, enhance competition in the
local economies, promote national economic recovery, and
stimulate long term growth prospects. 
 Adopt, henceforth, an approach whereby each new case will be
examined separately and on its merits, with an emphasis on long
leases, joint ventures (private-public collaboration) and
contracts that maximise not only government revenues but also
prospective levels of private investment. 
 Unify (HRDAF) with various public asset management agencies
(which are currently scattered across the public sector) with a
view to developing state assets and enhancing their value
through microeconomic and property rights' reforms. 

Labor market reforms - Greece commits to: 
 Achieve EU best practice across the range of labour market
legislation through a process of consultation with the social
partners while benefitting from the expertise and existing input
of the ILO, the OECD and the available technical assistance. 
 Expand and develop the existing scheme that provides temporary
employment for the unemployed, in agreement with partners and
when fiscal space permits and improve the active labour market
policy programmes with the aim to updating the skills of the
long term unemployed. 
 Phasing in a new 'smart' approach to collective wage
bargaining that balances the needs for flexibility with
fairness. This includes the ambition to streamline and over time
raise minimum wages in a manner that safeguards competiveness
and employment prospects. The scope and timing of changes to the
minimum wage will be made in consultation with social partners
and the European and international institutions, including the
ILO, and take full account of advice from a new independent body
on whether changes in wages are in line with productivity
developments and competitiveness. 

Product market reforms and a better business environment - As
part of a new reform agenda, Greece remains committed to: 
 Removing barriers to competition based on input from the OECD.
 Strengthen the Hellenic Competition Commission. 
 Introduce actions to reduce the burdens of administrative
burden of bureaucracy in line with the OECD's input, including
legislation that bans public sector units from requesting (from
citizens and business) documents certifying information that the
state already possesses (within the same or some other unit). 
 Better land use management, including policies related to
spatial planning, land use, and the finalisation of a proper
Land Registry 
 Pursue efforts to lift disproportionate and unjustified
restrictions in regulated professions as part of the overall
strategy to tackle vested interests. 
 Align gas and electricity market regulation with EU good
practices and legislation 

Reform of the judicial system - The Greek government will: 
 Improve the organisation of courts through greater
specialisation and, in this context, adopt a new Code of Civil
Procedure. 
 Promote the digitisation of legal codes and the electronic
submission system, and governance, of the judicial system.

Statistics - The Greek government reaffirms its readiness to: 
 Honour fully the Commitment on Confidence in Statistics, and
in particular the institutional independence of ELSTAT, ensuring
that ELSTAT has the necessary resources to implement its work
programme. 
 Guarantee the transparency and propriety of the process of
appointment of the ELSTAT President in September 2015, in
cooperation with EUROSTAT. 

IV. Humanitarian Crisis - The Greek government affirms its plan
to: 
 Address needs arising from the recent rise in absolute poverty
(inadequate access to nourishment, shelter, health services and
basic energy provision) by means of highly targeted
non-pecuniary measures (e.g. food stamps). 
 Do so in a manner that is helpful to the reforming of public
administration and the fight against bureaucracy/corruption
(e.g. the issuance of a Citizen Smart Card that can be used as
an ID card, in the Health System, as well as for gaining access
to the food stamp program etc.). 
 Evaluate the pilot Minimum Guaranteed Income scheme with a
view to extending it nationwide. 
 Ensure that its fight against the humanitarian crisis has no
negative fiscal effect.

Πηγή: Σκάι.gr

Ροή ειδήσεων

Στις 25 Απριλίου ξεκινά το εορταστικό ωράριο στα εμπορικά καταστήματα για την περίοδο του Πάσχα

Πριν από 3 ημέρες

Μεταφορά της αργίας της Πρωτομαγιάς την Τρίτη του Πάσχα

Πριν από 3 ημέρες

Τακτική Συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Αρταίων τη Δευτέρα

