Σε χρόνο ρεκόρ διανοίχθηκε η Σήραγγα Κλόκοβας από τον κατασκευαστή, ολοκληρώνοντας τις εργασίες. Η δίδυμη Σήραγγα μήκους 2.950 ξεκίνησε να κατασκευάζεται από τον Μάρτιο του 2015 (πρόδρομες εργασίες) ενώ η διάνοιξη ξεκίνησε τον Μάιο του 2015.
Η διάνοιξη της σήραγγας προς Ιωάννινα ολοκληρώθηκε πριν λίγες μέρες, ενώ η διάνοιξη της σήραγγας προς Αθήνα έγινε την περασμένη Τρίτη στις 28 Ιουνίου.
Είναι η πιο γρήγορη διάνοιξη σήραγγας (τέτοιου μεγέθους) όχι μόνο όσον αφορά την διάνοιξη αλλά γενικότερα για την ολοκλήρωση της.
Αυτή τη στιγμή οι εργασίες προσωρινής υποστήριξης είναι στο 96% ενώ η τελική επένδυση έχει φτάσει στο 40%.
Η Σήραγγα Κλόκοβας είναι η μεγαλύτερη οδική σήραγγα στην Αιτωλοακαρνανία, η μεγαλύτερη σήραγγα της Ιόνιας Οδού και η δεύτερη μεγαλύτερη σήραγγα στη Δυτική Ελλάδα, πίσω από την Σήραγγα Παναγοπούλας, στην Ολυμπία Οδό.
Με την ολοκλήρωση του αυτοκινητόδρομου, η απόσταση Αντίρριο-Ιωάννινα από 3 ώρες και 30 λεπτά σήμερα θα μειωθεί σε 1 ώρα και 40 λεπτά.
Τα διόδια
Σε όλο το μήκος της διαδρομής θα υπάρχουν τέσσερις σταθμοί διοδίων. Ο πρώτος (με κατεύθυνση από Πάτρα προς Ιωάννινα) αμέσως μετά τη σήραγγα της Κλόκοβας, ο δεύτερος στο Αγγελόκαστρο, ο τρίτος στο Μενίδι και ο τέταρτος στο Τέροβο. Το κόστος διοδίων για την απόσταση Αντίρριο-Ιωάννινα υπολογίζεται σε 12-14 ευρώ.
Πότε θα γίνουν οι παραδόσεις
Στο τέλος καλοκαιριού το πρώτο τμήμα που θα ολοκληρωθεί θα είναι το Κουβαράς-Αμφιλοχία μήκους 26χλμ το οποίο είναι η φυσική συνέχεια της παράκαμψης Αγρινίου και συνολικά θα λειτουργήσει αυτοκινητόδρομος 60χλμ.
Μέχρι το τέλος Φθινοπώρου θα έχει ολοκληρωθεί το τμήμα από την έξοδο της Σήραγγας Κλόκοβας (κοντά στη Γαβρολίμνη) μέχρι και την παράκαμψη Αγρινίου συνολικού μήκους 30χλμ. Αυτό το τμήμα μαζί με τα 2 παραπάνω τμήματα θα δημιουργήσουν ένα συνεχόμενο τμήμα 90χλμ που θα εκτείνεται από την Έξοδο Κλόκοβας μέχρι το τέλος της Παράκαμψης Αμφιλοχίας.
Στο τέλος του έτους θα ολοκληρωθεί το τμήμα Φιλιππιάδα-Πέρδικα μήκους 30χλμ που μαζί με την ήδη λειτουργούσα Παράκαμψη Αγρινίου μήκους 17χλμ θα δημιουργήσουν συνεχόμενο αυτοκινητόδρομο 47χλμ.
Στο τέλος Μαρτίου 2017 θα λειτουργήσει όλος ο αυτοκινητόδρομος εκτός από μερικά χλμ που εξακολουθούν να υπάρχουν προβλήματα. Αυτά τα υπόλοιπα χιλιόμετρα που θα ολοκληρώσουν πλήρως την Ιόνια Οδό θα λειτουργήσουν τον Αύγουστο 2017.
Τι δήλωσε ο γ.γ. Υποδομών Γιώργος Δέδες
"Είμαστε απόλυτα σίγουροι ότι το στοίχημα της ολοκλήρωσης του έργου της Ιόνιας Οδού τον Μάρτιο του 2017 θα κερδηθεί", δήλωσε χθες ο γενικός γραμματέας Υποδομών Γιώργος Δέδες, ο οποίος παρευρέθηκε στην διάνοιξη της σήραγγας της Κλόκοβας, που βρίσκεται ανάμεσα στο Αντίρριο και το Μεσολόγγι.
Όπως τόνισε ο Γιώργος Δέδες, η διάνοιξη της σήραγγας, που έχει μήκος τρία χιλιόμετρα, έγινε οκτώ μήνες νωρίτερα από το καθορισμένο χρονοδιάγραμμα, παρά το γεγονός ότι επρόκειτο για πιο δύσκολο τμήμα του έργου της Ιόνιας Οδού.
Αναφερόμενος αναλυτικά στο έργο της διάνοιξης της σήραγγας, ο γενικός γραμματέας Υποδομών σημείωσε ότι αντιμετωπίστηκαν τα σημαντικότερα και ισχυρότερα τεχνικά προβλήματα, προσθέτοντας ότι υπήρξαν οι περισσότερες επιστημονικές μελέτες και παρεμβάσεις, ώστε να δοθούν εξ αρχής λύσεις στα τεχνικά ζητήματα που ανέκυψαν.