Πριν από 3 ημέρες

Ανακοίνωση του Δήμου Αρταίων για το Open Mall

Πριν από 5 ημέρες

Αρτινών Συνεργασία: Αλήθειες και ψέματα για το πως φτάσαμε στο Open Mall

Πριν από 5 ημέρες

Υποχρεώσεις των ιδιοκτητών και αναδόχων ζώων συντροφιάς του Δήμου Αρταίων

Πριν από 5 ημέρες

Οι υποχρεώσεις των δημοτών σχετικά με τα απόβλητα κηπουρικών εργασιών

Πριν από 5 ημέρες

Καθαρισμός οικοπέδων και ακάλυπτων χώρων εν όψει της αντιπυρικής περιόδου 2024

Πριν από 1 εβδομάδα

Ανοιχτή συζήτηση και ενημέρωση για την εξέλιξη του OPEN MALL

Πριν από 1 εβδομάδα

Διακοπή κυκλοφορίας στην οδό Βασ. Κωνσταντίνου για εργασίες σκυροδέτησης

Πριν από 2 εβδομάδες

Περιφερειακό Συμβούλιο: Ενημέρωση για παραλιακό άξονα, σύνδεση Ιόνιας με Πρέβεζα

Πριν από 2 εβδομάδες

Θέατρο: "Δωδέκατη νύχτα" του Ουίλλιαμ Σαίξπηρ από το Σκουφά

Πριν από 2 εβδομάδες

Άρτα: Ασθενής απειλούσε με ψαλίδι νοσηλευτές - Συνελήφθη μετά από πυροβολισμό στον αέρα

Πριν από 2 εβδομάδες

Οι δυο μεγάλες αλλαγές στον φετινό ΕΝΦΙΑ - Άρχισε η ανάρτηση των εκκαθαριστικών

Πριν από 2 εβδομάδες

Aυτοί είναι οι 10 Έλληνες δισεκατομμυριούχοι στη λίστα του Forbes

Πριν από 3 εβδομάδες

Eurostat: Αυξήθηκε στο 3,4% ο πληθωρισμός στην Ελλάδα τον Μάρτιο – Στο 2,4% στην ευρωζώνη

Πριν από 3 εβδομάδες

Ανακαινίζω - Νοικιάζω: Ανοίγει σήμερα η πλατφόρμα για τις αιτήσεις - Ποια είναι τα κριτήρια και οι προϋποθέσεις

Πριν από 3 εβδομάδες

Ομόφωνα ψηφίστηκε ο προϋπολογισμός του 2024 απο το Δ.Σ. Ζηρού

Πριν από 3 εβδομάδες

Παράταση προθεσμίας στην υποβολή των αιτήσεων για το πρόγραμμα «Τουρισμός για όλους 2024»

Πριν από 3 εβδομάδες

Παραχώρηση 171 στρεμμάτων για την αξιοποίηση του χώρου της πίστας Motocross

Πριν από 1 μήνα

Οpen Mall: «Στόχος η δημιουργία μιας πόλης που αναδεικνύει την ομορφιά της καθημερινής ζωής των κατοίκων»

Πριν από 1 μήνα

Κλειστό το διατραπεζικό σύστημα συναλλαγών 29 Μαρτίου και 1 Απριλίου

Πριν από 1 μήνα

Βαλτιμόρη: Νεκροί θεωρούνται οι έξι αγνοούμενοι - Συνεχίζονται οι έρευνες

Πριν από 1 μήνα

Τακτική Συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Αρταίων

Πριν από 1 μήνα

Θέατρο: "Φτυστός ο μακαρίτης" από την θεατρική ομάδα Υπόθεση 19

Πριν από 1 μήνα

Θρίλερ στα Ιωάννινα: Βρέθηκε σορός άνδρα μέσα σε σακούλα σκουπιδιών

Πριν από 1 μήνα

Όλο το TAXIS στο myAADE app: Η νέα εφαρμογή για άμεση και εύκολη πρόσβαση σε ψηφιακές υπηρεσίες από το κινητό

Πριν από 1 μήνα

Κούλουμα: Βούλιαξε η Κορωνησία! (φωτο)

Πριν από 1 μήνα

Σφοδρή χαλαζόπτωση στην πόλη της Άρτας

Πριν από 1 μήνα

Το «ρομποτάκι» της ΑΑΔΕ κατά της φοροδιαφυγής: Αυτόματα η διασταύρωση τραπεζικών καταθέσεων, θυρίδων, e-wallet και φορολογικών δηλώσεων

Πριν από 2 μήνες

Επικοινωνήστε μαζί μας

Στείλτε το άρθρο με e-mail