Στην συνέχεια ο Γιώργος Δέδες αναφέρθηκε στην άριστη, όπως είπε, συνεργασία που υπήρξε και υπάρχει με την περιφέρεια και του δήμους, τονίζοντας ότι οι τοπικές κοινωνίας "αγκάλιασαν" το έργο και τα στελέχη της τοπικής αυτοδιοίκησης το στήριξαν. Παράλληλα, πρόσθεσε, πως το υπουργείο Υποδομών και η κατασκευάστρια εταιρία ανταποκρίθηκαν, στο μέτρο των δυνατοτήτων τους, στην ικανοποίηση των θετικών και δίκαιων αιτημάτων.
Στο σημείο αυτό ο Γιώργος Δέδες τόνισε ότι "σήμερα είμαστε όλοι μαζί στέλνουμε μήνυμα ενότητας, συνεργασίας και αλληλεγγύης, γιατί αυτό απαιτείται, όχι μόνο στα τεχνικά έργα και στον κατασκευαστικό τομέα, αλλά σε ολόκληρη την πορεία της χώρας". Μάλιστα υπογράμμισε ότι "σήμερα στην Κλόκοβα είδαμε φως στην άκρη της σήραγγας και ως εκ τούτου θέλουμε μεταφορικά και συμβολικά να πούμε ότι ελληνικός κατασκευαστικός τομέας με την καινούργια πολιτική της ηγεσίας του υπουργείου Υποδομών, όπως χαράσσεται από τον υπουργό τον Χρήστο Σπίρτζη, μπορεί να είναι η αιχμή του δόρατος στην μεγάλη προσπάθεια για να δει η χώρα φως στην άκρη του τούνελ της οικονομικής κρίσης".
Από την πλευρά του, ο περιφερειάρχης Δυτικής Ελλάδας Απόστολος Κατσιφάρας εξέφρασε την ικανοποίησή για την ολοκλήρωση του έργου της σήραγγας, σημειώνοντας ταυτόχρονα ότι η Ιόνια Οδός είναι μία μεγάλη αναπτυξιακή οδική αρτηρία, που ενώνει όλο τον δυτικό άξονα της χώρας.
Η εκδήλωση της εταιρείας στα Ιωάννινα για του έργο
Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Νέας Οδού Στέλιος Πενθερουδάκης, εταιρίας η οποία έχει αναλάβει την κατασκευή της Ιόνιας μίλησε για την κατασκευή και την ολοκλήρωση του αυτοκινητόδρομου την Τρίτη στο Epirus Palace σε ειδική εκδήλωση για την πρόοδο της Ιόνιας Οδού.
Όπως είπε, το έργο αυτό αποτελεί όνειρο δεκαετιών για την περιοχή της Δυτικής Ελλάδας ενώ χαρακτήρισε ως ιστορική εποχή που περνά η Ήπειρος καθώς αναβαθμίζεται η θέση της στην Ελλάδα. Τόνισε ότι θα αναβαθμιστούν τα αγροτικά κέντρα σε Ιωάννινα, Άρτα και Αγρίνιο, ότι στο σύνολο της παραχώρησης θα έχουν πέσει στην οικονομία 500εκ.ευρώ ενώ θα έχουμε 250 θέσεις εργασίας. Αναφορικά με την ασφάλεια είπε πως ο δείκτης ατυχημάτων θα είναι 5 φορές μικρότερος από τον σημερινό.
Όπως είπε το έργο της Ιόνιας Οδού ενώνει 2 Περιφέρειες, 4 Νομούς, 10 Δήμους ενώ σημείωσε πως στο έργο απασχολούνται 2.116 εργαζόμενοι και 1.530 μηχανήματα έργου.
Από την πλευρά του ο Περιφερειάρχης Αλέκος Καχριμάνης εξέφρασε την ικανοποίησή του για τη γρήγορη κατασκευή της Ιόνιας Οδού και σημείωσε πως ο συγκεκριμένος άξονας, σε συνδυασμό με την Εγνατία Οδό δίνει νέες προοπτικές στον τόπο μας. Ο κ. Καχριμάνης επανέλαβε το αίτημα για την οδική σύνδεση της Ιόνιας με την Πρέβεζα, αλλά και για την επέκτασή της ως την Κακαβιά.
Από την πλευρά του ο βουλευτής Ιωαννίνων του ΣΥΡΙΖΑ Γιάννης Στέφος αναφέρθηκε στην σπουδαιότητα που έχει η Ιόνια Οδός για την Ήπειρο και συμφώνησε με τον Περιφερειάρχη όσον αφορά στη σύνδεσή της με την Πρέβεζα και την Κακαβιά.
Ο Δήμαρχος Ιωαννίνων Θωμάς Μπέγκας χαρακτήρισε την Ιόνια ως ένα πολύ σπουδαίο έργο για την περιοχή και επισήμανε ότι σε συνδυασμό με την ολοκλήρωσή της πρέπει να αναβαθμιστεί και το Αεροδρόμιο για να βγει μία και καλή από την απομόνωση η πρωτεύουσα της Ηπείρου. "Το μόνο που έχω να πω είναι Respect", αναφερόμενος στην εταιρεία κατασκευής.
Στο χαιρετισμό του ο Δήμαρχος Δωδώνης Χρήστος Ντακαλέτσης εξέφρασε την υποστήριξη του Δήμου για την ολοκλήρωση της Ιόνιας, όπως εξάλλου και ο Δήμαρχος Νικ. Σκουφά της Άρτας Στάθης Γιαννούλης. Ο κ. Ντακαλέτσης έκανε παράλληλα λόγο για την ανάγκη στήριξης της πανέμορφης κοιλάδας του Λούρου απ’ την οποία διέρχεται η Εθνική Οδός, που σύντομα θα βρεθεί στο περιθώριο με τη λειτουργία του νέου άξονα.